Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Valašském Meziříčí chtějí na Náměstí více stromů, památkáři jsou proti

  19:20aktualizováno  19:20
Málo stromů, rušení parkovacích míst a chybějící autobusová doprava. To jsou hlavní věci, které se nelíbí lidem ve Valašském Meziříčí na rekonstrukci tamního Náměstí, s níž počítá radnice. Plánované opravy mají odstartovat už letos.

Náměstí ve Valašském Meziříčí. | foto: MAFRA

Proti současnému návrhu úprav se ozvali mimo jiné ochránci přírody. Vadí jim, že je po dlouhých stranách Náměstí dohromady počítáno s výsadbou pouhých osmi stromů.

„Kvůli stínu by jich mělo být více. Zvlášť pokud půjde o stromy s malými korunami. Zase vyhrává beton a kámen,“ poukázal na nedávném veřejném projednávání valašskomeziříčský ekolog Milan Orálek.

Fotogalerie

Vyšší počet stromů však zamítli památkáři. Při předchozích plánech na úpravy Náměstí dokonce jejich výsadbu odmítali zcela.

„Osm stromů je maximum, které se nám podařilo prosadit. Rozhodně ale půjde o vzrostlejší druhy. V užším výběru máme například platany nebo javory,“ uvedla místostarostka Yvona Wojaczková. Stromy a květinové záhony zůstanou i v rozích prostoru poblíž soch.

Někteří lidé kritizovali také chystané rušení parkovacích míst podél Náměstí. Ze současných 58 jich má zbýt pouze 32. Město však argumentuje tím, že o stejný počet stání rozšíří současné parkoviště U Cimalů při vjezdu na Náměstí.

Objevil se také návrh, aby na místo znovu zajížděly autobusy. To ale radnice zamítla. „K zastávkám u zámku Žerotínů je to kousek,“ vysvětlila Wojaczková.

Vzniknou fontány zabudované do země

Změny se dotknou také podoby restauračních zahrádek. Díky srovnání výškové úrovně Náměstí z nich zmizí nevzhledná pódia, na kterých stávají stolky se židličkami.

Aktuálně město připravuje projektovou dokumentaci pro územní řízení. Na podzim by chtělo mít platné stavební povolení a vysoutěženého zhotovitele, aby se mohlo začít stavět.

Ve druhé polovině roku 2018 mají být úpravy hotové. Z Náměstí díky nim zmizí nesourodý povrch kombinovaný především z asfaltových a betonových ploch. Obrubníky i dlažba budou nově z různých druhů kamene. V dolní části se navíc objeví několik fontán zapuštěných do země.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet má ve flotile už kolem dvou stovek osobních vozů.
Lidé ve Zlínském kraji přijdou o vlakové spoje do Prahy, RegioJet je ruší

Vlakové spojení Zlínského kraje s Prahou se zhorší, RegioJet zruší dva ranní spoje ze Starého Města a odpolední zpátky. České dráhy nepočítají s tím, že by...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Zlínský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Ve Zlíně bourají budovu u autobusového nádraží.
Obchody u zlínského nádraží jdou k zemi. Kvůli dopravnímu terminálu

Z okolí autobusového nádraží ve Zlíně postupně mizí třípatrová budova, v níž byly nejrůznější provozovny. Jde o první viditelný krok, který by měl o tři roky...  celý článek

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Obchodně-technický manažer, Praha, 80 - 100 000 Kč

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj
nabízený plat: 80 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.