Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problémový přejezd se dočkal úprav, závory dostane až za několik let

  12:15aktualizováno  12:15
Na železničním přejezdu v Chropyni na Kroměřížsku zemřeli za posledních zhruba deset let dva řidiči. Krizových situací zde ale vzniká víc. Přejezd se už sice dočkal úprav, ovšem závory jsou na něm v plánu teprve výhledově.

Železniční přejezd v Chropyni. | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

Když loni v létě vlak na přejezdu v Chropyni usmrtil čtyřicetiletého muže, šlo o lidské selhání. Řidič totiž vjel do kolejiště přesto, že v tu chvíli svítilo výstražné signalizační zařízení.

Fotogalerie

Na přejezdu, který je umístěn u výjezdu z Chropyně směrem na Záříčí poblíž tamního vlakového nádraží, šlo už o druhou tragickou nehodu. Před více než deseti lety tu zemřela mladá řidička.

Zdánlivě přitom přejezd nepůsobí nijak nebezpečně, není v zatáčce a je vybaven funkčním výstražným zařízením.

„Nemůžeme říct, že by byl nedostatečně zajištěn. Jenomže přesto tu často dochází k hraničním situacím. Naštěstí to skoro vždy dopadne dobře,“ upozornil vedoucí chropyňského odboru výstavby a životního prostředí Jiří Pospíšil.

S modernizací trati počítají v letech 2020 až 2025

Přejezd je totiž problematický hned v několika ohledech. Jednak je na dlouhé rovné cestě, kde to svádí jet rychle. Z jedné strany vadí řidičům ve výhledu vzrostlé stromy. A v jeho těsné blízkosti jsou dvě autobusové zastávky.

„Když tam stojí autobusy, někteří netrpěliví řidiči je mají tendenci objíždět a na přejezd tak vjedou bez dostatečného rozhledu,“ naznačil Pospíšil s tím, že hazardují zejména místní.

„Mají pocit, že to tu dobře znají a nemůže se nic stát. Několikrát jsem byl svědkem, že řidiči vjeli na koleje v době, kdy svítila výstražná světla.“

Po letošní tragédii město jednalo o případné úpravě přejezdu se zástupci policie i Správy železniční dopravní cesty.

„Provedli jsme bezpečnostní inspekci a navrhli doplnění závor a odstranění keřů v bezprostřední blízkosti přejezdu pro lepší rozhled,“ informovala kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Zatímco keře už řidičům nevadí a přibyla také značka „Stůj, dej přednost v jízdě“, závor se přejezd zřejmě jen tak nedočká.

„S úpravou se počítá v rámci modernizace trati Brno - Přerov s předpokládaným termínem realizace v letech 2020 až 2025,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Do té doby chce město vyřešit problém s autobusovými zastávkami a chystá jednání o jejich přesunutí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bojová ukázka přepadení vlaku na nádraží ve Valašských Kloboukách (22. července...
Ve Valašských Kloboukách se střetla „vojska“, předvedla přepadení vlaku

Vojska rakousko-uherské monarchie a ruského carství se střetla na nádraží ve Valašských Kloboukách. Členové spolku Jižní Valašsko s vydatnou pomocí kolegů z...  celý článek

Cestující v Kroměříži mohou v létě vozy na CNG otestovat.
Kroměříž bude provozovat ekologickou MHD, další města jsou opatrnější

V Kroměříži jezdí téměř půl roku první ekologické vozy městské hromadné dopravy. Osvědčily se, a proto město vymění i stávající autobusy. Bude tak prvním ve...  celý článek

Jan Kopecký při Barum Rallye
Kvůli prasečímu moru na Zlínsku se částečně změní trasa Barum Rally

Organizátoři srpnové Barum Czech Rally Zlín kvůli možnému šíření nákazy africkým morem prasat, který zamořil Zlínsko, mění část trasy automobilového závodu. Do...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.