Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr Bárta zastaví rozšíření tahu mezi Zlínem a Otrokovicemi

  13:36aktualizováno  13:36
Pouhý měsíc se tisíce řidičů těšily na to, že bez problémů projedou ze Zlína do Otrokovic. Ministr dopravy Vít Bárta teď jejich nadějím zasadil tvrdou ránu. Rozhodl se, že kvůli úsporám rozšíření klíčové cesty zastaví. Region se ale chce bránit.
Ministr dopravy Vít Bárta dal stopku rozšíření klíčové cesty ze Zlína do Otrokovic

Ministr dopravy Vít Bárta dal stopku rozšíření klíčové cesty ze Zlína do Otrokovic | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Ministr dopravy Vít Bárta v pátek oznámil, že nedávno zahájené rozšíření zhruba dvoukilometrového úseku v Malenovicích se z finančních důvodů zastaví. "Jako by si z nás někdo dělal srandu. Jezdím po této cestě denně a je to hrůza," zlobí se Marek Šlahař ze Zlína.

"Rozšíření se pořád odkládá. A když se s ním začne, tak se zase hned stopne. Nerozumím tomu," dodává Šlahař.

Poslední úsek přetížené silnice se začal s velkou slávou rozšiřovat v červenci. U mikrofonu se při okázalém zahájení vystřídali politici i silničáři. Ředitelství silnic a dálnic chtělo letos prostavět 100 milionů korun, příští rok další půl miliardu. Za tyto peníze by rozšířilo cestu ze dvou jízdních pruhů na čtyři, což by znamenalo jediné: řidiči by tady už nestávali v dopravních zácpách, jak je dnes zvykem.

Stop pro Malenovice

Ministr dopravy Vít Bárta rozhodl, že se kvůli nedostatku peněz zastaví stavební práce na rozšíření přetížené cesty ze Zlína do Otrokovic, na které čekají řidiči jako na spasení.

Silničáři s nimi začali v Malenovicích teprve před měsícem. Během dvou let chtěli zvýšit počet jízdních pruhů ze dvou na čtyři. Stálo by to asi 600 milionů korun.

Dopravní provoz by byl o dost plynulejší než dnes, kdy zde motoristé často stojí v kolonách.

S touto nadějnou vyhlídkou je ale amen. "Jsme ministerstvo, které bude ze všech resortů nejvíce šetřit," argumentuje Bárta.

Ministr naštval řidiče i politiky

Pochopení mezi řidiči, politiky ani silničáři na Zlínsku Bárta ale nemá. Podle nich totiž vůbec netuší, co svým rozhodnutím způsobí. "Bude to tragédie," obává se šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek.

"Situace na této silnici je už teď hodně špatná. A ještě se zhorší, když se na konci roku otevře dálniční přivaděč z Hulína do Otrokovic. Po něm začne do Otrokovic jezdit obrovské množství aut," dodal.

"Je to na pováženou," přidala se zlínská primátorka Irena Ondrová a dodala, že kdyby se Bárta přijel do Zlína podívat, určitě by rozhodl jinak.

"Opravou nedlouhého úseku cesty se mohly vyřešit obrovské problémy řidičů. A navíc tím, že stavbu odloží, se ani moc neušetří," míní primátorka.

Intervence u Nečase

Každopádně všichni na Zlínsku chtějí, aby to bylo na co nejkratší dobu. Místní politici už se obrátili na premiéra Petra Nečase, který zdejší situaci dobře zná, neboť je jako obyvatel Rožnova pod Radhoštěm poslancem za tento kraj.

"Žádal jsem Petra Nečase o to, aby nám pomohl vysvětlit ministrovy dopravy, že cesta měla být rozšířená už před deseti lety. Snad se nám ho podaří přesvědčit," řekl náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš. Za úspěch považuje už to, že Bárta ještě před týdnem mluvil o tom, že by práce v Malenovicích úplně zastavil. Včera už to ale nazval jen pozastavením.

Na věc se ale dá dívat i jinak. Pak se nabízí otázka, jestli zlínští politici neměli tvrdě bojovat už dřív. Je pravda, že Lukáš jednal s ministrem tento týden, Chudárek byl v Praze o něco dříve. Uskutečnila se i další jednání. Ale jak je vidět, nebyla účinná.

Podle dalšího krajského náměstka Jaroslav Drozda by se měla další schůzka mezi pražskými a zlínskými politiky odehrát už příští středu. Otázka je, jaký bude mít výsledek. "Angažujeme se všichni. Situace se ještě může změnit. Rozpočet se vyvíjí," věří Chudárek.

Přerušení stavby může stát další peníze

Hejtmanův náměstek Drozd ale upozorňuje na to, že zastavení prací na rozšíření cesty v Malenovicích může mít také ekonomické následky.

"Jedna věc jsou úspory a druhá existující smluvní vztahy s dodavateli, ve kterých jsou zakotveny také sankce. Ministerstvo dopravy musí vyčíslit, kolik chce ušetřit. Přerušení zahájené stavby totiž stojí nemalé peníze," upozornil Drozd.

Ministerstvo ale v pátek nic konkrétnějšího nesdělilo. Rozšíření cesty v Malenovicích je jen jednou z řady dalších investic, které resort z finančních důvodů dočasně zastaví.

I další dva plány se ale týkají Zlínského kraje. Je to rychlostní silnice R/49 z Hulína do Fryštáku a dál ke slovenské hranici. A také elektrifikace železniční trati z Otrokovic do Vizovic. S těmito akcemi to vypadalo špatně už dříve. A ani zde není jasné, kdy by se s nimi mohlo začít.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

Poslanec za ČSSD Antonín Seďa.
Poslanci chtějí zase uspět, nové tváře se strany bojí nasadit výš

Většina stran ve Zlínském kraji, které jdou do parlamentních voleb, sází na staré známé tváře. Noví lidé na čelných pozicích spíš scházejí. Podle politologů...  celý článek

Architektka Jitka Ressová baťovský infopoint provozuje.
VIDEO: Krátký animovaný film ukazuje život v baťovském Zlíně

Animátorka z Filmového uzlu Zlín Zuzana Bahulová vytvořila s týmem spolupracovníků krátký animovaný film o baťovské době a způsobu bydlení i života ve Zlíně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.