RegioJet nabídne sedačky se zabudovanou televizí.

RegioJet nabídne sedačky se zabudovanou televizí. | foto: RegioJet

Vlaky mezi Zlínským krajem a Prahou zrychlí, přibude i nový žlutý spoj

  • 8
Společnost RegioJet přidá další spoj, který bude jezdit mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Prahou. Nový jízdní řád začne platit od prosince a železniční tratě už nebudou blokovat výluky. Cesta ze Zlínského kraje do hlavního města bude díky tomu rychlejší o několik minut.

Po dlouhých měsících skončí komplikace, které s sebou nesly opravy a modernizace železniční trati. „Spoje mezi Čechami a Moravou se dostanou na rekordní časy,“ poznamenal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Soupravy Českých drah dorazí z Prahy do Zlína o sedm minut rychleji, stejně jako do Starého Města. Do Vsetína bude cesta kratší o šest minut. Kromě toho si cestující snáze vyberou, kdy se jim cesta nejlépe hodí.

Společnost RegioJet totiž přidá nový spoj ze Starého Města do Prahy. Odjezd bude mít v 5:50 hodin ráno a ve Zlínském kraji posbírá cestující ještě ve stanicích Otrokovice a Hulín. Do Prahy dorazí v 8:58 a zpátky se vydá v 16:46 s příjezdem do Starého Města v 19:46.

„Děláme to primárně kvůli Zlínu, který má jen jedno přímé spojení s Prahou. Z Otrokovic sem vede jednokolejka. Až budou koleje dvě, budeme jezdit i přímo do Zlína,“ konstatoval majitel vlaků RegioJet Radim Jančura.

Zákazníky chce lákat i cenou jízdenky. Firma dopředu avizovala, že bude nižší než u Českých drah. Dostat by se tak měla pod 275 korun za základní jízdenku, což je cena Zlínského expresu.

Další konkurent, jímž je soukromý Leo Express, jezdí z Otrokovic do Prahy za 319 korun. Všichni dopravci ale nabízejí systém slev, díky kterému se dá cena jízdného snížit až na 99 korun.

Konkurence zajistí cestujícím větší komfort

Jančurova společnost cenu jízdného zveřejní teprve 14. listopadu, kdy také v Otrokovicích představí nejmodernější lokomotivu Siemens Vectron a vůz s dotykovými obrazovkami zabudovanými v jednotlivých sedačkách. Velmi pravděpodobně také zajistí spojení s krajským Zlínem. Z něj a z Vizovic by svážely cestující do stanice Otrokovice dva autobusy. Odtud pak budou pokračovat vlakem.

RegioJet plánuje i další změny. Do roka chce vytlačit České dráhy z mezinárodní trasy mezi Prahou a Slovenskem, která vede přes Vsetín.

Časová úspora má zafungovat jako náplast za měsíce, kdy se spoje zpožďovaly, například pendolino nabíralo na trase do Prahy i půlhodinové zpoždění. Nově ale budou vlaky jezdit po moderní trati.

„Je to kombinace toho, že se začínají spojovat jednotlivé modernizované úseky trati do delších celků a dopravci nasazují nové soupravy,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Největší potíže byly v Olomouci a před Prahou, kde se vlaky tří dopravců musely podělit o jedinou kolej. „Pracovat se tam bude dál, ale už to nebude tolik blokovat provoz a případné zpoždění půjde dohnat,“ podotkl Šťáhlavský.

Zrychlí se také mezistátní linky, tedy spojení s metropolemi okolních zemí. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí přibližně o patnáct minut na čtyři a půl hodiny. Z Prahy do Vídně pojedou vlaky poprvé v historii železničního spojení za méně než čtyři hodiny.