Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé v obci nepřejdou přes nebezpečnou cestu, u úřadů se pomoci nedočkali

  14:52aktualizováno  14:52
Hluk a nebezpečí. Tyto potíže řeší lidé v Zástřizlích na Kroměřížsku. V těsné blízkosti malé obce totiž vede frekventovaná silnice z Brna přes Buchlovské kopce do Uherského Hradiště, schází zde přitom protihluková stěna i lávka pro pěší.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Roman ČejkaMF DNES

„Doprava neustále narůstá a hluk od motorek, je – hlavně o víkendu – obrovský,“ řekl starosta Igor Valenta.

Kvůli hluku před nedávnem sepsali petici a vymohli si měření hladiny hluku. Ačkoli jim burácení aut a motorek na hlavní silnici E50, která vede jen pár desítek metrů od nejbližších domů, připadá těžko snesitelné, nárok na protihlukovou stěnu nemají.

„Měření nepotvrdila překračování limitů stanovených pro denní a noční dobu, a my tím pádem protihlukovou zeď stavět nemůžeme,“ vysvětlil šéf Ředitelství silnic a dálnic ve Zlínském kraji Karel Chudárek.

Snad ještě větším problémem je přecházení silnice, kterou statistiky vážných nehod řadí mezi jednu z pěti nejnebezpečnějších ve Zlínském kraji.

Na druhou stranu přitom lidé ze Zástřizel musí, protože tam leží Střílky, kde je spádová školka, základní škola, obchody nebo lékař.

Místní lidé popisují, jak v současnosti při přecházení frekventované a nepřehledné silnice musí riskovat.

„Jezdí k nám i děti a lidé z Chvalnova-Lísek a Cetechovic, které leží na stejné straně silnice jako Zástřizly. Ti však musejí přijet autem, kdežto ze Zástřizel by stačilo ujít pár kilometrů,“ popsal starosta Střílek Viktor Ganjuškin.

Místo lávky svoz dětí do školy, navrhuje krajský radní

Přechod pro chodce přes čtyřproudovou silnici první třídy, která vede z Brna do Uherského Hradiště a dál na Slovensko, by problém nevyřešil. Variantou by byla lávka pro pěší, jenže nad ní hejtmanství neuvažuje.

„Takových míst je v kraji jistě víc, obce nebo místní části, které jsou odříznuté. Ale nejde všude stavět drahé lávky, je třeba hledat jiná řešení. Třeba hromadný svoz dětí do školy,“ reagoval krajský radní odpovědný za dopravu Jaroslav Kučera.

Lávku by navíc zřejmě musela zaplatit obec sama. Řeč je přitom o desítkách milionů.

„Je třeba hledat jiná řešení než investičně náročné stavění lávky přes silnici,“ dodal Kučera.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Architektka Jitka Ressová baťovský infopoint provozuje.
VIDEO: Krátký animovaný film ukazuje život v baťovském Zlíně

Animátorka z Filmového uzlu Zlín Zuzana Bahulová vytvořila s týmem spolupracovníků krátký animovaný film o baťovské době a způsobu bydlení i života ve Zlíně,...  celý článek

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

Dobrovolní hasiči už od 19. století fungovali takřka v každé vesnici či městě
Někde smetánka, jinde chudí. Spolky měly v minulosti velký význam

O společenský život se ve druhé polovině devatenáctého století starali hasiči, vojenští vysloužilci či prominentní milovníci četby. Řada těchto spolků zanikla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.