Vlakové nádraží ve Zlíně

Vlakové nádraží ve Zlíně | foto: Dalibor Glück, MAFRA

České dráhy nasadí více vlaků do Rožnova, Kroměříže i Vsetína

  • 0
Na rozdíl od dálkových spojů, jejichž počty České dráhy nemění, se ve Zlínském kraji rozšiřuje nabídka regionálních spojů. S příchodem nového jízdního řádu se cestující mohou těšit třeba na častější přímé propojení Rožnova pod Radhoštěm s Kroměříží a Kojetínem.

Na trati z Rožnova pod Radhoštěm do Kroměříže a Kojetína vypraví České dráhy o čtyři přímé vlaky více, od poloviny prosince jich bude jezdit dvanáct denně. Přibudou také dva páry spojů mezi Vsetínem a Vlárským průsmykem. Nově bude o víkendu jezdit polední vlak z Otrokovic do Vizovic a zpátky.

K drobným změnám dojde i na trati mezi Valašským Meziříčím a Kojetínem a Starým Městem a Vlárským průsmykem.

V cyklistické sezoně pak přibudou vlaky mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi s vagony určenými k přepravě kol.

České dráhy také modernizují vozový park, aby cestujícím zvýšily komfort. Na některých tratích už jsou výhradně nové soupravy.

„Ve Zlínském kraji jezdí na sedmdesáti procentech regionálních spojů nová či modernizovaná vozidla,“ podotkla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Nulové jízdenky pro malé děti

S novým jízdním řádem se mění ceny, i když jen mírně. České dráhy zdražují zhruba o procento, což na vzdálenosti do 60 kilometrů zvýší cenu lístku o korunu, u delších tras maximálně o dvě.

Děti do 6 let budou nově muset mít takzvané nulové jízdenky, které rodiče zdarma získají v pokladně na nádraží nebo u průvodčího.

Důvod? České dráhy chtějí vědět, kolik dětí a kam jezdí.

„Věříme, že to rodiče příliš nezatíží,“ podotkla Šubová.

Zlínský kraj si u Českých drah objednal vlakové spoje za celkem 284 milionů korun, přičemž letos zaplatil 278 milionů. Každoročně dává přes 90 milionů na regionální dopravu také stát.