Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní propojení slováckého souměstí se má výrazně zlepšit

  10:50aktualizováno  10:50
Uherské Hradiště, Staré Město a Kunovice budou mít do půl roku hotový nový dopravní plán. Díky němu se lidé mají dočkat snadnějších cest do práce, školy i za zábavou. Řešit má kritizovanou městskou hromadnou dopravu i parkování.
Lidé cestující souměstím Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice musí při přesedání mezi linkami nadále kupovat jednotlivé desetikorunové jízdenky.

Lidé cestující souměstím Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice musí při přesedání mezi linkami nadále kupovat jednotlivé desetikorunové jízdenky. | foto: Jan Karásek, MAFRA

Před volbami o něm mluvily téměř všechny místní politické strany. Nakonec se kvalitnější dopravní propojení v Uherském Hradišti dostalo i do koaliční smlouvy jako jeden z prioritních úkolů. Teď radnice své sliby začíná plnit.

Do konce června totiž musí vybraná ostravská firma odevzdat nový plán dopravy v celém souměstí, do něhož patří i Staré Město a Kunovice.

„Bude to velký balík opatření, která nám na dlouhou dobu vyřeší potíže s dopravou,“ naznačila starostka Kunovic Ivana Majíčková.

Studie by měla posoudit, do jaké míry jsou tři města dopravně propojená, kde chybí autobusové zastávky, do kterých částí zajíždí MHD zbytečně a kde naopak schází, jak na sebe vlaky a autobusy časově navazují nebo které trasy by potřebovali cyklisté upravit a přidat.

Lidé si stěžují, že MHD nenavazuje na vlaky a autobusy

Například v samotném Hradišti obyvatelé spojení kritizují už několik let. Podle nich je MHD nepřehledná, zbytečně komplikovaná a málo jim vychází vstříc.

Dva roky už existuje i občanské sdružení Za lepší MHD v Uherském Hradišti, Starém Městě a Kunovicích, které na internetu zveřejňuje své návrhy na zlepšení.

Letos se dokonce doprava objevila v žebříčku deseti největších problémů města, který radnice podle dotazníků od obyvatel sestavuje už šest let. Málo zastávek a špatné linkové vedení MHD dokonce obsadilo první příčku.

Jízdní řády

Jízdní řády vlaků, autobusů a MHD zdarma

Obyvatelé si stěžují, že některé linky nenavazují na vlaky nebo dálkové autobusy, že v některých okrajových částech zastávky úplně chybí nebo že MHD málo jezdí o víkendech a v nočních hodinách. Všechny linky také začínají nebo končí pouze na hradišťském autobusovém nádraží.

„Je neuvěřitelné, že okresní město nemá žádnou zastávku autobusu u vlakového nádraží. Kufr tak nosím každý týden ze zastávky vzdálené zhruba deset minut chůze,“ postěžoval si například Vítězslav Formánek, který do Hradiště dojíždí do školy.

Rezervy jsou podle kunovické starostky Majíčkové i ve spojení s kunovickou průmyslovou zónou, ve které sídlí například Aircraft Industries. Linky nejezdí ani do některých nově vzniklých částí města a chybí rovněž propojení Hradiště a Kunovic pro cyklisty.

Staré Město zase řeší vlakové nádraží. „Slouží celému regionu, ale spoje by měly více navazovat na vlaky a potřeby cestujících,“ potvrdil staroměstský starosta Josef Bazala.

Zástupci občanského sdružení třeba navrhují, aby ve Starém Městě, Uherském Hradišti i Kunovicích vznikly na železniční trati nové jednoduché zastávky, které by uspokojily větší množství místních lidí. Vlak by díky tomu mohl plnit i roli MHD.

Zastávka přibude i u zimního stadionu

Studie by měla z velké části vycházet právě z požadavků lidí, odborníci chtěli oslovit 3 800 obyvatel všech tří měst. K tomu budou mít k dispozici názory různých firem a organizací, do nichž lidé dojíždějí veřejnou dopravou, i silniční průzkumy.

„Poslední takový materiál je osmnáct let starý a už není aktuální, protože město se rozrůstá a mění,“ upozornil uherskohradišťský místostarosta Zdeněk Procházka, který má dopravu ve své kompetenci.

Ze stejného důvodu město už teď chystá novou zastávku u zimního stadionu.

„Dřív to byla mrtvá zóna. Teď tam mnoho lidí chodí do akvaparku, bydlí v bývalých kasárnách nebo tam chodí do školy. Navíc vzdálenost mezi autobusovým nádražím a první zastávkou v Jarošově je až příliš velká,“ vysvětlil místostarosta.

Některé změny pro cestující ale nastanou už teď. Od ledna například podražily časové jízdenky pro školáky a seniory. Stejně jako před rokem si budou muset připlatit deset korun. Za měsíční žákovskou tak nevydají 140, ale 150 korun a důchodce bude stát jízdenka na stejné období 160 korun.

Od února zavede ČSAD na městské linky přestupní jízdenku, která v Hradišti zatím vůbec nebyla. Manželský pár kvůli tomu třeba cesta z některé okrajové části Hradiště do Starého Města či Kunovic a zpět vyšla na přemrštěných 80 korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

Proměny Květné zahrady si návštěvníci všimnou hned, když projdou vchodem....
Církev si nárokuje i Květnou zahradu v Kroměříži, na stát podala žalobu

O vlastnictví Květné zahrady v Kroměříži rozhodne až soud. Žalobu podalo olomoucké arcibiskupství, stát mu totiž památku patřící na seznam UNESCO při...  celý článek

Dvanáctý ročník historického festivalu Veligrad 2017 (12. srpna 2017).
VIDEO: Jiná přilba? Vyměnit! Nadšenci do Velké Moravy bazírují na detailech

Jak žili, pracovali, jedli, bydleli nebo bojovali lidé v devátém století, vědí už jen historici a archeologové. Spolek Velkomoravané ale dávnou minulost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.