Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Město odstraní z baťovského areálu závory, vjezd bude pro firmy zdarma

  14:58aktualizováno  14:58
Baťovský areál v centru Zlína oddělují od města závory a poplatky za vjezd. To se ale změní. Radnice si totiž vezme od ledna zpátky do své správy 12 kilometrů silnic, které má v současné době v bezplatné výpůjčce Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín.

Závory by z baťovského areálu mohly od ledna zmizet. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

"Neexistuje řešení, se kterým by někdo mohl být spokojený na sto procent," upozornil náměstek zlínského primátora Aleš Dufek, který má tuto oblast ve své kompetenci. "Město ale musí z pozice vlastníka pozemků převzít zodpovědnost a najít nejlepší možnou variantu. Budeme chtít zrušit poplatky u vjezdů a snížit počet závor," upřesnil Dufek.

Radnice si teď nechává komunikace v areálu zaměřit. Kvůli přípravě na jejich převzetí zasedá každý týden od poloviny června speciální komise, kterou město vytvořilo. A zástupci města se scházejí i s podnikateli, kteří v areálu působí. Drtivá většina z nich se záměrem města souhlasí.

"Je to dobrý krok. Voláme po něm už dlouho," reagoval Jaroslav Plachý z firmy Triodon, která má v areálu obchod. "Naši zákazníci dnes musí za vjezd platit, což není dobře."

Podle Martina Jarolíma, ředitele společnosti Cream, která vlastní řadu nemovitostí v areálu, by měla radnice otevřít i vjezd od křižovatky Antonínova, na němž jsou dnes betonové zátarasy. "Věříme, že když město cesty převezme, tak změní i dopravní režim," naznačil.

Firmám se nelíbí přispívat městu na jeho silnice

Jisté je, že se režim změní, záleží ale na tom, jak moc. Podle Dufka není totiž možné otevřít areál úplně, protože v něm působí výrobní firmy, jsou tam železniční vlečky a silnice jsou ve špatném technickém stavu.

S tím souhlasí i šéf Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín Čestmír Vančura. SPBAZ se o cesty stará tři roky. Na jejich údržbu a opravy vybírá peníze od svých členů i od dalších místních firem. Ročně tak utratí asi šest milionů. "Je třeba regulovat dopravu, areál se ale nemůže otevřít živelně," upozornil Vančura.

Dodal, že pokud se zruší poplatky u vjezdů, vážně hrozí, že lidé budou jezdit do areálu parkovat, což tam může způsobit velké problémy. Právě platby u závor toto eliminují. Město chce sice poplatky zrušit, nicméně by bylo rádo, kdyby mu firmy v areálu na údržbu a opravy komunikací přispívaly, tak jak to dělaly v případě SPBAZ. S tím ale možná narazí. "Nevím, proč bych měl městu platit za to, že se stará o své cesty," řekl Plachý.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek).
Otrokovice trápí zápach. Starosta viní bývalou kafilerii a sepsal petici

Část Otrokovic obtěžuje zápach. Starosta se svými lidmi proto coby občané iniciovali vznik protestní petice. Podle nich jde zápach z bývalé kafilerie. Ta to...  celý článek

Kapela Elán se představí jako hlavní hvězda Vizovického Trnkobraní v sobotu 19....
Ve Vizovicích oslaví 50 let Trnkobraní i Elán, dorazí také americký jedlík

Už po padesáté hostí Vizovice festival Trnkobraní. Během pátku a soboty se na dvou scénách představí přes 20 interpretů, mezi nimi kapely Elán, Tři sestry nebo...  celý článek

Poslanec za ČSSD Antonín Seďa.
Poslanci chtějí zase uspět, nové tváře se strany bojí nasadit výš

Většina stran ve Zlínském kraji, které jdou do parlamentních voleb, sází na staré známé tváře. Noví lidé na čelných pozicích spíš scházejí. Podle politologů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.