Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Ostrohu chce firma začít těžit štěrkopísek, za souhlas nabízí miliony

  11:27aktualizováno  11:27
Nedaleko Uherského Ostrohu chce těžařská firma začít těžit a zpracovávat štěrkopísek. O místě, které ukrývá zásoby štěrkopísku na desítky, zatím málokdo ví stejně jako o plánu na jeho získávání. Už nyní je však jasné, že bude mít mnoho odpůrců. Těžby se obávají zástupci Uherského Ostrohu i Moravského Písku.
Těžba štěrkopísku. (Ilustrační snímek)

Těžba štěrkopísku. (Ilustrační snímek) | foto: Archiv MF DNESMF DNES

Místo, o které mají těžaři zájem, leží jen kousek za Uherským Ostrohem směrem na Moravský Písek. Zástupci obou obcí však už nyní mají k plánu výhrady. Obávají se především dopravy štěrkopísku. Firma Jampílek, která jej chce těžit, totiž denně počítá s jízdou minimálně 60 nákladních aut.

"Neumím si představit, že by kdokoliv z Moravského Písku byť jen připustil souhlas s existencí takové těžby," řekl starosta obce Miroslav Dula.

Jedno z nejdůležitějších stanovisek ale nebude na Moravském Písku, ale na Uherském Ostrohu. Jeho zastupitelé budou muset rozhodnout, zda těžbu a zpracování štěrkopísku zahrnou do nového územního plánu.

Pokud ne, štěrkopísek by firma zatím těžit nemohla a musela by opakovaně žádat o změnu v územním plánu.

Podle informací MF DNES se už zastupitelé Uherského Ostrohu sešli na pracovním jednání se zástupci firmy Jampílek, ale zatím není jisté, že vyjdou firmě vstříc.

Firma nabízí Ostrohu za souhlas 1,2 milionu ročně

Jednání o této věci potvrdila starostka Uherského Ostrohu Hana Příleská. "Zatím bylo jen pracovní zasedání. Hlasování o tom, zda dáme do územního plánu tuto těžbu, nebo nedáme, nás teprve čeká. Nám jde hlavně o to, aby nákladní auta nevozila štěrk přes Uherský Ostroh," řekla starostka.

Zastupitele by měly pomoci přesvědčit také peníze, které firma městu nabízí. Z dopisu Františka Jampílka zastupitelům, který má MF DNES k dispozici, vyplývá, že nabízí městu minimálně 1,2 milionu korun ročně, z čehož by část šla na sport a kulturu. Sto tisíc z této částky by tvořila hodnota štěrkopísku pro město.

Zástupce firmy Pavel Josefus je přesvědčený, že jednání nakonec dopadnou ve prospěch těžby. "Myslím si, že je reálné, aby těžba byla povolena," věří Josefus a tvrdí, že auta by přes Uherský Ostroh nejezdila. Nabrala by prý směr silnice Veselí nad Moravou - Bzenec a Moravský Písek - Nedakonice.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Baťův mrakodrap ve Zlíně
Kraj ruší pracovní místa. Na platech a odměnách ušetří 8 a půl milionu

Nové vedení kraje snižuje náklady na svůj provoz. Na úřadě tak před pár dny ze seznamu zmizela dvě oddělení, snížil se maximální počet zaměstnanců a v...  celý článek

Ve Zlíně bourají budovu u autobusového nádraží.
Obchody u zlínského nádraží jdou k zemi. Kvůli dopravnímu terminálu

Z okolí autobusového nádraží ve Zlíně postupně mizí třípatrová budova, v níž byly nejrůznější provozovny. Jde o první viditelný krok, který by měl o tři roky...  celý článek

Zlínské tržiště Pod Kaštany
Přestavba zlínského tržiště se znovu odkládá. Nikdo neví na jak dlouho

Třetím rokem připravuje zlínská radnice proměny nejoblíbenějšího městského tržiště Pod Kaštany. A přestože už chtěla letos začít, termín zahájení přestavby je...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.