Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valašské Meziříčí koupí pro dopravní terminál pozemky za deset milionů

  12:00aktualizováno  15:19
Měsíce trvající jednání o ceně za prodej pozemků v areálu Křižanovy pily ve Valašském Meziříčí jsou zřejmě u konce. Radnice za ně zaplatí 10 milionů korun. Na místě v budoucnu hodlá postavit dopravní terminál.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

Transakci ve čtvrtek schválilo všech 19 přítomných zastupitelů. Město a rodina Křižanových tak podepíšou smlouvu o smlouvě budoucí. Ta stanoví, že radnice za metr čtvereční zaplatí tisíc korun. Celkem plánuje poblíž vlakového nádraží koupit hektar pozemků.

„Dohodnutá cena je výsledkem kompromisu, tržní hodnota parcel je minimálně dvojnásobná,“ sdělil Martin Bartůněk, který rodinu Křižanovu zastupuje v obchodních záležitostech.

Jeho slova ale nekorespondují s několika znaleckými posudky, které se k ceně pozemků poblíž vlakového nádraží vyjadřovaly. Ten, který si jako první zadalo město, odhadl jejich cenu na 550 korun za metr čtvereční.

„Následné dva posudky objednané Křižanovými hovoří o ceně 690, respektive 1 350 korun za metr,“ popsal valašskomeziříčský starosta Robert Stržínek.

Poslední posudek ze strany společnosti Ostravská znalecká, který měl vzít v potaz i předchozí odhady, pak stanovil cenu na 750 až 1 000 korun.

„Vždy ale stejně záleží spíše na dohodě kupujícího a prodávajícího,“ poznamenal starosta.

Město pozemky odkoupí, až budou dořešené zástavy

Dosud však na některých dotčených pozemcích leží vinou jejich předchozích majitelů zástavy. Dokud nebude problém vyřešen, nemůže je radnice ani přes souhlas zastupitelů odkoupit.

„Soud prvního stupně i odvolací soud už rozhodly, že jsou zástavy neplatné. Protistrana ovšem podala dovolání k Nejvyššímu soudu. I ten však dal Křižanovým za pravdu a svým rozsudkem z 2. září zamítl dovolání ve věci zástavních práv,“ poznamenal zástupce rodiny Bartůněk, který tak předpokládá, že zástavy z katastru nemovitostí v krátké době zmizí.

Možný vznik dopravního terminálu je však nejen kvůli tomu otázkou mnoha let. Kolika, to si dnes nikdo netroufá odhadnout.

„Vybudování terminálu je však veřejným zájmem a strategickou investicí. Potvrdil to i odborný posudek, který jsme nechali zadat,“ konstatoval Stržínek.

Na současném autobusovém nádraží, které patří ČSAD Vsetín, chce postavit svůj obchod řetězec Penny Market (více zde). Odsunutí autobusů a cestujících jinam by mu tak velkou radost neudělalo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za externí právníky dají některá města desetitisíce, jiná i miliony

Ačkoliv radnice mají svá právní oddělení, na vybrané úkony si najímají advokátní kanceláře, které řeší hlavně složitější spory. Většina měst platí ročně „jen“...  celý článek

Architektka Jitka Ressová baťovský infopoint provozuje.
VIDEO: Krátký animovaný film ukazuje život v baťovském Zlíně

Animátorka z Filmového uzlu Zlín Zuzana Bahulová vytvořila s týmem spolupracovníků krátký animovaný film o baťovské době a způsobu bydlení i života ve Zlíně,...  celý článek

Vybavení sálu pro pražský Institut klinické a experimentální medicíny vyvíjí,...
Superčisté operační sály pro IKEM za desítky milionů vznikají na Valašsku

Valašskomeziříčská firma BLOCK vyvíjí, vyrábí a dodává vybavení operačních sálů. Že je úspěšná, dokazuje i spolupráce se špičkovým pracovištěm pražského...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.