Irena Ondrová (ODS)

Irena Ondrová (ODS) | foto: Jan Karásek, MAFRA

Hlasujte, kdo by byl dobrým primátorem Zlína

  • 7
Čtyři roky Ireny Ondrové v křesle zlínské primátorky vypadají ve zkratce takto: ve Zlíně se postavilo Kongresové centrum, radnici se podařilo odblokovat Svit, ale zlepšení dopravy, což byl jeden ze slibů, je v nedohlednu.

Výstavba Kongresového centra byl smělý záměr, který si našel i své kritiky. Skleněná budova v centru města podle návrhu architektky Evy Jiřičné se stane sídlem Filharmonie Bohuslava Martinů.

"Ve Zlíně se dlouho nic nového nepostavilo a filharmonie nutně potřebovala nové prostory. Můžu říct, že tento úkol jsme splnili," řekla zlínská primátorka Irena Ondrová.

primátora Zlína vybírejte zde

Kritici radnici vyčítají, že Kongresové centrum je zbytečné. "Je to mercedes, na který ve Zlíně nemáme. Ale teď už stojí a má ředitele, kterému je třeba dát čas," uvedl lídr TOP 09 Miroslav Adámek.

"Je to stavba předražená, pro Zlín zbytečně velká a z urbanistického hlediska nevhodná," tvrdí Lubomír Nečas, lídr Strany práv občanů.

Obchody a výdělky

Podařilo se odblokovat i průmyslový areál bývalého Svitu v centru Zlína. Na mnoha budovách vázly zástavy a nedalo se s nimi nakládat. Současným radním se podařilo tento problém vyřešit a po složitých transakcích majetek v areálu "očistilo".

Město teď vlastní tamní infrastrukturu, kterou bude chtít opravit, a má i některý další majetek zkrachovalého Svitu, například Stadion mládeže. V budoucnu by se tak mohl stát areál přirozenou součástí města.

I v tomto případě se ale objevila kritika, která radnici zazlívala, že celý obchod byl pro město nevýhodný. "Zlín na tom vydělal," je přesvědčen náměstek zlínské primátorky Martin Janečka, kterou transakci připravil.

Velkým plusem Ondrové je, že i v době ekonomické krize dokázalo město hospodařit vyrovnaně. Celé čtyři roky jdou peníze do oprav škol, modernizace zoo v Lešné nebo opravu bytových domů.

Doprava uvázla v kolonách

Pouhým slibem zůstalo zlepšení dopravy ve Zlíně. Ve Zlíně neprojedete na zelenou vlnu, chybí zde cyklostezky a s obchvatem Zálešné se ještě ani nezačalo.

Dobrou zprávou je, že se stavbaři vrátili a pracují na rozšíření silnice z Malenovic do Zlína. "Myslela jsem si, že v oblasti dopravy budeme dál," přiznává Ondrová. Tragická zůstává situace v parkování na největším zlínském sídlišti Jižní Svahy.

Jednoznačným mínusem zůstává, že se na začátku roku 2009 od Zlína odtrhla jeho městská část Želechovice. Vyústila tak nespokojenost tamních lidí s tím, jak se o ně radnice starala. Výhrady měly i další okrajové části. Město jim proto začalo posílat 25 milionů korun ročně.

Čtěte v páteční MF DNES: Jak zlínská redakce oznámkovala primátorku Zlína Irenu Ondrovou? Jak starostové pečovali o města a jejich obyvatele? Vysvědčení najdete ve Vašem regionálním vydání přílohy MF DNES.

.