Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice u Otrokovic se po roce opět opravuje, silničáři to plánovali

  10:35aktualizováno  10:35
K nelibosti řidičů se po roce opět opravuje dálniční obchvat Otrokovic, po němž denně projede až deset tisíc aut. Na zhruba dva a půl kilometru dlouhém úseku je volný jen jeden jízdní pruh v každém směru a platí tam omezená rychlost 80 kilometrů za hodinu. Důvodem je výměna mostních dilatací.
Obchvat Otrokovic ještě před loňskou opravou.

Obchvat Otrokovic ještě před loňskou opravou. | foto: Zdeněk NěmecMAFRA

„Nechápu, proč to silničáři neopravili loni najednou a musí tady být opět dopravní komplikace,“ zlobil se řidič Petr Vařák ze Zlína.

Dopravní servis - Doprava.iDNES.cz

Šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek říká, že se vyměňují mostní závěry (dilatace), což jsou přechody mezi mostem a silnicí.

„Trvalo přes půl roku, než byly závěry vyrobené. Proto práce děláme až teď. S tím jsme ale loni počítali,“ vysvětlil Chudárek.

Vzhledem k tomu, že jde o koncový úsek dálnice, netvoří se na ní kolony, nicméně provoz je kvůli rychlostnímu omezení pomalejší.

„Zavřená je vždycky jen polovina dálnice, a vzhledem k tomu, že doprava tady není tak intenzívní, problémy nejsou velké,“ doplnil šéf silničářů.

Hotovo má být do konce června

Ačkoliv tvrdí, že si nikdo z Otrokovic nestěžuje, obyvatelé města ani jeho vedení nejsou ze současné situace vůbec nadšení.

„Samozřejmě, že nám to vadí. Nerozumím organizaci oprav, ale lidé už jsou na to asi zvyklí, takže si nestěžují,“ sdělil otrokovický starosta Jaroslav Budek.

„Navíc se mi zdá, že se tam příliš nepracuje, opravy se mají dělat intenzívněji,“ domnívá se.

Budek nicméně přiznal, že o pokračování rekonstrukce v letošním roce věděl předem už z loňska. Na dálničním obchvatu jsou dva mosty, na nichž se dělají nové dilatace.

„Na mostech se ještě položí nový živičný povrch a do konce června bude všechno hotovo,“ ujistil Chudárek.

Silničáři připravují dokončení obchvatu

Opravy jsou na obchvatu, který byl zprovozněný před jedenácti lety, poměrně časté. Koncem předloňského léta například silničáři lepili výtluky při výjezdu ze Zlína (více zde). Podle Chudárka je životnost dálnice kolem deseti let odpovídající.

Příští rok by se mohlo začít s dostavbou druhé části obchvatu, což by ulevilo hlavně středu Otrokovic, přes které stále jezdí řada aut. Obchvat je totiž zpoplatněný, přestože není dokončený.

Otrokovice opakovaně žádaly ministerstvo dopravy, aby poplatek zrušilo stejně jako v Kroměříži, zatím však neúspěšně (více zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poslanec za ČSSD Antonín Seďa.
Poslanci chtějí zase uspět, nové tváře se strany bojí nasadit výš

Většina stran ve Zlínském kraji, které jdou do parlamentních voleb, sází na staré známé tváře. Noví lidé na čelných pozicích spíš scházejí. Podle politologů...  celý článek

Dobrovolní hasiči už od 19. století fungovali takřka v každé vesnici či městě
Někde smetánka, jinde chudí. Spolky měly v minulosti velký význam

O společenský život se ve druhé polovině devatenáctého století starali hasiči, vojenští vysloužilci či prominentní milovníci četby. Řada těchto spolků zanikla...  celý článek

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.