Na plakátech zlínské ČSSD je toho moc a působí chaoticky, shodli se odborníci.

Na plakátech zlínské ČSSD je toho moc a působí chaoticky, shodli se odborníci. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Viditelné, čitelné, chaotické i agresivní. Odborníci hodnotili billboardy ve Zlíně

  • 5
Kdyby měly komunální volby vyhrávat billboardy, ODS ve Zlíně by se asi nemusela bát. Podle odborníků, které o hodnocení požádala MF DNES, jsou její plakáty povedené a ve srovnání s ostatními nejlepší.

"ODS má výraznou kampaň, která je dobře viditelná a zaznamenatelná, čitelná, postavená na osobnostech," řekla Olga Jurášková, ředitelka Ústavu marketingových komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

"Jako snad jediná strana ze všech se ODS drží přesně daného grafického manuálu své strany. Její sdělení je jasné a čitelné," doplnil grafik Roman Kyselý.

Šéfa zlínského sdružení ODS Ondřeje Andryse taková slova těší. "Měli jsme samozřejmě z Prahy k dispozici jakýsi manuál, ale byl to spíš jen návod. O textech, velikosti obličejů či umístění plakátů jsme si rozhodovali sami," naznačil Andrys.

Plakáty ČSSD jsou nepřehledné

Kritiku naopak sklidila sociální demokracie. Ta vsadila na masivní kampaň a celý Zlín oblepila billboardy a plakáty, na kterých slibuje snížení cen vody, svozu komunálního odpadu nebo daně z nemovitosti. Jejich podoba ale nezaujala.

"Na plakátech je všeho nějak moc, působí to chaoticky," popsal Kyselý.

I Jurášková je z billboardů ČSSD spíše v rozpacích. "Je na nich příliš mnoho grafických prvků, různé typy písma, jsou graficky neucelené a nepřehledné," komentovala kampaň. Hlavní heslo Stop drahotě a příslib konkrétního snížení daní se jí nezdá zcela uvěřitelný.

Volební lídr socialistů Boris Popesko za kampaní stojí. "Naše hesla charakterizují hlavní body našeho programu," vysvětlil. Nedostatky v grafickém zpracování plakátů přitom nepopírá.

"Měli jsme totiž dvě verze. V první jsme se snažili zachovat Baťova hesla v písmu tehdejší doby, což mohlo v kombinaci se zbytkem působit nesourodě. Teď už jsme ale vylepili druhý typ plakátů a ten by myslím hodnocením prošel zcela bez připomínek," věří Popesko.

Všechny strany slibují boj s korupcí

Co naopak politická uskupení spojuje, jsou témata, kterými chtějí politici oslovit voliče. Ta jsou totiž podobná. "Boj s korupcí, průhledná politika a otázka financí," vyjmenovala politoložka z brněnské Masarykovy univerzity Markéta Smrčková.

Mimo Věcí veřejných, které se na tomto tématu vyprofilovaly i v celostátní politice, zapojily ve Zlíně do své kampaně téma korupce také M. O. R. a KDU-ČSL.

"Grafika billboardů nového politického uskupení M. O. R. je navíc poměrně agresivní. Na celostátní úrovni se to osvědčilo třeba u Věcí veřejných," míní politoložka.

TOP 09 podle ní zase vhodně pokračuje v celostátní tematice nezadlužování státu ani krajů. Na jejich plakátech ale chybí tvář lídra Karla Adámka. Strana s nimi chce vyrukovat až příští týden. "Chceme být vtipní a jiní než ostatní," naznačil poslanec TOP 09 Petr Gazdík.

Líbí se vám plakáty politických uskupení ve Zlíně?

celkem hlasů: 26

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 úterý 12. října 2010. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 13
Jen některé
Jen některé 9
Nezajímám se o ně
Nezajímám se o ně 4
Ano
Ano 0

Upozornění

Hlasovat v anketě můžete zde.