Liják pravidelně ochromí dopravu ve Zlíně, situace se jen tak nezlepší

  • 18
Nedělní prudké deště otevřely otázku, zda je nutné, aby při lijácích bylo zaplavené centrum Zlína. Pod vodou byla opět část třídy Tomáše Bati, Gahurovy ulice i podjezd pod železničním mostem v Dlouhé ulici, takže stál veškerý provoz.

Kvůli výpadku proudu totiž tentokrát nefungovalo čerpadlo, které z kanalizace v podjezdu dostává vodu do Dřevnice. Hodinu tudy nemohla projet auta ani trolejbusy a autobusy. V podjezdu bylo přes metr vody, policie ho uzavřela.

„Z pohledu města je špatně, že se to stává při každém prudkém dešti. Vlastník by měl přijmout taková opatření, aby k tomu nedocházelo,“ míní vedoucí odboru koncepce a realizace dopravních staveb magistrátu Karel Říha.

Cesta patří Ředitelství silnic Zlínského kraje. „Čerpadla dělají problémy. Ne vždy fungují, navíc trvá delší dobu, než vodu odčerpají,“ uvědomuje si šéf krajských silničářů Bronislav Malý.

Počítá s tím, že se podjezd s kanalizací upraví až při plánované elektrifikaci železniční trati, s níž chce stát začít za tři roky. Radnice s řidiči by ale uvítali dřívější termín už proto, že se velká státní zakázka může oddalovat.

„Spojíme se s vedením města a pokusíme se najít technické řešení,“ přislíbil Malý.

K tomu, aby voda nestála ani na dalších úsecích cest, by ale bylo podle Říhy třeba změnit celý systém kanalizace, nebo přidat více vpustí a rozšířit stávající potrubí. To je ovšem nereálné.