„Po zjednosměrnění ulic na Lesní čtvrti je Příkrá místními nazývána ulicí U Závodní dráhy,“ zmiňuje Jarmila Frelichová. Sama ve zmiňované ulici bydlí a spolu s dalšími místními se už několik let snaží prosadit změnu v organizaci dopravy v lokalitě.
Tito lidé poukazují na to, že Příkrá je první ulicí, po níž se dostanou řidiči jedoucí směrem od Vizovic hlouběji do Lesní čtvrti. Proto je podle nich velmi frekventovaná, hlučná a nebezpečná.
„Přitom tou páteřní ulicí by správně měla být vedlejší Slovenská, která je širší, jenomže fakticky všichni jezdí přes Příkrou,“ vadí Frelichové.
Sama stála u zrodu iniciativy, která požadovala otočení směru dopravy v dolní části Příkré. To však město zamítlo. Teď chtějí místní alespoň zpomalení dopravy.
„Hrají si tu malé děti, a přitom tudy často jezdí i kamiony. Mnozí řidiči to tu neznají, je to opravdu nebezpečné,“ zdůvodňuje Frelichová požadavek snížení rychlosti.
Místo retardérů uvažují nad instalací měřících kamer
Jenomže omezení na 30 kilometrů v hodině město neplánuje, podle radnice by to nebylo účinné.
„Zóna 30 sama o sobě nedonutí řidiče jet pomalu. Naše dlouhodobé zkušenosti ukazují, že pokud není zóna zároveň kombinovaná například s retardéry, řidiči často nepostřehnou, že se v zóně se změněným režimem nacházejí,“ uvedl Petr Hlaváč z Odboru koncepce a realizace dopravních staveb.
Instalace retardérů je podle něj kvůli charakteru komunikace prakticky nemožná. Město však přislíbilo, že se situací bude zabývat. „V současné době uvažujeme o instalaci zařízení pro úsekové měření rychlosti,“ doplnil Hlaváč.
Někteří obyvatelé Příkré ulice ve zlínské Lesní čtvrti chtějí po radnici zregulovat rychlost.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz