Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava nadjezdu ve Vsetíně začne v dubnu, cestu zúží na dva pruhy

  14:03aktualizováno  14:03
Vsetínský nadjezd Pionýrů přivádějící dopravu ze Zlína a Valašského Meziříčí do centra města rozežírá posypová sůl. Kvůli jeho rekonstrukci čekají řidiče komplikace. Do srpna budou jezdit jen po jedné polovině.

Do konstrukce vsetínského nadjezdu zatéká. | foto: Viktor Chrást, 5plus2.cz

Denně po něm projede na 15 tisíc aut a je stěžejním příjezdem do města. Až tedy na začátku dubna silničáři kvůli opravám částečně uzavřou nadjezd Pionýrů ve Vsetíně, dají se očekávat velké dopravní komplikace.

Fotogalerie

„Pokud budou řidiči trpěliví a disciplinovaní, věřím, že to půjde zvládnout,“ řekl starosta Jiří Čunek.

Zejména v ranních a odpoledních špičkách se ovšem dají čekat občasné dopravní kolapsy. Ucpávat se totiž může rovněž kruhový objezd u sokolovny nebo nájezd na obchvat města. „Obávám se, že fronty aut se potáhnou až do Rokytnice. Samozřejmě dojde také ke zpomalení městské hromadné dopravy,“ poukázal zastupitel Petr Kořenek.

Situaci budou proto monitorovat i policisté, kteří by mohli pomoci s usměrňováním dopravy. Rekonstrukce si vyžádá také dočasné výluky na železnici a uzavření některých parkovišť pod viaduktem.

Vznikne protihluková stěna

Opravy více než 420 metrů dlouhého nadjezdu, který byl postaven v roce 1979, měly začít už loni. Kvůli nesrovnalostem v zadávacím řízení na zhotovitele stavby je však silničáři museli odložit (více zde).

Most ovšem v posledních letech viditelně chátrá. „Jeho stav sice ještě není havarijní, nadjezd ale vyžaduje větší rekonstrukci. Rozsah prací bude podobný jako v případě nadjezdu ve Zlíně,“ přiblížil náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.

Potíž představuje především posypová sůl, která rozežírá železobetonovou konstrukci mostu. V komorách uvnitř mostu navíc přebývali bezdomovci.

„Překvapilo mě, kolik tam po nich zůstalo odpadků,“ dodal Kořenek.

Kromě úpravy nosníků se silničáři pustí také do výměny izolace. Nová bude i vozovka z tichého asfaltu, zábradlí a římsy, počítá se s výstavbou protihlukové stěny. „Z paneláků stojících poblíž nadjezdu pravidelně přicházely stížnosti na hluk,“ objasnil Berecka.

Oprava nadjezdu a obchvatu s křižovatkou se časově minou

Letos však stavaři stihnou opravit pouze polovinu nadjezdu. Druhá přijde na řadu až příští rok na jaře. V roce 2018 má přitom začít také rekonstrukce obchvatu a křižovatky poblíž čerpací stanice Shell. Na místě, kde se stýká výpadovka z města se silnicí první třídy, totiž často dochází k vážným nehodám.

Ve směru od Valašského Meziříčí vznikne před křížením cest rampa, která svede auta jedoucí na Vizovice a Zlín mimo křižovatku. Nová připojovací silnice vyústí naproti budovy v Rokytnici, kde dříve sídlily pošta, prodejna potravin i restaurace.

Ve Vsetíně se proto obávají, aby se nepracovalo na obou místech současně. „Pustit dvě tak velké stavby souběžně by znamenalo dopravní kolaps,“ naznačil Kořenek. Nic takového se ale podle radnice nechystá. „Obě stavby koordinujeme tak, aby na sebe navazovaly a nešly proti sobě,“ ujistil Čunek.

„Se stavbou rampy začneme nejdříve ve druhé polovině roku 2018. Celou věc s vedením města konzultujeme,“ potvrdil Karel Chudárek, šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem přestavby křižovatky.

Nadjezd Pionýrů přivádí do Vsetína dopravu od Zlína, Valašského Meziříčí a částečně i od Slovenska.

Nadjezd Pionýrů přivádí do Vsetína dopravu od Zlína, Valašského Meziříčí a částečně i od Slovenska.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.