Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problémový přejezd se dočkal úprav, závory dostane až za několik let

  12:15aktualizováno  12:15
Na železničním přejezdu v Chropyni na Kroměřížsku zemřeli za posledních zhruba deset let dva řidiči. Krizových situací zde ale vzniká víc. Přejezd se už sice dočkal úprav, ovšem závory jsou na něm v plánu teprve výhledově.

Železniční přejezd v Chropyni. | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

Když loni v létě vlak na přejezdu v Chropyni usmrtil čtyřicetiletého muže, šlo o lidské selhání. Řidič totiž vjel do kolejiště přesto, že v tu chvíli svítilo výstražné signalizační zařízení.

Fotogalerie

Na přejezdu, který je umístěn u výjezdu z Chropyně směrem na Záříčí poblíž tamního vlakového nádraží, šlo už o druhou tragickou nehodu. Před více než deseti lety tu zemřela mladá řidička.

Zdánlivě přitom přejezd nepůsobí nijak nebezpečně, není v zatáčce a je vybaven funkčním výstražným zařízením.

„Nemůžeme říct, že by byl nedostatečně zajištěn. Jenomže přesto tu často dochází k hraničním situacím. Naštěstí to skoro vždy dopadne dobře,“ upozornil vedoucí chropyňského odboru výstavby a životního prostředí Jiří Pospíšil.

S modernizací trati počítají v letech 2020 až 2025

Přejezd je totiž problematický hned v několika ohledech. Jednak je na dlouhé rovné cestě, kde to svádí jet rychle. Z jedné strany vadí řidičům ve výhledu vzrostlé stromy. A v jeho těsné blízkosti jsou dvě autobusové zastávky.

„Když tam stojí autobusy, někteří netrpěliví řidiči je mají tendenci objíždět a na přejezd tak vjedou bez dostatečného rozhledu,“ naznačil Pospíšil s tím, že hazardují zejména místní.

„Mají pocit, že to tu dobře znají a nemůže se nic stát. Několikrát jsem byl svědkem, že řidiči vjeli na koleje v době, kdy svítila výstražná světla.“

Po letošní tragédii město jednalo o případné úpravě přejezdu se zástupci policie i Správy železniční dopravní cesty.

„Provedli jsme bezpečnostní inspekci a navrhli doplnění závor a odstranění keřů v bezprostřední blízkosti přejezdu pro lepší rozhled,“ informovala kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Zatímco keře už řidičům nevadí a přibyla také značka „Stůj, dej přednost v jízdě“, závor se přejezd zřejmě jen tak nedočká.

„S úpravou se počítá v rámci modernizace trati Brno - Přerov s předpokládaným termínem realizace v letech 2020 až 2025,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Do té doby chce město vyřešit problém s autobusovými zastávkami a chystá jednání o jejich přesunutí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za externí právníky dají některá města desetitisíce, jiná i miliony

Ačkoliv radnice mají svá právní oddělení, na vybrané úkony si najímají advokátní kanceláře, které řeší hlavně složitější spory. Většina měst platí ročně „jen“...  celý článek

Ukázka toho, co vidí člověk v psychobudce
VIDEO: Schizofrenikem na zkoušku: V hlavě mám zmatek, vše je rozostřené

Unikátní zařízení, které simuluje, jak vnímá člověk se schizofrenií, je nyní volně přístupné ve Zlíně. „Psychobudku vyvinuli na 1. lékařské fakultě Univerzity...  celý článek

Výzkum ukázal, že šlo o ženu ve věku 30 až 50 let, nikoliv o muže, jak se...
Vědci zkoumali mumii z Buchlova. Dcera egyptského kněze mohla mít rakovinu

Traduje se, že šlo o svatební dar. Jisté je, že egyptskou mumii přivezl v první polovině 19. století na hrad Buchlov Josef Vratislav z Mitrovic ze svých cest...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.