Obchvat Otrokovic ještě před loňskou opravou.

Obchvat Otrokovic ještě před loňskou opravou. | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Dálnice u Otrokovic se po roce opět opravuje, silničáři to plánovali

  • 11
K nelibosti řidičů se po roce opět opravuje dálniční obchvat Otrokovic, po němž denně projede až deset tisíc aut. Na zhruba dva a půl kilometru dlouhém úseku je volný jen jeden jízdní pruh v každém směru a platí tam omezená rychlost 80 kilometrů za hodinu. Důvodem je výměna mostních dilatací.

„Nechápu, proč to silničáři neopravili loni najednou a musí tady být opět dopravní komplikace,“ zlobil se řidič Petr Vařák ze Zlína.

Šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek říká, že se vyměňují mostní závěry (dilatace), což jsou přechody mezi mostem a silnicí.

„Trvalo přes půl roku, než byly závěry vyrobené. Proto práce děláme až teď. S tím jsme ale loni počítali,“ vysvětlil Chudárek.

Vzhledem k tomu, že jde o koncový úsek dálnice, netvoří se na ní kolony, nicméně provoz je kvůli rychlostnímu omezení pomalejší.

„Zavřená je vždycky jen polovina dálnice, a vzhledem k tomu, že doprava tady není tak intenzívní, problémy nejsou velké,“ doplnil šéf silničářů.

Hotovo má být do konce června

Ačkoliv tvrdí, že si nikdo z Otrokovic nestěžuje, obyvatelé města ani jeho vedení nejsou ze současné situace vůbec nadšení.

„Samozřejmě, že nám to vadí. Nerozumím organizaci oprav, ale lidé už jsou na to asi zvyklí, takže si nestěžují,“ sdělil otrokovický starosta Jaroslav Budek.

„Navíc se mi zdá, že se tam příliš nepracuje, opravy se mají dělat intenzívněji,“ domnívá se.

Budek nicméně přiznal, že o pokračování rekonstrukce v letošním roce věděl předem už z loňska. Na dálničním obchvatu jsou dva mosty, na nichž se dělají nové dilatace.

„Na mostech se ještě položí nový živičný povrch a do konce června bude všechno hotovo,“ ujistil Chudárek.

Silničáři připravují dokončení obchvatu

Opravy jsou na obchvatu, který byl zprovozněný před jedenácti lety, poměrně časté. Koncem předloňského léta například silničáři lepili výtluky při výjezdu ze Zlína (více zde). Podle Chudárka je životnost dálnice kolem deseti let odpovídající.

Příští rok by se mohlo začít s dostavbou druhé části obchvatu, což by ulevilo hlavně středu Otrokovic, přes které stále jezdí řada aut. Obchvat je totiž zpoplatněný, přestože není dokončený.

Otrokovice opakovaně žádaly ministerstvo dopravy, aby poplatek zrušilo stejně jako v Kroměříži, zatím však neúspěšně (více zde).