Zlínský nadjezd přechází přes řeku Dřevnici, koleje a několik cest.

Zlínský nadjezd přechází přes řeku Dřevnici, koleje a několik cest. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Jiný rok, stejný problém. Silničáři znovu zavřou část nadjezdu ve Zlíně

  • 2
Oprava nadjezdu v centru Zlína, po němž denně projede až 17 tisíc řidičů, bude pokračovat. Silničáři loni půl roku rekonstruovali jeho východní část, letos budou zhruba stejně dlouho dělat na té zbývající. Dva jízdní pruhy ze čtyř tak budou opět zavřené.

Práce začnou v polovině března. S omezením však musejí řidiči počítat až od začátku dubna.

„Motoristé budou opět projíždět po mostě ve dvou jízdních pruzích, nyní po již opravené vozovce. Uprostřed zůstanou betonová svodidla a za nimi bude stavební firma pracovat na rekonstrukci opačné strany nadjezdu,“ řekl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Při jízdě ve směru od Jižních Svahů bude platit zákaz odbočení vlevo do Vodní ulice.

Nadjezd slouží jako hlavní příjezd na největší zlínské sídliště Jižní Svahy. Řidiči mohou opět využít objízdné trasy: přes Vršavu, nebo Prštné. Tam je ale situace i za normálního provozu složitá a provoz příliš hustý.

Pokud by se kvůli částečnému uzavření nadjezdu doprava příliš zkomplikovala, pokusí se ji usměrnit policie. Loni ale potíže nebyly tak velké proto, že řada řidičů se nadjezdu raději vyhnula.

Motoristé zaznamenají první omezení od 27. března, kdy se uzavře jeden středový jízdní pruh, a budou se dělat některé přípravné práce.

Na průjezd zůstanou dva pruhy

„Veškerá doprava bude převedená do dvou jízdních pruhů od 3. dubna, od 6. srpna by měly být znovu průjezdné všechny čtyři pruhy,“ podotkla mluvčí krajského úřadu Renata Janečková.

Dočasně nebude možné odbočení od autobusového nádraží na nadjezd, ale jen směrem k Dlouhé ulici. Provoz usměrní dopravní značky.

Od konce června do začátku září budou silničáři opravovat část nadjezdu, která vede přes železniční trať a řeku Dřevnici. To si vyžádá dopravní omezení pod mostem včetně výluky na železnici. Obdobná situace nastala už loni.

Po jedné z nejfrekventovanějších cest v krajském městě vede také trasa sedmi linek městské hromadné dopravy. Dopad na ni by však neměl být velký.

Oprava nadjezdu vyjde na přibližně 53,5 milionu korun a z 85 procent ji zaplatí Evropská unie. Nadjezd, který byl postaven v roce 1986, potřebuje stavební zásah, protože se zhoršuje technický stav jeho nosné konstrukce a izolace. Také povrch vozovky je nevyhovující a pro řidiče může být nebezpečný.