Také třeba z Vizovic do krajského města vyjíždí poslední vlak ve 21:09. Později už nejede, prostě máte smůlu. A aby toho nebylo málo, tak přes zimní svátky jede poslední autobus ze Zlína do Slušovic deset minut před sedmou hodinou.
"Takové spojení s krajskou metropolí je prostě mizerné," zlobí se Radovan Mezera z Uherského Hradiště, který se sám ozval MF DNES.
V případě vlakových spojů jde o "vylepšení", které přinesly nové jízdní řády, jež platí od poloviny prosince. U autobusů je to věcí úspor.
Dříve navazující vlaky se o tři minuty míjejí, dráhy to nevěděly
Mezera jezdil celý letošní rok večer do Uherského Hradiště ze Zlína, kde pracuje, docela jednoduše. Nasedl před půl desátou na vlak, na který v Otrokovicích navazoval spoj směr Břeclav. "Díky přípoji ve Starém Městě jsem byl za 40 minut v Hradišti. Jenže teď České dráhy vlak ze Zlína do Otrokovic o čtyři minuty posunuly. A on tak o tři minuty nestihne ten rychlík v Otrokovicích," vysvětluje Mezera.
Zřejmě jde o "kouzlo nechtěného". Dráhy o tomto problému do čtvrtka neměly ponětí. "Pokud něco takového nastalo, tak se na to určitě podíváme a pokusíme se to změnit. Jde ale i o souběhy s dalšími spoji," řekl Ludvík Urban z Krajského centra osobní přepravy Českých drah ve Zlíně.
Souhlasí s tím, že by lidé měli mít možnost dostat se ze Zlína do Uherského Hradiště vlakem i později než v osm večer. Teď vyjíždí poslední vlak v 19.45.
V případě Vizovic byl podle Urbana zrušen noční spoj, protože cestující můžou jet autobusem. I autobusových spojů ale ubylo. O jedno procento. Zlínský kraj na ně neměl peníze, důsledkem je pak třeba právě špatné spojení Zlína se Slušovicemi.
"V autobusových spojích, které jsme zrušili, jezdilo velmi málo lidí. Některé bývaly i prázdné," podotkla šéfka krajské organizace Koordinátor veřejné dopravy Věra Fuksová.