ČSAD Vsetín. Ilustrační snímek.

ČSAD Vsetín. Ilustrační snímek. | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

Valašské Meziříčí chce koupit pozemky pro dopravní terminál, cenu tají

  • 1
Plány valašskomeziříčské radnice na výstavbu nového dopravního terminálu získávají konkrétnější obrysy. Město už intenzivně připravuje odkoupení hektarové plochy v areálu Křižanovy pily poblíž vlakového nádraží. Právě tam by měl v budoucnu vzniknout moderní terminál soustřeďující na jednom místě autobusovou a železniční dopravu.

„S protistranou pracujeme na smlouvě o smlouvě budoucí, která upraví podmínky nákupu pozemků. Věřím, že do konce prázdnin se domluvíme a v září ji budu moci předložit ke schválení zastupitelům,“ sdělil valašskomeziříčský starosta Robert Stržínek.

I když zastupitelstvo návrh odsouhlasí, skutečné odkoupení ploch bude zřejmě možné až za několik měsíců, možná i let. Areál pily se díky restitucím sice znovu vrátil do rukou rodiny Křižanových, která s prodejem souhlasí, má to však háček. Na některých pozemcích totiž leží vinou jejich předchozích majitelů zástavy.

„Soud prvního stupně i odvolací soud už rozhodly, že jsou zástavy neplatné. Protistrana ale podala dovolání k Nejvyššímu soudu,“ popsal aktuální situaci Martin Bartůněk, který Křižanovy zastupuje při obchodních jednáních.

Ne všem se přesun autobusového nádraží líbí

Obě strany zatím tají kupní cenu pozemků. Podle odhadce cen nemovitostí Aloise Čáně je však lokalita v sousedství vlakového nádraží a několika obchodů velice lukrativní.

„Cena za metr čtvereční by se proto mohla pohybovat kolem 1 200 korun,“ je přesvědčen Čáň.

Ne všichni zastupitelé patří mezi příznivce dopravního terminálu.

„Přesun autobusového nádraží z centra města na jeho okraj může být pro mnoho lidí nepohodlný. Možná by stačilo, aby mezi oběma současnými nádražími pendloval v pravidelných intervalech autobusový spoj,“ navrhl opoziční zastupitel Vlastislav Navrátil.

Na současném autobusovém nádraží, které patří ČSAD Vsetín, chce postavit svůj obchod řetězec Penny Market (více zde). Odsunutí autobusů a cestujících jinam by mu tak velkou radost neudělalo.

Náklady na případnou výstavbu terminálu mají pomoci pokrýt nejen peníze z městského rozpočtu, ale také evropské dotace.

Termín, kdy by měl terminál začít sloužit cestujícím, nechtěl starosta upřesnit. „Je to zatím předčasné,“ dodal Stržínek.