Pracovníci radnice zjistili, že celá pětina ze zhruba 250 domů v centru je reklamou architektonicky znehodnocená. Jde například o vývěsní desky, které používají realitní kanceláře pro své nabídky, ale také o poutače soukromých firem či majitelů restaurací a obchodníků.
„Reklamní zamoření historického jádra města přesahuje všechny meze. Problém s reklamním znečištěním narostl do nepřijatelného rozsahu,“ upozorňoval už před rokem a půl hlavní městský architekt Aleš Holý.
V té době přijali zastupitelé aktualizovaný dokument nazvaný Program regenerace městské památkové zóny a spolu s ním také pokyny pro umisťování reklamních a informačních zařízení.
A majitelům domů na obou hlavních náměstích i v ulicích s pěšími zónami rozeslali výzvu, aby reklamu, která podmínkám neodpovídá, odstranili nebo vyměnili.
Nové reklamy by se měly více přizpůsobit vzhledu domu a odpovídat mu například velikostně nebo barevně.
„Vzhledem k tomu, že doba, kterou na nápravu dostali, pomalu končí, rozeslali jsme majitelům nové upozornění,“ vysvětlil radní František Elfmark, který je profesí grafik.
„Jde nám o to sjednotit a redukovat tzv. grafický smog v historickém jádru města,“ doplnil.