Nově provoz na nich ochrání světelná zařízení, u jednoho dokonce i závory. Trať se tak stane bezpečnější.
Hlavním cílem projektu za 51 milionů korun je snaha snížit počet vážných dopravních nehod, které se na nezabezpečených přejezdech stávají.
Nejhorší byl v tomto směru rok 2010, kdy si pět nehod na nechráněných přejezdech mezi oběma městy vyžádalo dva lidské životy.
„V přepočtu na jeden kilometr kolejí se tehdy jednalo o nejnebezpečnější trať u nás,“ konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal (více o zdejších nehodách v roce 2010 čtěte zde).
I nadále téměř každý rok registrují inspektoři v úseku alespoň jeden střet vlakových souprav s autem, případně chodcem.
Železnice vede souběžně se silnicí
Světelná signalizace, jež tomu má zabránit, se proto nově stane součástí přejezdů Na Potůčkách ve Valašském Meziříčí, za bývalou cihelnou v Hrachovci, na místě zvaném K Pospíšilům mezi Hrachovcem a Zašovou a také sousedního, takzvaného zašovského přejezdu.
Křížení tratě a silnice u zastávky Hrachovec pak navíc zabezpečí závory. „Opravy vítám, některé přejezdy jsou opravdu velice nebezpečné. Železnice vede souběžně se silnicí, ve tmě proto řidiči mohou při odbočování z vedlejší cesty na hlavní vlak zaměnit za náklaďák a neštěstí je na světě,“ uvedla starostka Zašové Anna Mikošková.
Práce by měly začít co nejdříve. „V případě, že se nevyskytnou komplikace, stavbu zahájíme v říjnu 2014,“ informoval Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty, která je investorem této akce.
Hotovo by pak mělo být nejpozději v prosinci příštího roku. Do té doby musejí cestující, kteří vlaky využívají, počítat s dočasnými výlukami.
„Při přerušení provozu na trati nasadíme pravděpodobně náhradní autobusovou dopravu,“ ujistil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podívejte se na videoreportáž o přejezdech mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm z roku 2010:
7. prosince 2010 |