Možnost dlouhodobého parkování u autobusového a vlakového nádraží ve Zlíně magistrát loni zrušil.

Možnost dlouhodobého parkování u autobusového a vlakového nádraží ve Zlíně magistrát loni zrušil. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Lidem ve Zlíně chybí parkování u nádraží. Možností je dost, zní z radnice

  • 14
Řadě lidí ve Zlíně chybí možnost zaparkovat poblíž vlakového nádraží své auto zdarma nebo za symbolický poplatek. Podle úředníků je míst k parkování dost, byť zde lidé musí platit vyšší částky. Problém může vyřešit i vznik plánovaného dopravního terminálu.

„Jezdím brzy ráno, kdy mi vhodně nenavazuje hromadná doprava. A nechci k jízdence platit stokorunové částky za parkoviště,“ postěžoval si Peter Mucha, který často jezdí vlakem na trase Zlín - Pardubice.

Podle něj by město mělo zajistit u nádraží pro řidiče, kteří řeší podobný problém, větší komfort.

„Přímo u nádraží nedávno zavedli parkovací kotouče na hodinu, hodinové sazby jsou i na plochách v okolí. Já to nejčastěji řeším odstavením auta na nábřeží u Dřevnice, kde občas najdete místo zadarmo,“ popsal Mucha.

Možnost dlouhodobého parkování před nádražím zrušil magistrát loni od začátku prosince (více zde).

Pomoct má připravovaný dopravní terminál

Zlín dlouhodobě podporuje také jiné druhy dopravy než automobilovou.

Tip na parkování

Jako záchytné parkoviště pro lidi ze Zlína, kteří někam cestují vlakem a nechtějí platit za odstavení svého automobilu, může posloužit rozlehlá plocha u obchodního centra ve Zlíně-Malenovicích. Zdejší parkoviště je volně přístupné, poplatek se na něm neplatí a v těsné blízkosti zastavují vlaky i trolejbusy mířící k železničnímu uzlu v Otrokovicích.

„Přesto chápu potřebu přicestovat k nádraží automobilem. Možnosti k odstavení jsou ale podle mě v okolí velké. Lidé si však nemohou myslet, že zaparkují v centru města bezplatně,“ poznamenal vedoucí odboru koncepce a realizace dopravních staveb magistrátu Karel Říha.

Ten poukazuje na fakt, že zpoplatněné parkování je standardem ve všech větších městech.

„Je to i nutnost, v opačném případě by toho lidé samozřejmě zneužívali, což by způsobovalo problémy,“ podotkl.

Dopravou v okolí nádraží se zabývá memorandum o spolupráci na výstavbě terminálu ve Zlíně, které podporuje město, kraj i společnosti, jež u nádraží vlastní pozemky.

„Doufáme, že výsledkem bude plnohodnotný terminál evropských parametrů, za který se již nebudeme muset stydět. Součástí by měly být i parkovací plochy. I ty zcela jistě budou zpoplatněné,“ sdělil Říha (o dopravním terminálu ve Zlíně čtěte zde).

Ve svitovském areálu zdarma nezaparkujete

Bez parkovacího lístku není možné zaparkovat ani v nedalekém svitovském areálu, kde funguje například pošta, obchody a další služby.

„Je třeba si uvědomit, že provoz parkoviště a jeho údržba stojí peníze, proto bezplatné parkování nemůžeme realizovat,“ uvedl Robert Jašek za společnost Cream, která v areálu vlastní hned několik parkovišť.

Například na ploše u budovy 24 je hodinová sazba 10 korun, maximální taxa je 60 korun denně a víkendové či noční parkování je za 20 korun.

Odstavit auto zdarma není možné ani u 14/5 Baťova institutu, kde sídlí knihovna, galerie a muzeum.

U těchto budov platí nově přísnější opatření, kdy je možné zaparkovat pouze se speciálním povolením. To si mohou lidé vyřídit na recepci. Kontroly tu zpřísnila i městská policie.