Loni silničáři opravovali zlínské křižovatky (na snímku je ta v části Příluky na příjezdu od Vizovic), letos se pustí do opravy klíčových cest. | foto: MAFRA

Zlín čekají ještě dva týdny kolon a zdržení, začala nejhorší etapa oprav

  • 5
Práce na cestách ve Zlíně pokračují a silničáři předpovídají, že právě začali s nejnáročnějším úsekem. Na komplikace se musejí připravit řidiči, kteří jezdí po Štefánikově ulici v centru města i Vizovické ulici směrem z města.

V pátek se cedule s nepopulárním sloganem „Musíme to opravit“ objevila u dalších tras přímo v centru města. „Myslím, že teď to bude pro řidiče ta nejhorší etapa,“ předpověděl šéf Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Práce totiž omezí dopravu na hlavní tepně mezi Otrokovicemi a Vizovicemi hned na dvou místech. Stavebníci by už dnes měli začít s opravou třídy T. Bati od nemocnice Atlas a pokračovat budou na Štefánikově ulici. V pondělí k tomu přidají i výpadovku na Vizovice.

Motoristé, kteří se centru Zlína nemohou vyhnout, musejí počítat se zdržením a kolonami. Podobnými jako v minulých dnech, když silničáři rekonstruovali třídu T. Bati ve směru na Otrokovice.

Opravy silnic ve Zlíně

Jak budou postupovat opravy cest ve Zlíně.

8. až 17. srpna
Třída T. Bati a ulice Štefánikova od nemocnice Atlas ke křižovatce u firmy Centroprojekt.

11. až 17. srpna
Ulice Vizovická od obchodního domu Lidl k místní části Příluky.

15. až 21. srpna
Třída Tomáše Bati od autosalonu Samohýl k obchodnímu domu Interspar.

Postupně se pracovníci přesunou z třídy T. Bati na čtyřproudovou cestu pod Priorem a pak pod Kongresové centrum. Což znamená, že kromě řidičů zpomalí také městská doprava.

„Bude to ale záviset na tom, co budou silničáři dělat,“ zdůraznil ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň. „Někdy nebude zpoždění žádné, jindy maximálně desetiminutové,“ ujistil. Nevyloučil však opakování výpadku trolejbusové linky poblíž oprav.

Byly opravy nutné?

Řidičům policisté radí, aby se centru města, pokud je to možné, vyhnuli hlavně v exponovaných časech. Tedy mezi osmou a devátou ráno a okolo páté odpoledne.

„Doprava houstne a kolony popojíždějí pomaleji,“ vysvětlil mluvčí krajských policistů Petr Jaroš.

Křižovatky tak mnohdy místo semaforů museli řídit dopravní policisté. Totéž se dá očekávat i v následujících dnech.

„U divadla jsem se zasekal snad deset minut. Policajt to nezvládal, řidiči zmatkovali a chodci taky,“ postěžoval si na situaci u jedné z největších zlínských křižovatek Josef Petřík z Otrokovic.

Řada obyvatel i řidičů navíc poukazuje na to, že cesty přes Zlín jsou v dobrém stavu a nebylo nutné je vůbec opravovat. I v nedávné anketě iDNES.cz 389 hlasujících vyjádřilo tento názor, na nutnost oprav upozornilo jen 49 čtenářů (více zde).

„Jde o úseky na strategické trase, která spojuje východ a západ republiky, proto musí být v pořádku,“ opáčil Chudárek. „Navíc opravovat tak důležitou silnici až v havarijním stavu, je pozdě. A teď to bude také levnější,“ vysvětlil.

Ve špatném stavu je hlavně cesta od Lidlu k části Příluky na Vizovické ulici. Cestáři opravovali výtluky už několikrát, ale pořád se objevují, takže se tam vrátí příští týden.

Větší úpravu vyžaduje i silnice od autosalonu firmy Samohýl k obchodnímu domu Interspar, a to v obou směrech. Vyjeté koleje na ní začnou pracovníci odstraňovat od příštího pátku. Rekonstrukce by měla definitivně skončit 21. srpna.