Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spoje MHD špatně navazují, stěžují si lidé ve Zlíně a Otrokovicích

  8:20aktualizováno  8:20
Cestující ve Zlíně a Otrokovicích kritizují slabou návaznost městské hromadné dopravy. Vadí jim, že někde jeden spoj nečeká na druhý nebo na zpožděný vlak. Dopravce se hájí, snaží se prý reagovat na podněty lidí.
Trolejbus Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. Ilustrační snímek.

Trolejbus Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. Ilustrační snímek. | foto: MAFRA

„Přijedu do Otrokovic k poště, vysednu z trolejbusu a vidím, jak autobus, který by měl navazovat, zrovna odjíždí. Taková situace se opakovala mnohokrát,“ popisuje Marek Konečný z Otrokovic.

Nelíbí se mu, že spoje na sebe nepočkají a člověk zbytečně ztratí čas dalším čekáním na zastávce.

O nenavazující městské hromadné dopravě ve Zlíně a Otrokovicích hodně kriticky diskutují i lidé na sociálních sítích. Spousta cestujících tam také zmiňuje špatnou koordinaci návaznosti na vlakové spoje.

„Ideální by bylo, kdyby dopravní podnik toto vyladil přímo na přání cestujících,“ navrhl Konečný.

Dopravce se snaží na podněty cestujících reagovat

To však podle Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO) není nikdy úplně možné.

„Nelze vytvořit jízdní řády, které by garantovaly návaznost všech spojů v přestupních uzlech do všech směrů. Vždy je třeba uplatňovat určité priority podle převládajících směrů jízdy cestujících,“ zdůvodnil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Podle něj se společnost snaží cíleně spoje vytvářet tak, aby na sebe navazovaly.

„V nejednom případě jsme se v minulosti při vytváření přestupní vazby nechali inspirovat i konkrétními podněty cestujících, které nám zaslali,“ připomněl Cekota.

Jízdní řády

Jízdní řády vlaků, autobusů a MHD zdarma

Na návaznost spojů se dbá především mimo dopravní špičku, kdy jsou intervaly mezi jednotlivými spoji delší. V určitých časech a zastávkách mají řidiči přímo nařízeno čekat na příjezd navazujícího spoje.

„Většinou je takové čekání časově omezeno tak, aby nebyly narušeny další vazby,“ dodal Cekota.

Na zpožděné vlaky trolejbusy nečekají

Podobné je to s návazností na noční vlakové spoje na nádraží v Otrokovicích. Řidiči MHD však nečekají na zpožděné vlaky.

„Narušil by se provoz na celé trase a například by se zpozdila další jízda zpátky do Otrokovic, což by opět některé cestující mohlo poškodit,“ zdůvodnil mluvčí.

Podle něj je problematické i to, že se DSZO dozvídá případné posuny jízdních řádů vlaků pozdě.

„Dopravci z konkurenčních důvodů polohy některých svých spojů tají, jak nejdéle je to možné,“ doplnil.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Betonování dálničního mostu u Zástřizel.
Po Baťových dálnicích zůstaly jen mosty, práce ukončila válka

Baťova dálnice, která se začala chystat před druhou světovou válkou, měla protínat Československo z východu na západ. Zůstala z ní ale pouze torza mostů v...  celý článek

Stavební práce na Stadionu mládeže ve Zlíně pokračují.
Rekonstrukce Stadionu mládeže ve Zlíně vrcholí, opravy se dočká tribuna

Zlínský Stadion mládeže, který slouží především atletům či ragbistům a ve městě vyrostl v roce 1958, prochází rekonstrukcí. Město do něho investuje peníze už...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Chybějí nám zaměstnanci, chceme Ukrajince, zní z firem

Firmy ze Zlínského kraje stále častěji shánějí zoufale chybějící pracovníky i v zahraničí. Od začátku roku požádaly přes Hospodářskou komoru o téměř 500 lidí z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.