Zhruba 560 zaměstnanců otrokovické továrny prožívalo poslední měsíce tak trochu v nejistotě. Nebáli se propouštění, protože výrobci pneumatiky na velké stroje se ekonomicky daří. Ve hře ale bylo stěhování komplexu do průmyslové zóny v Holešově, což by pro stovky lidí z Otrokovic znamenalo každodenní dojíždění.
Mitas nyní sídlí v prostorách pronajatých od Barumu Continental, jehož byl dříve součástí. Současný areál ale opustí do konce roku 2013.
"Máme 170 kolegů přímo z Otrokovic nebo nejbližšího okolí. Chceme v Otrokovicích zůstat a zachovat pracovní místa," potvrdil nyní Josef Křemeček, výrobní ředitel závodů na Zlínsku a místopředseda představenstva společnosti.
Stěhování Mitasu, který na Zlínsku zaměstnává přes 1 500 lidí a je třetí největší firmou v kraji, budí oprávněnou pozornost.
Pokud vše půjde podle plánu a Mitas získá všechna potřebná povolení, stavět by mohl v areálu firmy Toma už za několik měsíců. "Věřím, že začátkem příštího roku budeme naši budoucnost znát. Přestěhovaní bychom chtěli být do konce roku 2013," řekl pro MF DNES Křemeček.
Město o továrnu stojí, bude ale jednat o hluku a zápachu
To, aby Mitas zůstal v Otrokovicích, podporuje i vedení města. "Bylo to pro nás jedno z nejtěžších rozhodnutí v poslední době. Ale chceme zachovat pracovní místa pro naše obyvatele," vysvětlil starosta Jaroslav Budek.
O stěhování se navíc zajímá také občanské sdružení Za lepší životní prostředí Otrokovic, kterému jde hlavně o to, aby přesun výroby negativně neovlivnil životní prostředí okolních domů a rekreační části Štěrkoviště.
"Naše výroba splňuje přísné české a evropské normy. Hodláme vybavit nový výrobní závod v Otrokovicích nejnovějšími dostupnými technologiemi," ujistil Křemeček.
Důsledné dodržování všech norem bude vyžadovat i město. "S Mitasem jednáme o tom, aby hlukové nebo pachové zatížení okolní zástavby bylo co nejmenší. Totéž se týká dopravy," podotkl Budek.
Vypadá to, že nový výrobní komplex v areálu Toma, což je jedna z možných variant, kde by Mitas mohl stavět, by dopravě v Otrokovicích ulehčil. Teď do něj musí Mitas pneumatiky z výroby převážet, protože tam má sklady.
A co bude v budovách areálu Barum Continental, až je Mitas opustí? "Nějaké řešení už se rýsuje, ale považuji za hodně předčasné jej teď prozrazovat," prohlásil Libor Láznička, šéf Barumu Continental.