Jan Kopecký a Petr Starý na trati mezinárodního mistrovství České republiky.

Jan Kopecký a Petr Starý na trati mezinárodního mistrovství České republiky. | foto: Petr Janeček, MAFRA

Nemám zlomenou kost, můžu závodit, hlásí Kopeckého spolujezdec Starý

  • 0
Ponta Delgada (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Chvíli se bál, že sezona, která vyvrcholí až v listopadu, pro něj skončí ještě před prázdninami. Zlínský spolujezdec Petr Starý, jenž v tovární Škodě Fabii S2000 naviguje továrního jezdce Jana Kopeckého, si pár dnů po havárii na belgické Geko Ypres Rally zhluboka oddechl.

Z nehody vyvázl bez vážnějších následků, podezření ze zlomeniny klíční kosti se nepotvrdilo. Kost byla jenom naražená.

Proto už znovu sedí v závodním autě. Svému jezdci bude číst rozpis v dalším dílu Intercontinental Rally Challenge (IRC) na Azorských ostrovech. Soutěž s názvem Sata Rally Acores začala včera večer.

"První rentgenové vyšetření žádnou zlomeninu neukázalo. Kontrolní, které mohlo ukázat nějakou prasklinu, taky ne," popsal Starý. "Po druhém rentgenu jsem byl přesvědčený, že na Azorech budu závodit."

Kvůli zranění vynechal Rally Bohemia, ale na soutěž uprostřed Atlantického oceánu je připravený. Testování i seznamovací jízdy žádný problém nepřinesly.

"Cítím se báječně," pousmál se Starý. "V autě nešlo poznat, že před čtrnácti dny jsem měl problémy. Můj zdravotní stav i kondice jsou na sto procentech."

Pomohly mu rady týmového lékaře Jaromíra Jiříka i rehabilitace. "Cvičil jsem a sportoval přesně, jakmi řekl," uvedl Starý.

Spolu s Kopeckým se snaží nepřipustit si, že z předchozí soutěže odstoupili ještě před startem. Nehoda se totiž stala při testovací rychlostní zkoušce. Zároveň moc nemyslí ani na svou loňskou účast na ostrově San Miguel. Před rokem mířili k vítězství, jenže pár kilometrů před cílem poslední zkoušky vylétli z trati.

"V zatáčce jsem neubral, protože za každou cenu jsem chtěl urvat vítězství. Raději jsme si ale v autě měli říct, že i druhé místo je hezké," vzpomíná Kopecký. "Ale už na to nemyslím. Není důvod, aby mě jedna chyba strašila."

Před rokem sice Češi nedojeli, ovšem znalost prostředí může být jejich výhodou. Na Azorských ostrovech závodí potřetí. Jenže jeden faktor hraje proti nim. Od osudné havárie na šotolině nezávodili. "Teprve dvě tři erzety naznačí, jak na tombudeme," upozornil Kopecký.