Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Za jízdu po Kroměříži si lidé připlatí. Provoz MHD byl ztrátový

  • 0
Lidé v Kroměříži zaplatí za cestu autobusem MHD o tři koruny více. Radnice se tímto krokem rozhodla kompenzovat ztrátu, která při provozu městské dopravy vznikala. Místním se to nelíbí a poukazují i na to, že město prodloužilo intervaly mezi některými spoji a zrušilo zastávku v ulici Lutopecká.

Radní argumentují tím, že cena jízdenky byla několik let stejná, zatímco ztráta na provozu městské dopravy se postupně vyšplhala zhruba na milion korun ročně. Nově lidé za jízdu zaplatí 13 korun.

"Nic jiného nám nezbývalo. Ztrátu, kterou udělá městská doprava, musíme pokrýt z jiných činností," vysvětlil provozní náměstek Kroměřížských technických služeb a bývalý místostarosta Petr Sedláček. Společnost ve městě provozuje MHD.

Člen dopravní komise Petr Komínek ale navrhuje jiné řešení. Předal by provoz soukromému dopravci, který by měl zájem jezdit levněji. "Právě to městským technickým službách schází," tvrdí Komínek.

Kroměříž má dražší dopravu než stejně velká města

Kroměříž je jediným podobně velkým městem v okolí, které městskou dopravu provozuje samo. Cena za jízdu MHD se zvýšila navzdory tomu, že dopravní komise to nedoporučila. Faktem je, že jízdné v podobně velkých městech v okolí je nižší. V Uherském Hradišti, Hodoníně, Vyškově nebo Přerově vyjde na osm korun, ve Vsetíně zaplatí cestující deset korun. "Kroměříž má nejdražší městskou dopravu," konstatoval Komínek.

Například v Hradišti umí podle Komínka dobře skloubit linkové autobusy s městskými. "Městskou dopravu v místních částech zajišťují linkové spoje, na kterých ale platí jízdenky MHD. Pro lidi je to pohodlné a skutečná městská doprava jezdí jen v centru."