Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valašsko usiluje o napojení k dálnici, zatím získalo první úsek cesty

  10:47aktualizováno  10:47
U Valašského Meziříčí vzniká jedna ze tří nejdůležitějších silnic Zlínského kraje. Po jejím dokončení získá Valašsko přístup k dálnici. Navíc je klíčová i pro obchvat Meziříčí a spojení se Slovenskem. Zatím se místní lidé dočkali otevření první části silnice I/35.

Jeden ze tří nových plánovaných úseků silnice I/35 je zprovozněný mezi Valašským Meziříčím a obcí Lešná | foto: Dalibor GlückČTK

Zhruba dvoukilometrová silnice vyšla stát na 520 milionů korun. V pondělí ji silničáři slavnostně předali řidičům. Dopravě nový úsek silnice I/35 hodně pomůže, vede totiž napříč obcí Lešná a v těsné blízkosti jedné z místních významných průmyslových zón.

„Díky novému úseku cesty zmizí dvě nebezpečná místa přímo v průmyslové zóně Lešná a navíc zajistí plynulou dopravu. Zóna se totiž postupně zabydluje, a tím narůstá i pohyb vozidel,“ uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic Zlínského kraje Karel Chudárek.

Plnit ji pomáhá právě i předpoklad, že Valašské Meziříčí bude v dohledné době snadno dostupné z dálnice. Navíc získá obchvat. Tranzitní doprava pak vůbec nebude zajíždět do města, které trpí nadměrným počtem projíždějících vozidel.

Celá dopravní spojka má být hotová v roce 2021

Hlavní je ale fakt, že dokončení úseku zase posunulo Valašské Meziříčí, ale i Vsetín a Rožnov pod Radhoštěm k napojení na dálnici.

Celá spojka mezi Meziříčím, silnicí R48 u obce Palačov a dálnicí D1 má zhruba třímiliardový rozpočet. Hotová by mohla být v roce 2021.

„Už na to všichni čekáme, jen doufám, že se to skutečně podaří postavit,“ přeje si starosta Lešné Jiří Šnajdar.

Uleví se i lidem ve městech a obcích na trase mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi na Moravě, které protíná rychlostní silnice R35.

Stavba je rozdělená na čtyři etapy, z nichž dvě menší jsou hotové. Na třetí už mají silničáři stavební povolení a o čtvrté jednají.

Kromě spojnice na dálnici, od níž si v regionu slibují především zásadní rozvoj firem a s tím spojená nová pracovní místa, potřebuje Valašské Meziříčí i zmíněný obchvat.

Jeho trasa je známá, má za sebou i veřejné projednání vlivu na životní prostředí. Jezdit se tudy ale nebude ještě několik let. Nejsou totiž peníze na projekt, natož stavební povolení.

Silničáři: Stavba R49 začne letos, R55 do dvou let

Kromě toho se v Meziříčí hlasitě ozývá skupinka odpůrců, kteří mají pod plánovanou cestou pozemky.

„Na tom není nic zvláštního,“ reagoval starosta Jiří Částečka. „Vůbec si nepřipouštím, že by se obchvat nestavěl. Má nadregionální význam, stáhne i tranzitní dopravu na Slovensko,“ dodal.

Ve Zlínském kraji jsou další dvě mimořádně sledované stavby silnic. S rychlostní komunikací R49, která spojí kraj se Slovenskem, chtěli silničáři začít ještě letos. Námitky ekologů však zastavily stavební řízení (více zde).

Nejdříve tak může být stavební povolení koncem října. Peníze na stavbu jsou zajištěné.

Rychlostní silnice R55 má v budoucnu odklonit dopravu z obcí na trase mezi Otrokovicemi a Břeclaví (více zde).

„Nedávno jsme jednali se starosty a všichni se shodli, že podporují trasu, která je navržena,“ uvedl Chudárek.

Ani tady nemají silničáři přízeň ekologů, přesto chtějí začít do dvou let.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za externí právníky dají některá města desetitisíce, jiná i miliony

Ačkoliv radnice mají svá právní oddělení, na vybrané úkony si najímají advokátní kanceláře, které řeší hlavně složitější spory. Většina měst platí ročně „jen“...  celý článek

(ilustrační foto)
Ve Zlínském kraji ubývá vody, potoky vysychají. Déšť se nestačí vsáknout

Přestože místy vydatně zaprší, vody v řekách a potocích ve Zlínském kraji stále ubývá. Některé menší toky už jsou prakticky vyschlé a voda se tam drží jenom v...  celý článek

(ilustrační snímek)
Otrokovice žádaly větší shodu akcionářů u vodáren, Zlín je proti

Akcionáři Vodovodů a kanalizací Zlín (VaK) nejsou jednotní v názorech na řešení palčivých problémů. Ukazují to valné hromady podniku. Na té poslední narazily...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.