Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valoušek a další končí sezonu v okolí Slušovic na gumách s hřebíky

  8:46aktualizováno  8:46
Specialitou Mikulášské rallye je jízda na speciálních pneumatikách s hřeby. A ty se automobilovým závodníkům vyplatí především na sněhu a ledu. Jedna ze dvou rychlostních zkoušek sobotního závodu, který uzavře sezonu, vede po silnici spojující Trnavu s Kašavou.

Pavel Valoušek na své fabii ukončí sezonu na sněžné rallye v okolí Slušovic. Ilustrační foto | foto: Jan Karásek, MAFRA

Jízdu na sněhu všichni piloti milují. Při exhibiční tečce za rokem 2010 mohou využít pneumatiky s hřeby. Pořadatelé totiž vyjednali výjimku, protože jinak jsou v tuzemsku zakázané.

mikulášské závodění

Přihlášku poslalo 64 závodníků. Sedm z nich osedlá vůz kategorie WRC, šest pojede v novějším modelu S2000. Kromě Kresty, jenž bude řídit produkční mitsubishi, nechybí letošní mistr republiky Pavel Valoušek. Stejně jako o víkendu na Pražském rallysprintu se představí ve Škodě Fabii WRC. Závodit budou také loňský vítěz Jozef Béreš nebo rychlý Polák Grzegorz Grzyb.

"Získat povolení nebylo jednoduché, protože policie se tím nezabývá," přiznal ředitel soutěže Josef Minařík. "Museli jsme oslovit majitele cest, kteří nám vyšli vstříc."

Pro organizátory to ovšem znamená určitou komplikaci. Musí zařídit servisní zóny před i za rychlostní zkouškou, aby jezdci mohli nasadit speciální pneumatiky s hřeby, které se používají například na Rallye Monte Carlo.

Mimo měřené úseky musejí znovu nasadit běžné zimní gumy. "Vozy WRC nebo S2000 jsou bez hřebů na sněhu téměř neřiditelné," upozornil Minařík.

Led pod koly není cítit

"Zato pneumatiky s hřeby jsou v takových podmínkách skvělé. Ani nepoznáte, když vjedete na led," dodal vicemistr Evropy Antonín Tlusťák.

Pět dnů před startem však není stoprocentně jisté, jestli závodníci pneumatiky s hřeby opravdu využijí. Rozhodne počasí. "Přejeme si, aby nenastalo oteplení a konala se klasická zimní soutěž," podotkl Minařík. Důvod? "Pro diváky je to atraktivnější, pro jezdce zajímavější."

Roman Kresta na startu Rallye Bohemia

Kromě zkoušky, která startuje v Trnavě u rodného domu bývalého továrního jezdce Fordu a Škody Romana Kresty, závodníci pojedou také okruhovou zkoušku na dostihovce ve Slušovicích.

Oba úseky absolvují dvakrát, celou soutěž zvládnou během necelých tří hodin. Začíná se v sobotu 11. prosince ve 12:11 a končí ve 14:58, na závodníky čeká 24 ostrých kilometrů.

"Po loňské premiéře jsme neuvažovali o dalším ročníku. Ale pokračování si vyžádaly samy posádky," objasnil Minařík.

Těsně po cíli se u sudu ve Slušovicích uskuteční "Drift stage", na které jezdci mohou předvést smyky a další parádičky. Tato část se však do výsledků nezapočítává.



Témata: rallye


Hlavní zprávy

Další z rubriky

David Šťastný dostal první pozvánku do reprezentace na srpnový dvojzápas se...
Zlínský Šťastný: Pozvánka do nároďáku? Myslel jsem, že je to legrace

Před třemi lety hrál David Šťastný druhou hokejovou ligu v Přerově. Teď je zlínský útočník nováčkem v národním týmu.   celý článek

Patrik Šimko
Emoce s Barošem si Šimko užil a těší se na sparťana Lafatu

Stoperem se stal teprve letos v létě z nouze, ale přeškolení z levého beka mu vůbec nevadí. Naopak, v posledním utkání proti Ostravě (5:2) bylo na obránci...  celý článek

Antonín Honejsek ze Zlína slaví gól.
Hokejisté Zlína prohráli s domácím Přerovem, přesto ovládli Zubr Cup

Hokejisté Zlína v závěrečném utkání Zubr Cupu prohráli na ledě pořádajícího Přerova 3:4 v prodloužení, přesto ovládli se sedmi body turnaj. Přerov se díky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.