Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Vsetíně nakládali historickou lokomotivu. Po opravě se vrátí na koleje

  19:32aktualizováno  19:32
Několik desítek lidí, převážně rodin s dětmi, v sobotu přihlíželo odvozu historické parní lokomotivy, která desítky let stála na podstavci před vlakovým nádražím ve Vsetíně. Od Českých drah ji nyní získal brněnský Klub přátel kolejových vozidel.

Lokomotivu čeká kompletní oprava, která může trvat odhadem čtyři roky. Potom ji přátelé kolejových vozidel chtějí vrátit na dráhu, alespoň při významných událostech. „Čeká ji rozhodně lepší osud, než aby sloužila jen jako památník,“ konstatovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Dráhy za ni inkasovaly řádově statisíce korun, cenu určil znalecký posudek.

Fotogalerie

Lokomotivu s označením CN 350 vyrobilo ČKD v roce 1949. Dnes je pokrytá malůvkami sprejerů a místy děravá. „Už teď víme, že jsou plechy úplně prohnilé a komín je plný kamení, čeká nás i výměna trubek. Uvidíme, jaký bude stav kotle a parního stroje,“ přiblížil jednatel klubu Jiří Kotas. „Ve Vsetíně by mašina jen chátrala a šla cugrunt,“ poukázal Kotas.

Samotné nakládání, kdy lokomotivu nejprve jeřáb přeložil na vagon, odvezl mimo prostor hlavního nádraží a pak znovu přeložil na valník, se událo bez protestů, ještě před pár týdny ale lokomotivu halila plachta s nápisem „Mašinku nám prodali, nikomu vědět nedali“.

Ještě v 50. a 60. letech ji využívali pracovníci cukrovaru v Čelechovicích na Hané ke svážení řepy. Na podstavec u vsetínského nádraží se dostala v polovině 70. let. Klub přátel kolejových vozidel díky ní zkompletoval svou sbírku průmyslových lokomotiv vyráběných v pražském závodě ČKD.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

náměstí Míru Zlín
Vedení Zlína si neví rady s náměstím Míru, vrátí se k soutěži pro architekty

Náměstí Míru ve Zlíně postrádá eleganci a důstojnost centrálního prostoru krajského města, a mělo by se důkladně zmodernizovat. O tom se mluví řadu let, nyní...  celý článek

Oprava silnice z Havlíčkova Brodu na Jihlavu.
Cesta z Valašska na Slovensko je plná rozkopaných úseků, jízdu řídí semafory

Pevné nervy při zdlouhavém čekání ve frontách u semaforů potřebují řidiči na silnici II/487 mezi Ústím u Vsetína a Velkými Karlovicemi. Úsek, který hlavně přes...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Stavební firma Imos Group má problémy. Neplatí a věřitelé chtějí peníze

Známá stavební firma Imos group, která sídlila na Zlínsku, je v insolvenčním řízení. Podniky i zaměstnanci po ní požadují dlužné peníze. Jednatel společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.