Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Má titul nejhezčí nádraží. Dřív se ale stanici v Uherském Hradišti smáli

  15:46aktualizováno  15:46
Je to kříženec výletní tyrolské hospody s germánskými prvky a přilepenými slováckými žudry. Tak popsal jeden z novinářů v roce 1930 novou budovu vlakového nádraží v Uherském Hradišti po jejím otevření. Nedávno ho Občanské sdružení Souznění vyhlásilo nejkrásnější vlakové nádraží roku 2011. Seznamte se se stanicí, která uspěla v konkurenci 136 nádraží.

Vlakové nádraží v Uherském Hradišti. Přístup k nástupištím. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Do finále soutěže se dostalo deset vlakových nádraží z Čech, Moravy a Slezka. Ti, kteří hradišťskému nádraží posílali hlasy, posuzovali jeho novější rekonstruovanou podobu z roku 2004. "V některých jiných městech jsou prostory kolem nádraží ostudou, u nás se jedná jednoznačně o chloubu," těší se z vítězství radní a místostarosta Stanislav Blaha.

Dnešní podoba nádražní budovy se příliš neliší od původní budovy z roku 1930. Projektoval ji Miloš Fikr a o výzdobu se postarala lidová umělkyně Rozka Falešníková. "Budova byla opravena velmi pietně a pečlivě," poznamenal hlavní městský architekt Aleš Holý.

Vlakové nádraží v Uherském Hradišti. Přístup k nástupištím.
Vlakové nádraží v Uherském Hradišti. Přístup od města.
Vlakové nádraží v Uherském Hradišti. Čekárna.

Do rekonstrukce prý ale byli všichni v Hradišti přesvědčení, že místní nádraží je snad nejhorší ze všech. "Jeho stav byl naprosto žalostný a jeho jakákoliv samotná záchrana se zdála být zcela ohrožena," přiznal Holý.

Dnešní nádraží funguje bez svého přednosty, najdete tady jen výpravčí, pokladní a ženu, která se stará o přepravu a úschovnu zavazadel.

Srdcem nádraží je místní bufet vyhlášený svou čistotou a výbornou obsluhou. Už dvacet let jej mají pronajatý manželé Bednaříkovi. Dřív měli i zaměstnance, teď jsou na restauraci sami a za pultem se střídají.

Vlakové nádraží v Uherském Hradišti. Přístup k nástupištím.
Vlakové nádraží v Uherském Hradišti.

Nádraží má naopak hned dvě trafiky. Jedna je stará a dobře zapadá do stylu nádraží, druhá je moderní stejně jako nádražní kadeřnictví. Největší kuriozitou jsou místní záchodky. Kdo na ně chce jít, musí jít k pokladně, tady si půjčí za 28 korun klíče a po jejich vrácení dostane dvacetikorunu zpět.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.