Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děti si nepřipouští riziko internetu. Neziskovka je učí, jak se chránit

  16:23aktualizováno  16:23
Fotky z večírku nebo videa z dovolené. Spousta zážitků, které mladí lidé rádi sdílejí s kamarády na Facebooku. Málokdy si však uvědomují, jak je takové odkrývání soukromí riskantní. O tom, že i jedna fotka na sociální síti může být zneužitelná, informuje projekt Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež R-ego ve Slavičíně.

Tým projektu Šikana In@č učí děti, jak se bránit proti kyberšikaně. | foto: R-ego

"Naše organizace pořádá přednášky pro čtrnáct škol ve Zlínském kraji. Už dvanáct let s dětmi mluvíme o projevech rizikového chování, jako je například šikana. Často se ptají, jak mají reagovat, když je někdo obtěžuje přes internet," říká šestadvacetiletá sociální pracovnice Eva Boráňová.

"Vymysleli jsme s kolegy projekt Šikana In@č, který nabízí dětem od sedmi do patnácti let individuální nebo skupinové konzultace. Mohou k nám přijít a my jim poradíme, jak používat internet a zároveň se ochránit," doplňuje.

Projekt Think Big

Think Big je celoevropský program skupiny Telefónica, který pomáhá na svět nápadům mladých lidí, kteří chtějí něco vytvořit nebo změnit ve svém okolí. Mladým lidé získají pro realizaci projektů nejen potřebou finanční podporu, ale i vzdělání a telekomunikační vybavení.

Logo Think Big, nadace společnosti Telefónica O2

V ČR řídí program Think Big Nadace Telefónica a ročně tak podpoří přes 300 projektů.

Lektoři s dětmi nacvičují bezpečné chování na internetu. Ukazují jim, jak se dá zabezpečit profil na sociální síti a co všechno může být zneužitelné. "Naprostá většina dětí ale vnímá internet jako bezpečný prostor. Nepřipouští si, že by se jim mohlo něco stát. Nejde jen o zneužití fotografií, zrádné může být i to, když píšou, kde bydlí. Další nebezpečí hrozí těm, kteří hrají počítačové hry. I tam se stává, že se hráči na někoho zaměří a ponižují ho v komentářích," vysvětluje Boráňová.

Její tým získal podporu z programu Think Big od Nadace Telefónica. Díky těmto financím mohli zakoupit vybavení pro prezentace a počítač s připojením na internet.

"Na počítači dětem ukazujeme, které snímky na webu by měly smazat. Bohužel se tomu dost brání, protože nevidí nic špatného na tom, když zveřejní fotku v plavkách. Jenže právě to může být pro pedofily lákavé," říká Eva Boráňová.

Projekt o kyberšikaně probíhá až do konce června, ale podle organizátorů je o něj takový zájem, že bude pokračovat i na podzim.

"Chceme vytvořit praktický manuál, který se bude hodit právě pro prezentaci na školách. Věříme, že naše aktivity pomohou dětem, aby pochopily, že i zábava má své hranice," uzavřela sociální pracovnice.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rekonstrukce obchodního domu Prior ve Zlíně odstartovala.
VIDEO: Velká oprava Prioru ve Zlíně začala, vrátí mu baťovský vzhled

Jedna z architektonických dominant Zlína a památka na slavnou baťovskou éru se mění před očima. Obchodní dům Prior se za rok představí v téměř autentické...  celý článek

V rámci hudebního festivalu Vizovické Trnkobraní se konala populární soutěž v...
Jsem plný, řekl Američan. Na soutěži spořádal 198 švestkových knedlíků

Vítězství v pojídání švestkových knedlíků, které je tradiční součástí vizovického Trnkobraní, míří do USA. Profesionální rekordman Patrick Bertoletti patří ke...  celý článek

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.