Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé v Hulíně se bojí, že je bude rušit hluk z dálnice

  12:18aktualizováno  12:18
Obyvatelé Hulína už se nemůžou dočkat, až se většina automobilů přesune z centra na obchvat, který je součástí budované dálnice D1. Ten by měl být hotový ještě před koncem roku. Některé z nich však děsí hluk, který autostráda způsobí.
Obyvatelé Hulína se bojí, že je bude rušit hluk z dálnice. Ilustrační foto

Obyvatelé Hulína se bojí, že je bude rušit hluk z dálnice. Ilustrační foto | foto: MF DNES

"Lidé žijící na ulicích U Stavu se obávají, že projektovaná protihluková opatření nebudou stačit," potvrdil starosta Hulína Roman Hoza.

Radnice slíbila majitelům tamních rodinných domů, že jim pomůže udržet příjemné bydlení. "Zvažovali jsme vysazení stromů na břehu řeky Rusavy," řekl starosta. "Naše plány ale limituje vedení velmi vysokého napětí, takže v těchto místech můžeme vysadit pouze několik stromů a keře," dodal.

Ty však příliš hluku nepohltí, proto vedení města hledá další pozemky, na kterých by mohlo zelenou hlukovou bariéru vysázet. "Mnohem nadějnější se zdá být výsadba stromů na takzvané Východní výspě, kde má město několik pozemků," naznačil Hoza.

"Území nyní slouží pro zemědělskou výrobu." Už dříve se radnice pokusila získat dotace na založení lesoparku Nivky. Chránil by hlavně střed města, ale pomohl by také tlumit hluk z dálnice. "Peníze jsme nezískali, budeme to ale zkoušet znovu," ujistil Hoza.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřícenina hradu Lukov.
Máme otevřeno, hlásí hrad Lukov. Kvůli moru divočáků mu ubylo návštěvníků

V polovině srpna mají v pokladně hradu Lukov na Zlínsku jen polovinu peněz ze vstupného než obvykle. O tom, co stojí za náhlým odlivem návštěvníků, mají jasno...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Chybějí nám zaměstnanci, chceme Ukrajince, zní z firem

Firmy ze Zlínského kraje stále častěji shánějí zoufale chybějící pracovníky i v zahraničí. Od začátku roku požádaly přes Hospodářskou komoru o téměř 500 lidí z...  celý článek

Betonování dálničního mostu u Zástřizel.
Po Baťových dálnicích zůstaly jen mosty, práce ukončila válka

Baťova dálnice, která se začala chystat před druhou světovou válkou, měla protínat Československo z východu na západ. Zůstala z ní ale pouze torza mostů v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.