Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Znáte snowtubing? Z jízdy na člunu po sněhu se vám zatočí hlava

  9:36aktualizováno  9:36
Po tříleté pauze si milovníci zimní sportovní zábavy mohou ve valašských Velkých Karlovicích užít snowtubingu. Díky letošní sněhové nadílce zde u jedné ze sjezdovek vybudovali koryto pro jízdu v kulatých gumových člunech.

Celá ta situace vypadá bizarně. K vleku si dotáhnete kulatý gumový člun a sednete do něj. Obsluha vás zahákne do vleku a už se pomalu drkotáte nahoru do svahu.

Nahoře vás vlek vyklopí do širokého vyježděného koryta. Jízda začíná. Člun během chvilky nabere značnou rychlost. Dráha zahrnuje několik zatáček, ale projet je „čistě“ je zhola nemožné. Člun je totiž neovladatelný, člověk se v něm točí jak na obrtlíku a přitom naráží do sněhových mantinelů.

Fotogalerie

Proboha, vždyť vyletím z dráhy, bleskne vám hlavou. Ale vysoká zábrana ze sněhu vždy vrátí člun do koryta. Celé to trvá asi 40 sekund. Přežil jsem, oddechnete si dole. A chcete to zkusit znovu. Je to totiž neskutečná zábava.

Letos má dráha 150 metrů

Takový je snowtubing, nevšední atrakce, která na svahu u sjezdovky Horal ve Velkých Karlovicích láká zájemce už řadu roků. Minulé tři sezony ale nefungovala.

„Nebylo to možné kvůli nedostatku sněhu. Příprava dráhy je dost náročná. Vyžaduje, aby napadlo hodně toho přírodního,“ vysvětlil šéf zdejšího skiareálu Luboš Sušila.

Letos se tu podařilo zprovoznit úsek dlouhý 150 metrů. „Dovedl bych si představit ještě o trošku lepší podmínky, abychom si s dráhou mohli víc vyhrát. I tak si tu ale lidé užijí hodně zábavy,“ těšilo Sušilu.

Nápadem zprovoznit v Karlovicích snowtubing se správci zimního střediska nechali inspirovat ve větších areálech.

„V našem regionu to není tak obvyklé. Některé areály mají kratší rovné dráhy, ale my jsme to chtěli pojmout trochu atraktivněji,“ zmínil Sušila.

Málokomu stačí jedna jízda

K jízdě slouží dva druhy člunů vyrobených přímo pro jízdu na sněhu. Jeden je rychlejší s hladším dnem a využívá se v případě, že koryto je rozměklé a nejede to na něm tak rychle. Ten druhý, pomalejší, naopak vlekaři vytáhnou v případě, že je ledovka.

„S rychlejším člunem by hrozilo, že by člověk mohl vyletět mimo dráhu,“ upozornil šéf areálu.

Takové případy se ale podle něj nestávají. Obsluha každé ráno dráhu projede a zhodnotí, zdali je v pořádku.

„Hodně záleží na podmínkách. Kdyby byly příliš nebezpečné, vůbec atrakci nepustíme,“ upozornil.

Zajímavé je na ní i to, že se příliš neomrzí. Lidé mohou zkoušet různé varianty jízdy, mohou se i vzájemně chytat nebo vytvořit celý hrozen gumových člunů.

Zájem o snowtubing je veliký. Těší se z něj hlavně děti, ale zkoušejí ho i celé rodiny či dokonce firmy při společných akcích.

„Málokomu stačí jen jedna jízda,“ směje se Sušila.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Stavební firma Imos Group má problémy. Neplatí a věřitelé chtějí peníze

Známá stavební firma Imos group, která sídlila na Zlínsku, je v insolvenčním řízení. Podniky i zaměstnanci po ní požadují dlužné peníze. Jednatel společnosti...  celý článek

Konopí vypěstovala firma Elkoplast Slušovice.
Konopí bude pro stát opět pěstovat firma ze Slušovic, jeho cena vzroste

Když před dvěma lety dorazila do českých lékáren historicky první várka konopí, přivezla ji slušovická firma Elkoplast. Teď si ji Státní ústav pro kontrolu...  celý článek

V dobách největší slávy spojovalo Holešov s Prahou až devět leteckých linek...
Na Holešov sázeli Baťa i Čuba, přistál tam Trump. Letiště ustoupilo zóně

Holešov kdysi soupeřil s Brnem o to, kde vznikne velké betonové letiště. Velké plány s ním měla firma Baťa i František Čuba. V dobách největší slávy odsud...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.