Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hospody pořádají vědomostní kvízy, rostou jim díky tomu tržby

  17:08aktualizováno  17:08
Stále více českých hospod láká své hosty na vědomostní kvízy. Soutěžící za drobný poplatek zabaví na celý večer, provozovatelé podniků si pochvalují vyšší tržby. Český organizátor převzal nápad z Velké Británie.

Hospodské kvízy jsou oblíbené například ve studentském klubu Viktorka ve Zlíně. | foto: Studentský klub Viktorka

Co v hantecu znamená slovo erbovat? Kterému z českých panovníků se přezdívalo Král Kaše? Kdy byla v Česku otevřena první restaurace McDonald’s? Proč spisovatel Guy de Maupassant s oblibou navštěvoval kavárnu na Eiffelově věži?

Je všední den večer a v kroměřížské restauraci U Mincovny právě vrcholí další díl hospodského kvízu, nové zábavy pro hosty restaurací.

Hospodský kvíz

Na soutěž je zapotřebí rezervovat si místo. Každý účastník platí vstupné 30 až 40 korun, akce trvá asi 2,5 hodiny.

Ve Zlínském kraji se soutěží ve třech restauracích – U Mincovny v Kroměříži, Quick CaféBaru ve Zlíně a studentském klubu Viktorka ve Zlíně, v každé jednou týdně.

Seznam míst a čas konání je možné najít na adrese www.hospodskykviz.cz.

Vědomostní souboj řídí s pomocí projektoru moderátor. Každý tým má maximálně osm členů, kteří na papír píší odpovědi na celkem 55 otázek ze všemožných tematických okruhů. Nikdy nechybí aktuality a poznávání hudebních ukázek.

„Baví mě to. Procvičím si svoje znalosti a netrávím tak večer v hostinci jen popíjením,“ říká jeden z účastníků, šestadvacetiletý Jaroslav Ryšavý, který studuje práva.

Zájem o kvízy je znát i na tržbách

U Mincovny pořádají hospodské kvízy od března. A přestože byl vůči nim provozovatel podniku Filip Janda zpočátku skeptický, své příznivce v Kroměříži našly.

„Jsem překvapený, že jsou lidi tak hraví a skutečně začali chodit. Moc jsem tomu nevěřil,“ přiznal Janda.

Zatímco v jiné všední dny si do hospody najde obvykle cestu deset až dvacet hostů, ve středu byste v ní místo k sezení hledali většinou marně.

„Je to pak znát i na tržbách,“ ocenil Janda.

Vítěz získá alkohol

Kromě Kroměříže si lze v rámci regionu aktuálně hospodský kvíz vyzkoušet ještě ve dvou podnicích ve Zlíně.

V pondělí večer za ním zájemci míří do Quick CaféBaru a od předloňského podzimu také do studentského klubu Viktorka v Mostní ulici.

„Nejvyšší návštěvy jsme ve všední dny vždycky mívali v úterý a středu. Poté, co jsme na pondělí nasadili kvízy, máme díky nim plno už na začátku týdne,“ přiblížil provozovatel Viktorky Tomáš Petržela.

K popularitě hospodských kvízů pomáhá například sdílení pozvánek na Facebooku. Cenou za první místo je láhev tvrdého alkoholu, případně výběr pivních speciálů.

Nápad převzali z Velké Británie

Za hospodskými kvízy stojí organizátor Tomáš Hloušek, který nápad převzal z Velké Británie.

Dnes se jejich organizováním a především tvorbou vědomostních otázek živí. S jejich vymýšlením mu pomáhají další čtyři lidé, na moderování večerů si pak najímá brigádníky.

„Od začátku nového roku jsme spustili nový systém, kdy jsou otázky generovány automaticky z naší databáze. Dosud totiž byly ve všech hospodách otázky stejné, nyní bude každý kvíz unikátní,“ popsal Hloušek.

Podle jeho odhadu je do hospodského kvízu zapojených asi 50 hospod napříč republikou, ve Zlínském kraji by se mohl přidat Vsetín nebo Valašské Meziříčí.

„Před časem kvízy fungovaly i v Uherském Hradišti, ale nebyl o ně velký zájem. Přesto se pokusíme vrátit i tam,“ plánuje Hloušek.





Hlavní zprávy

Ford S-MAX 1.6 EcoBoost 2012 ·...
Ford S-MAX 1.6 EcoBoost 2012 ·...

r.v. 2012, naj. 148 815 km, benzín
335 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.