Už tak přetížené centrum krajského města bude téměř neprůjezdné. Vytvoří se kolony dlouhé několik set metrů a zdržení může být ve špičkách až půlhodinové.
„Opravy budeme dělat po jednotlivých jízdních pruzích, aby zůstal v každém směru jeden volný. Je to nutné už kvůli vozům městské hromadné dopravy, záchranářům či hasičům,“ přiblížil šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek.
Silničáři začnou tento víkend přes 700 metrů dlouhým úsekem čtyřproudové třídy Tomáše Bati od Antonínovy ulice po Interspar v Prštném. Nejprve vyfrézují starý povrch, pak položí nový. Zajímavostí je, že půjde o takzvaný „tichý asfalt“, který až o čtyři decibely sníží hluk od pneumatik aut.
„Jako první přijde vždy na řadu pravý pruh, potom levý,“ upřesnil Chudárek.
Trolejbusy tak budou jezdit po vnitřním pruhu a nezabočí k zastávkám. „Místo nich vzniknou provizorní zastávky, z nichž se lidé dostanou po lávkách na chodník,“ ujistil ředitel Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice Josef Kocháň. „Nejásám z toho, ale chápu, že se cesty opravit musejí,“ doplnil.
Když se minulý rok opravovala křižovatka ulic Štefánikova a Dlouhá, „chytaly“ trolejbusy i čtvrthodinová zpoždění. Stejně jako loni zvolili cestáři pro rekonstrukci prázdniny, kdy je menší provoz.
„Úplný kolaps dopravy snad nenastane. Řidiči ale musejí být trpěliví,“ vzkázal mluvčí zlínské policie Petr Jaroš.
Zatékání do podchodu oprava nevyřeší
Obrnit trpělivostí se musí motoristé, jakmile se silničáři pustí do průtahu centrem. Prvních deset dní v srpnu mají vyměňovat povrch na třídě Tomáše Bati v úseku od křižovatky u divadla po nemocnici Atlas. Vzápětí na ni naváže Štefánikova ulice po křižovatku s ulicí Dlouhá.
Dělníci tak odstraní povrch na cestě, která vede přes podchod, do něhož po nákladné opravě zatéká. Důvodem je špatná izolace a město s projektantem hledá způsob, jak tomu zabránit. Nabízí se otázka, zda by se izolace nedala vyměnit při rekonstrukci cesty.
„Nejde to tak rychle zorganizovat. Museli bychom sehnat peníze, udělat projekt, vypsat výběrové řízení na dodavatele,“ odmítl tuto možnost náměstek primátora Jiří Kadeřábek.
Řidiči z velkých dopravních omezení radost nemají. Navíc když jim silničáři s policií nenabídli žádné objížďky.
„Nechápu, proč to musejí opravovat. Povrchy cest jsou sice někde nerovné, jinak ale vypadají zachovale,“ míní řidič Petr Novotný.
Stejný názor mají další motoristé, které MF DNES oslovila. Chudárek argumentuje tím, že kromě vyjetých kolejí jsou na asfaltu praskliny, které nejsou zatím příliš patrné. „Pokud bychom ale povrch nevyměnili, tak by se po letošní zimě zvětšily a cesta by se rozpadla.