Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava v baťovském areálu se otevře, nejspíš ale jen pomalu

  7:01aktualizováno  7:01
Situace kolem dopravy v bývalém baťovském areálu ve Zlíně zůstává nadále vyhrocená, přestože se ji radnice snaží krotit. Dělá to ale spíš nesměle. Dopravu ve velké části areálu sice hodlá více otevřít, ale nebude to hned a určitě ne úplně.

Potíže a konflikty kolem dopravy v baťovském areálu dokládají závory či zátarasy, které se zde v poslední době objevily (a některé zase zmizely). Na snímku je závora u 94. budovy. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Klíčovou věcí dalšího rozvoje areálu, jenž je pro krajské město velmi důležitý, je dopravní řešení. Na světě ale zatím není takové, které by vyhovovalo většině tamních firem i městu. Jisté je jen to, že se dříve či později velká část areálu otevře.

"To, že je tam doprava regulována, mělo svůj význam. Vývoj se ale posunul," prohlásil náměstek zlínského primátora Aleš Dufek. Myslí si, že by se východní i západní část mohly více otevřít. Ne však teď a úplně. "To by přineslo spíš problémy," obává se Dufek.

Řada firem, které v továrním areálu působí, s ním ale nesouhlasí. Jsou přesvědčeny, že je možné hlavní průtahy zcela otevřít. Mají na mysli zejména Hlavničkovo nábřeží podél Dřevnice, na němž je teď závora. A také zaslepenou Šedesátou ulici od křižovatky Antonínova směrem k řece.

"Takové dopravní řešení je prostředek k tomu, aby se mohl areál dál rozvíjet. Současný stav, kdy jsou na cestách zábrany, omezuje vlastníky i nájemce nemovitostí," tvrdí Martin Jarolím, šéf společnosti Cream, která v areálu vlastní budovy i pozemky.

Otevřít východní i západní část dopravě je risk

Cesty v tovární zóně patří městu, v bezplatné výpůjčce je má ale od roku 2009 SPBAZ (Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín). To provozuje i většinu placených závor. Podle šéfa SPBAZ Čestmíra Vančury by bylo úplné otevření východní i západní části areálu riskantní, protože je tam nepřehledný provoz. S tím souhlasí i Dufek.

Podle obou navíc nelze Hlavničkovo nábřeží otevřít, protože je v mizerném technickém stavu a také příliš úzké. Všechny firmy i město se shodují jen v tom, že úplné centrum areálu, v němž působí výrobní společnosti Viva a Mitas, musí zůstat uzavřené.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výzkum ukázal, že šlo o ženu ve věku 30 až 50 let, nikoliv o muže, jak se...
Vědci zkoumali mumii z Buchlova. Dcera egyptského kněze mohla mít rakovinu

Traduje se, že šlo o svatební dar. Jisté je, že egyptskou mumii přivezl v první polovině 19. století na hrad Buchlov Josef Vratislav z Mitrovic ze svých cest...  celý článek

policie velikonoce řidič alkohol kontrola
Večer policisté zakázali řidiči pod vlivem jízdu, ráno jel zase opilý

Hned dvakrát v rozmezí jedenácti hodin narazil na policejní hlídku muž ze Zlínska, který se pokoušel odvézt od restaurace domů auto. Pokaždé byl značně pod...  celý článek

náměstí Míru Zlín
Vedení Zlína si neví rady s náměstím Míru, vrátí se k soutěži pro architekty

Náměstí Míru ve Zlíně postrádá eleganci a důstojnost centrálního prostoru krajského města, a mělo by se důkladně zmodernizovat. O tom se mluví řadu let, nyní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.