„Je to můj boj proti fádnosti české módy,“ usmívá se Urbanová. Jako malá prý umělohmotné čelenky nesnášela, protože ji tlačily za ušima.
Před časem ale objevila tenké, obalené pentlí, s kterými takový problém nemá. Na ně začala lepit vlastnoručně vyráběné ozdoby, nejčastěji v podobě květů či ovoce.
Dokázala tam dostat i čtvero ročních období. Počeštila anglické označení hand made a čelenky nazvala Hademade.
Používá speciální modelovací hmotu, která po upečení ztvrdne. Ozdoby pak barví a lepí na čelenku. Udělala i zátěžové zkoušky, při kterých nechala na čelenku téct vodu, foukat silný vítr a stlačila ji. Vydržely ozdoby i barvy na nich.
Nápad má propracovaný, přesto mu Soutěž a podnikej dodala nový směr. „Můj mentor mi řekl: Proč by čelenka nemohla vonět?“ vybavuje si Urbanová. A tak začala shánět vzorkovníky kvalitních parfémů a experimentovat s vůní.
Hodně soutěžících boj vzdalo, bylo to moc práce a času
Právě o tom celý projekt je. Má podpořit aktivní středoškoláky, kteří mají nějaký nápad či podnikatelský záměr, který mohou rozvíjet a stavět na něm třeba při dalších studiích.
„Nezatěžovali jsme je technikáliemi, jako je účetnictví, daně, zakládání firmy. Podstatné bylo hrát si a zdokonalovat svou myšlenku,“ popsal jeden z autorů soutěže Martin Vítek.
Letos se akce konala poprvé a přilákala desítky zájemců. Za úkol měli rozebrat svůj plán, vytvořit prezentaci a vysvětlit, proč může být úspěšný. K dispozici měli mentory z řad podnikatelů, právníků či odborníků na investice, s kterými mohli věc konzultovat.
Část studentů však soutěž vzdala bez boje. „Pro někoho to bylo moc práce, pro jiného času a našli se i takoví, kteří posbírali rady a odešli s tím, že víc nepotřebují,“ uvedl Vítek. Vítěze krajských kol čeká v lednu republikové finále.