Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Sklad sudů.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Sklad sudů. | foto: Jan Karásek, MAFRA

Pivovar Janáček musí dohnat ztrátu. Chce prodat víc točeného piva

  • 11
Uherskobrodský pivovar Janáček, jeden ze sedmi společnosti Brewery Trade, se loni dostal do ztráty. Vedení podniku tvrdí, že mezi lidmi poklesl zájem o lahvové pivo. Propad chce proto dohnat prodejem sudového, kde naopak zájem rostl. Pomoci má k tomu strategie nového ředitele i novinky.

Pivovar Janáček vede od letoška nový výrobní ředitel Lukančo Trifončovski. Do Brodu přišel ze středočeského pivovaru Klášter a má za úkol dál vylepšovat kvalitu brodského piva, a tak pomoci ještě lepším výsledkům v jeho prodeji. Každý týden chodí inkognito ochutnávat kvalitu piva do hospod v Uherském Brodě.

"Chci vytvořit v pivovaru tým lidí, kteří si budou vědomi, že když něco neudělají tak, jak se jim řekne, můžou zavinit hodně problémů. Vidím, že jsou tady velmi dobří lidé, pracovití, schopní, hrdí na to, že tady pracují," říká Trifončovski.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Spilka.
Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Ležákový sklep.

Janáčka se v loňském roce dotkl obecný pokles zájmu o pivo. "Pokles byl sedmiprocentní," oznámil obchodní ředitel pivovaru Tibor Nechala. Lidé měli menší zájem o brodské pivo v lahvích, naopak u piva v sudech, které putují do hospod, restaurací a dalších gastronomických zařízení, narostl zájem o tři procenta.

Janáčka v PET láhvích se zatím nedočkáte

Brodský pivovar se tedy více zaměří na vývoz piva v sudech. Janáčka v PET lahvích, byť některé pivovary slaví úspěch právě s nimi, se zatím ale pivaři nedočkají. "Nechceme pivo dávat do PET lahví, protože jsme tradiční regionální pivovary. Je ale otázka, jestli nás z dlouhodobého hlediska situace k tomuto nedonutí," řekl Libor Navrátil, marketingový ředitel skupiny Brewery Trade.

Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Stará varna.
Pivovar Janáček v Uherském Brodě. Nová varna.

Brodské pivo podle Navrátila také doplatilo na to, že je mimo Zlínský kraj málo známé, což podle něj neznamená, že by kvalita Janáčka byla nižší. "Vysvětlujeme si to tím, že Janáček je nějakým způsobem mimo svůj region méně akceptovatelný než jiné značky," popsal Navrátil.

Pivovar bude i nadále sázet na nejprodávanějšího značku, což je jedenáctka Patriot (tvoří 66 procent prodeje), světlé výčepní pivo Prima (tvoří 19 procent) i další svá piva, třeba Comenius. Pivaři se ale mohou také těšit na novinky - na vídeňský ležák Kounic v lahvích nebo tmavý ležák Patriot.