Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to ověřovací kód, že nejste robot, žertují lidé o logu „Valmezu“

  16:43aktualizováno  16:43
Dresy sportovců, plakáty, trička, hrníčky. Tam všude se příští rok objeví nové logo Valašského Meziříčí vytvořené Studiem Najbrt. Na Facebooku města si ale značka vysloužila desítky kritických i posměšných komentářů.

Roztančená písmena na podkladu z historické pavézy tvořící nápis VALMEZ představují nové logo Valašského Meziříčí. Jeho autorem je známé pražské grafické a designérské Studio Najbrt.

Hned po oficiálním představení se však logo, které s dalšími doprovodnými materiály stálo 300 tisíc korun, dočkalo velké kritiky ze strany veřejnosti. Odborníci ho ale chválí.

Na facebookovém profilu města se pod ukázkami využití loga začaly sbíhat desítky komentářů. A výrazně mezi nimi převažují ty negativní.

„Tento znak by dokázalo vytvořit i dítě na prvním stupni základní školy a dokonce by to bylo zadarmo,“ píše například Ondřej Zeman.

Další diskutéři si přisadili, že je to takzvaná captcha, vygenerovaný ověřovací kód, který se na webu používá s cílem automaticky odlišit skutečné uživatele od robotů.

„Když se na něj dívám, napadají mě výrazy jako chaos, zmatek, nečitelnost,“ přidala se Hana Vinklárková.

Vedení města podobu loga a vizuálního stylu, který vychází z původního erbu a lidových krojů, hájí. „Po marketingové stránce je značka nepřehlédnutelná. Věřím, že se s ní lidé sžijí,“ podotkla místostarostka Yvona Wojaczková.

Valašské Meziříčí je složitý název, tvrdí odborník

„Logo je originální, chvíli trvá, než si na něj člověk zvykne. I u mě byl první dojem trošku rozpačitý, v zastupitelstvu jsme je ale schválili jednohlasně,“ doplnil opoziční zastupitel Marek Irgl.

Jak poukázal Rostislav Illík, který je vedoucím ateliéru Grafického designu na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, logo je pro město šancí dostat se do obecného povědomí jinak, než svým složitým názvem.

„Ten je i pro Čecha obtížně textově srozumitelný, pro cizince pak téměř nevyslovitelný, což město v současném světě internetu a cestovního ruchu předem diskriminovalo,“ nastínil Illík.

Zároveň upozornil, že Valmez je v regionu už léta zavedená a úspěšná značka. „Nadčasovost řešení spočívá i v dynamické typografii obsažené v logu, které se dá animovat a působí hravě,“ ocenil.

Fotogalerie

Právě tančící písmena mají podle tvůrců loga vyjadřovat energii, emoce nebo bohatý kulturní a společenský život, se kterými se ve Valašském Meziříčí setkali.

„Značka nabízí téměř nekonečné možnosti kombinování písmen tak, aby se neokoukala. Je lehce zapamatovatelná a překreslitelná i laikem,“ popsal záměr majitel studia Aleš Najbrt.

Ten se spolu s kolegy pravidelně podílí na vizuálním stylu karlovarského filmového festivalu, z dílny studia vyšla i loga České televize, Prahy nebo Ostravy.

Logo a znak je rozdíl

„I v Ostravě vyvolalo zavedení nového loga se třemi vykřičníky zpočátku vlnu negativních ohlasů. Dnes je ale značka k vidění úplně všude a lidé ji vzali za svou. Lepí si ji třeba na auta,“ nabídl srovnání starosta Robert Stržínek.

Ten také poukázal na fakt, že si někteří kritici nevědomky pletou logo se znakem města v podobě zlaté korunky na červeném štítě. „Spousta lidé tento rozdíl nechápe,“ zmínil.

Zatímco erb zůstane například součástí oficiálních dokumentů radnice, logo by se mělo od ledna začít objevovat na propagačních materiálech města, plakátech nebo dresech sportovců. „Bude se na nich pěkně vyjímat,“ myslí si opoziční zastupitel Vlastislav Navrátil, který se už léta v oblasti grafiky pracovně pohybuje.

Výtky přitom radnice slyší i kvůli tomu, že si jednotný vizuální styl objednala u Studia Najbrt přímo, bez veřejné soutěže. Radní a následně i zastupitelé tento postup schválili na doporučení marketingové komise města.

„Šlo o jasný výběr. Oslovili jsme nejlepší firmu, která se na trhu nabízela. Příhodná byla i pořizovací částka 300 tisíc korun bez DPH,“ objasnila Wojaczková, která argumentuje sumami, za které si nový vizuální styl pro marketingovou prezentaci pořizovala v nedávné době jiná města.

Zatímco srovnatelně velké Uherské Hradiště za něj zaplatilo 400 tisíc bez DPH, v případě Plzně se jednalo o více než milion korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Zlínský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Ve Zlíně bourají budovu u autobusového nádraží.
Obchody u zlínského nádraží jdou k zemi. Kvůli dopravnímu terminálu

Z okolí autobusového nádraží ve Zlíně postupně mizí třípatrová budova, v níž byly nejrůznější provozovny. Jde o první viditelný krok, který by měl o tři roky...  celý článek

RegioJet má ve flotile už kolem dvou stovek osobních vozů.
Lidé ve Zlínském kraji přijdou o vlakové spoje do Prahy, RegioJet je ruší

Vlakové spojení Zlínského kraje s Prahou se zhorší, RegioJet zruší dva ranní spoje ze Starého Města a odpolední zpátky. České dráhy nepočítají s tím, že by...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.