Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Zlínsku podraží MHD, nejlevnější jízdenka bude za 12 korun

  10:05aktualizováno  10:05
Dopravní společnost Zlín - Otrokovice po osmi letech zdraží jízdenky. Změna se dotkne všech cestujících v městské hromadné dopravě ve Zlíně i Otrokovicích. Cestovné bude dražší asi o třetinu. Za obyčejnou jízdenku lidé od nového roku zaplatí dvanáct korun. U řidiče nebude stát jednorázová jízdenka 15, ale 20 korun.

MHD ve Zlíně a Otrokovicích bude od nového roku dražší. Ilustrační foto | foto: DSZO

S vyšší cenou se budou muset smířit i studenti, školáci nebo důchodci, kteří si kupují dlouhodobější jízdenky. Například za zlevněný kupon k měsíčnímu cestování v celé síti MHD zaplatí namísto dosavadních 180 korun, o 60 korun více. "Chceme udržet vysoký standard cestování, proto jsme museli s navýšením jízdného souhlasit," vysvětlil náměstek zlínského primátora Aleš Dufek.

Dopravce chce zvýšit jízdné kvůli vysokým nákladům na naftu i elektrickou energii. Před jedenácti lety za tyto služby zaplatil podnik dohromady 31,5 milionu korun. Loni už to bylo o 12 milionů více.

Šéf dopravního podniku: Zdražení bylo na čase

"Jízdné se naposledy měnilo před více než osmi lety, teď už je opravdu načase ho upravit," zdůraznil ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň.

Městská doprava ve Zlíně a Otrokovicích skutečně patří k levnějším v republice. A to už několik let. Nové, vyšší ceny jízdného už schválili radní Zlína i Otrokovic. Teď s nimi musejí souhlasit i zastupitelé. Ve čtvrtek o cenách budou hlasovat ve Zlíně, příští týden v Otrokovicích. Vedení obou měst ale předpokládá, že souhlas zastupitelů je už jen formalita.

Vyšší ceny jízdného by do Dopravního podniku měly ročně přinést asi 10 milionů korun. Díky tomu nebudou muset Zlín ani Otrokovice dotovat dopravce v takové míře jako dosud. "To je ten hlavní důvod, proč ke zdražení přistupujeme," vysvětlil Dufek.

Každoročně dává zlínská radnice na provoz DSZO asi 90 milionů korun, Otrokovice téměř 12 milionů. Část z těchto peněz pokrývá ztrátu podniku. Když na ztrátu přispějí i cestující, částka z městské kasy se tím pádem sníží.

Zdražení podporují i Otrokovice. "Cestující jsme chránili dlouho. Teď nastala doba, kdy je třeba je do toho vtáhnout. Rozpočty měst nejsou nafukovací," zdůvodnil rozhodnutí otrokovický radní Jiří Ondráš.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Betonování dálničního mostu u Zástřizel.
Po Baťových dálnicích zůstaly jen mosty, práce ukončila válka

Baťova dálnice, která se začala chystat před druhou světovou válkou, měla protínat Československo z východu na západ. Zůstala z ní ale pouze torza mostů v...  celý článek

Kapela Elán se představí jako hlavní hvězda Vizovického Trnkobraní v sobotu 19....
Ve Vizovicích oslaví 50 let Trnkobraní i Elán, dorazí také americký jedlík

Už po padesáté hostí Vizovice festival Trnkobraní. Během pátku a soboty se na dvou scénách představí přes 20 interpretů, mezi nimi kapely Elán, Tři sestry nebo...  celý článek

Architektka Jitka Ressová baťovský infopoint provozuje.
VIDEO: Krátký animovaný film ukazuje život v baťovském Zlíně

Animátorka z Filmového uzlu Zlín Zuzana Bahulová vytvořila s týmem spolupracovníků krátký animovaný film o baťovské době a způsobu bydlení i života ve Zlíně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.