Betonové zátarasy z nové zlínské křižovatky Antonínova konečně zmizely.

Betonové zátarasy z nové zlínské křižovatky Antonínova konečně zmizely. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Z nové zlínské křižovatky konečně zmizely zátarasy, ale vyhráno není

  • 13
Nová křižovatka v centru Zlína, kterou od jejího otevření kvůli sporům s místními podnikateli částečně blokovaly betonové zátarasy, je od pátku konečně otevřená. Díky křižovatce Antonínova mohou auta odbočovat z hlavní městské tepny do baťovského areálu. Má to však háček. Týká se to pouze osobních vozů. Náklaďáky mají zatím smůlu.

Už to není jako v Kocourkově, ale k ideálu je ještě daleko. Křižovatka za 60 milionů korun konečně slouží svému účelu. I když jen částečně.

Město ji postavilo, aby odlehčilo centru od tisíců aut a umožnilo řidičům odbočit přímo do baťovského areálu. Zhruba měsíc po jejím dokončení byla odbočka do areálu zaslepená. A až pátek zátarasy zmizely.

Zátarasy blokovaly odbočku k továrnímu areálu.

"Jsem rád, že se nám to podařilo. Věřím, že se nám co nejdřív podaří pro auta otevřít celý areál," říká náměstek zlínského primátora Jiří Kadeřábek z hnutí M.O.R.

Naznačuje tím přetrvávající potíž. Řidiči sice mohou odbočit z třídy Tomáše Bati do areálu, ale vzápětí musejí zahnout doprava směrem k mrakodrapu. Navíc dopravní značky to umožňují jen osobním autům do 3,5 tuny. Náklaďáky mají zatím smůlu. Přímý vjezd z Antonínovy křižovatky do "srdce" areálu je totiž stále uzavřený.

Otevření baťovského areálu se odkládá až o dva roky

"Otevření areálu se odkládá maximálně o dva roky. V nejbližších týdnech se s odborníky pokusíme najít alespoň provizorní řešení, které by umožnilo přímý vjezd do areálu. Není ale možné pustit tam dopravu nekoordinovaně," myslí si Čestmír Vančura ze společnosti B. A. Zlín, která působí v továrním areálu.

Právě on napadl kolaudaci křižovatky, protože vyšlo najevo, že stojí na zhruba 60 metrech čtverečních ploch B.A. Zlín bez jejího souhlasu. Námitky vzal zpět, když se město zavázalo, že do areálu pustí veškerou dopravu až poté, co zpracuje takzvaný generel dopravy. Ten posoudí, zda pak doprava v areálu nezkolabuje.

"Teď tam není možné auta pustit. Nevíme totiž, co by to udělalo," vysvětluje Kadeřábek. "Bohužel naši předchůdci to vůbec neřešili," dodal Kadeřábek.

Podnikatelé zdůrazňují, že ve výrobní části areálu jezdí vysokozdvižné vozíky, jsou tam železniční vlečky a špatně organizovaný provoz. Mají i obavy, že by se na krátkém přejezdu z křižovatky Antonínova do areálu mohly "zaseknout" kamiony.

Podle zastupitele Miroslava Šenkýře z ODS, který měl tuto oblast poslední čtyři roky na starost, není důvod vjezd do areálu uzavřít. "Lepší je tam auta pustit a teprve pak podle situace udělat nějaká opatření," myslí si Šenkýř.
Podle něho by kamiony v areálu velké potíže nezpůsobily. Je přesvědčený, že dělají větší potíže, když každý den vyjíždějí z areálu na Gahurovu ulici.

Navíc v areálu jsou i firmy, které ho chtějí otevřít. A kdy by se to mohlo stát? "To teď nedokáži říci," odpověděl neurčitě Kadeřábek.