Ministr dopravy Vít Bárta si na pátek naplánoval návštěvu ve Zlínském kraji.

Ministr dopravy Vít Bárta si na pátek naplánoval návštěvu ve Zlínském kraji. | foto: iDNES.cz

Spojení do Zlína se zlepší. Je tu nejhorší situace v Česku, nevěřil ministr

  • 9
Ministr dopravy Vít Bárta přijel v pátek na krátkou návštěvu do Zlínského kraje. Ověřoval si, jaké jsou dopravní problémy regionu a hlavně krajského města skutečně. Z jeho reakcí vyplynulo, že motoristé se do krajského města dostanou pohodlněji a že stavby důležitých silnic ministerstvo nezastaví.

Tisíce motoristů jistě potěší, že ministr Bárta povolí rozšíření silnice v Malenovicích. Peníze na akci za více než půl miliardy korun by podle něj měl stát umět najít. Mezi Zlínem a Otrokovicemi by mohli řidiči jezdit po čtyřpruhu už v roce 2012, jak se původně počítalo.

MINISTR
VE ZLÍNĚ

"Nejhorší dopravní situace v Česku"

Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Zlínského kraje přijel do Malenovic, kde se rozšiřuje silnice ze Zlína do Otrokovic. Aby si ověřil, jak tamní dopravní situace vypadá ve skutečnosti. Kvůli hustému provozu však několik minut vůbec nemohl přejít cestu. Tak, jako to místní lidé řeší každý den.
Když se mu to konečně podařilo, ulevil si. "Vidím jednu z nejhorších dopravních situací v Česku. Do roku 2012 tady bude rozšíření hotové," kroutil nevěřícně hlavou.

"Je to kritický bod, a proto jsem se na něj jel i podívat. Nemluvíme už o zastavení stavby, ale o jejím dokončení, což je veselejší," řekl Bárta. Na dotaz MF DNES, zda peníze budou, odpověděl jasně: Ano.

Podle hejtmana Stanislava Mišáka by se dokonce mohl celý projekt dokončit ještě o pár měsíců dříve. "Můžou se najít časové rezervy," řekl.

Když se ušetří, tak se začne i s R49

Bárta má ale podmínku. Silničáři musejí najít finanční rezervy, což platí pro dokončení všech důležitých dopravních investic ve Zlínském kraji.

Ministr dopravy také potvrdil, že bude do konce roku hotový dálniční přivaděč z Hulína do Otrokovic, což řidičům urychlí spojení do krajského města. A naznačil, že by se mohlo během dvou let začít i s výstavbou další rychlostní silnice R49 z Hulína do Fryštáku. Alespoň s její části ke strategické průmyslové zóně v Holešově.

"Pracovní skupina, kterou jsme ustavili, by měla ale říci, jestli není možné někde ušetřit. Je třeba zvážit, zda nejde zrušit nějaký sjezd a podobně," řekl Bárta.

Hejtman Mišák k tomu podotkl, že z Holešova do Fryštáku by dočasně mohly vést místo čtyř pouze dva jízdní pruhy silnice.

Dalším bodem jednání byla elektrifikace železniční trati Vizovice - Zlín - Otrokovice. Přestože Bárta nebyl příliš konkrétní, s touto akcí to vypadá prozatím špatně. "Budeme o tom ještě diskutovat, ale je jednoznačné, že při současných příjmech by ministerstvo dopravy dělalo všechny své projekty tak 100 let, možná i déle. Na všechno peníze nebudou," řekl.

,