Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otrokovice chtějí obchvat zdarma, chystají dopisy politikům i úředníkům

  9:18aktualizováno  9:18
Vedení Otrokovic se snaží přesvědčit politiky a úředníky o tom, že i u nich si zaslouží mít dálniční obchvat osvobozený od poplatku. Do výběru ministerstva dopravy se totiž na rozdíl od řady obdobných úseků ten otrokovický nedostal.
Dálniční obchvat Otrokovic.

Dálniční obchvat Otrokovic. | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

Když ministerstvo dopravy letos v září osvobodilo od poplatků 100 kilometrů úseků dálnic, týkalo se to ve Zlínském kraji pouze obchvatu Kroměříže. Na něm od příštího roku řidiči nebudou muset platit (více zde).

Na seznam se ale nedostal dálniční obchvat Otrokovic, přesněji řečeno jeho polovina, která je dostavěná. Pro vedení města to bylo zklamání.

Proto teď zahajuje další ofenzivu, aby se na jejich obchvatu také neplatilo. V tomto duchu do konce roku odešle dopis na řadu adres, například ministrům dopravy i financí, premiérovi či hejtmanovi.

„Je to neřešený problém, který komplikuje dopravu ve městě. Protože je obchvat zpoplatněný, nevyužívá ho řada řidičů, takže v centru je příliš hustá doprava. Nejhorší situace je na kvítkovické křižovatce,“ přiblížil starosta Otrokovic Jaroslav Budek.

Město má zpracovaný dopravní průzkum, který potvrzuje, že kvítkovickou křižovatkou projede denně až 30 tisíc aut. Mnoho řidičů by tudy ale nejelo, pokud by byl obchvat zdarma.

„Jde třeba o obyvatele sousedních Kvasic, Bělova a dalších obcí,“ podotkl Budek.

Argument starosty i ministerstva: obchvat není dokončený

Ministerstvo dopravy v září argumentovalo tím, že vybralo obchvaty, z nichž je na začátku i na konci sjezd do města, které tak mohou řidiči objet. V Otrokovicích je ale hotová právě jen polovina.

Podle Budka je naopak špatně, že se platí za nedokončenou dálnici.

„Musí jít o ucelený obchvat. V případě Otrokovic navíc není dostatečný vztah mezi dálnicí a dopravou ve městě,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Další podmínkou bylo, že má jít o takové dálniční obchvaty, které vznikly ze silnice první třídy.

To je právě případ Kroměříže. Pokud tam řidiči nechtějí platit, nezbývá jim nic jiného než jezdit po okolních „okreskách“.

„Dálnice jde po bývalém obchvatu. Budovat nějaký další obchvat Kroměříže nedává smysl a není pro něj prostor,“ sdělil tehdy ministr dopravy Dan Ťok.

Otrokovice už žádaly o výjimku ze zpoplatnění několikrát, nikdy zatím neuspěly. Budek však řekl, že to budou zkoušet pořád znovu, dokud se to nepodaří prosadit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Zlínský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za externí právníky dají některá města desetitisíce, jiná i miliony

Ačkoliv radnice mají svá právní oddělení, na vybrané úkony si najímají advokátní kanceláře, které řeší hlavně složitější spory. Většina měst platí ročně „jen“...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.