Obyvatelé části Kroměříže nejsou spokojení s novými jízdními řády. (Ilustrační snímek)

Obyvatelé části Kroměříže nejsou spokojení s novými jízdními řády. (Ilustrační snímek) | foto: Petr Janeček, MAFRA

Lidé v Kroměříži znovu protestují proti novým jízdním řádům

  • 1
Obyvatelé části Kroměříže opět protestují proti jízdním řádům. Radnice upravila časy odjezdů a trasy MHD v dubnu, v září je však po nesouhlasných peticích pozměnila. Nyní čelí dalším protestům, protože lidé z jedné z místních částí tvrdí, že u nich problémy zůstaly nevyřešené.

Protesty tentokrát organizují obyvatelé místní části Dolní Zahrady. "Ranní spoj, kterým jezdí školáci do školy a lidé do práce, jezdí pozdě a děti nestihnou začátek vyučování. A to ještě není zima, kdy bude na cestách sníh a děti se budou zdržovat v šatnách převlékáním," shrnula obyvatelka Dolních Zahrad Pavla Litvínová.

Představitelé města i Technických služeb, které provozují městskou hromadnou dopravu, o problémech vědí a slíbili, že je vyřeší. Termín? Při pravidelné změně jízdních řádů 11. prosince.

Zatím ale nikdo neprozradil podrobnosti. "Bude to lepší, než to je, ale úplně všem určitě nevyhovíme," reagoval provozní náměstek Technických služeb Petr Sedláček.

Změny už letos zažili lidé v Kroměříži dvě a schyluje se ke třetí. Ta první nastala už v dubnu, kdy radnice po několika letech zvýšila jízdné, upravila počet spojů a jejich trasy. Následovaly tři petice od lidí z okrajových částí města.

"Drtivé většině z nich jsme vyhověli. Nejvíc seniorům na Lutopecké ulici, kteří si stěžovali, že se obtížně dostávají k lékaři a na nákup. Ale i Vážany už jsou dobře dostupné. Tam šlo hlavně o školní spoj," tvrdí radní Marek Šindler.

Druhý autobus pro školáky? Nemáme...

Změny po peticích platí od 1. září. V Dolních Zahradách ale problém ranního autobusu zůstal a spočívá v tom, že spoj musí počkat na příjezd vlaků. "Tím přijíždí dost lidí a potřebují se dostat do města. Městské autobusy musejí navazovat i na meziměstskou dopravu," vysvětlil Sedláček.

Řešení, že by jeden autobus čekal a druhý odvezl školáky, ale zamítl. "Nemáme tolik autobusů, abychom mohli jeden přidat. Budeme to muset vyřešit jinak," tvrdí Sedláček.

Další autobus by navíc znamenal finanční ztrátu. "Že by autobusy jezdily tak jako před dubnem, to nemůžeme udělat."

Momentálně čeká na informace o tom, kdy budou od prosincové pravidelné změny jízdních řádů přijíždět vlaky. "Jasno už mělo být v půli září, ale zatím stále informace o vlacích nemáme," dodal.

Ovšem 1 585 lidí v Dolních Zahradách trápí víc věcí. Například chybějící víkendové spoje či chodníky v mizerném stavu. "Je toho víc. Lidé si přes léto zvykli chodit pěšky. Chodí ale po špatných a rozbitých chodnících. Navíc pořádáme týdny bez aut a propagujeme hromadnou dopravu, ale městských autobusů do Zahrad nezajíždí dost, aby lidé z nových bytů nemuseli jezdit auty," stýská si Litvínová.