Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za nehodu vláčku v zoo a zranění šesti lidí dostal řidič podmínku

S dvouletou podmínkou odešel od zlínského soudu řidič turistického vláčku, při jehož havárii ve zlínské zoo se loni zranilo šest lidí včetně tří dětí. Rozsudek zatím není pravomocný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e66t77r 78M28a58ň46á51k 2228921278746

Rychlost chůze max 5 - 6 km. A byl by sebevrah, kdyby z toho kopečka tam jel rychleji.

0/0
10.5.2017 6:52

P88e53t28r 76B96á46č15a 8625546645875

Zena utrpela tezka zraneni = natazene vazy ;-D

Chudera v duchodu jeste musi na obstriky, to je teda konec sveta.

Jesteze mu dali jenom podminku, tam za par supu dela blbce a pak by mel jit jeste sedet.

+4/0
9.5.2017 16:10

J51a50r61o67s59l59a83v 41L69e61b31e39d93a 3976499927830

Prokurátor je mrkev... "rozhodně nejel rychlostí chůze" = jel rychlostí rychlé chůze, víc to stejně nedá.

A technická: Pokud soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru, očekával bych, že se jim nahoře začnou hromadit (analogie s Cimrmanovými horníky) ;-D

+1/0
9.5.2017 16:08

T80o59m89á22š 89L52u51d89v68í10k 1310817714302

Vždyť ten vláček má maximální rychlost 10 km/h. Jak se to vůbec může převrátit...

0/0
9.5.2017 14:36

K93a77r78e35l 37R66y89s 9853909380619

"provozovatel vláčků se v reakci na nehodu dohodl s vedením zoo a soupravy nyní jezdí pouze ze spodní části areálu nahoru."

... A tam se hromadí :-)

+4/0
9.5.2017 14:31

P57e22t66r 23N33o78v56á53k 3303816934734

Pokud nepřekročil povolenou rychlost soupravy vláčku, tak za to nemůže, spíše je otázkou, jak je řešena bezpečnost samotného vláčku.

Jinak je to paradox, někdo vjede autem na přejezd na červenou a je to přestupek.....tady je to obecné ohrožení...8-o

+7/0
9.5.2017 14:18

V61í97t 20B77r89z59o62b58o96h40a37t60ý 7250712213361

nejvíc záleží vždy na tom zda se něco stane, pokud někdo vjede na přejezd na červenou bez jakýchkoli dalších následků, tak není důvod trestat víc jak za přestupek, pokud ovšem způsobí nehodu, tak je to samozřejmě jiné kafe a vždy záleží na tom, kdo a jak byl ohrožen

+1/0
9.5.2017 15:01

M93a93r68t61i60n 41J39u83r75e44č31k73a 2373504481101

S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože to právě vede k riskování, že se soudí až následky ale ne podnět činu. Úplně stejně bych to viděl, pokud někdo řídí na mol opilý. Také bych zde vůbec neviděl za polehčující okolnost, že náhodou nikoho opilec nezabil.

Pokud na přejezd na červenou vjede tahač, autobus apod. a nic se nestane, tak bych hovořil o štěstí a ne že se nic nestalo.

0/0
10.5.2017 10:31

V14í13t 72B39r56z21o94b40o75h12a59t81ý 7390612183161

Nesouhlasit můžete, ale to je tak jediné. Za obecné ohrožení samozřejmě může být obviněn a následně souzen i někdo kdo vjede jen na přejezd na červenou, zálaží ale na okolnostech, nejde paušalizovat - to je to co jsem se snažil napsat ve svém prvním příspěvku.

Teorizovat o tom je ale zbytečné, zvlášť, když to srovnáváte nesrovnatelné - řízení pod vlivem alkoholu je přestupek za jakýchkoli okolností a od určité výše alkohol v krvi se jedná o trestný čin bez ohledu na okolnosti. - to je právě ten rozdíl.

0/0
10.5.2017 14:47

M44a27r35t86i34n 21J24u29r68e35č11k55a 2383874311551

By mne zajímalo, jakou rychlostí měl vláček daným úsekem maximálně jet, jestli provozovatel tuto rychlost určit.

Jízdu vláčku bych nesrovnával se zkušenostmi z přepravní společnosti, chování vozidel bude určitě úplně jiné. Přijde mi jednoduché říct, že řidič vláčku jel rychle, pokud se neurčí, kolik měl jet správně a o kolik tuto rychlost překročil.

+8/0
9.5.2017 14:16

M90a36r56t21i98n 81N78o81v97o37t85n58ý 8819574547244

Je rozdíl mezi "maximální povolená rychlost" a "přiměřená rychlost".

0/0
10.5.2017 10:18

M35a25r38t20i25n 61J75u91r88e52č70k31a 2203494121861

Je rozdíl řídit něco na čtyřech kolech a vlak nebo v tomto případě vláček. Přiměřenou rychlost u této soupravy by měl, aspoň podle mne, také někdo stanovit. Jinak je to pokus omyl. Řidič nemá moc šanci poznat, jak rychle jet. ABS nebo regulátory zatížení souprava mít také počítám nebude, takže i chování soupravy při brzdění bude dosti nepředvídatelná.

Pokud se stanoví maximální bezpečná rychlost soupravy pro dané úseky, tak by měla být zároveň i přiměřenou. Klidně může být jiná pro suchou cestu a jiná pro mokrou.

0/0
10.5.2017 10:27

M80a13r89t12i15n 96N16o62v47o53t88n95ý 8359654477204

Je nesmysl stanovovat povolenou rychlost pro každý metr cesty a ještě pro různé povětrnostní podmínky. Od toho tam ten řidič je, aby vyhodnotil situaci a odhadnul přiměřenou rychlost.

0/0
10.5.2017 10:31

M79a86r30t23i59n 20J40u39r60e63č32k55a 2213574711581

Každý metr určitě ne. Ale úsek ano. Klesání, stoupání, zatáčky... Dá se udělat zatěžkávací zkouška, vláček se plně osadí nebo něčím zatíží a zkusí se úsek projet. V zatáčkách např. zabrzdit, co se stane, apod. a tím se vyhodnotí rychlost se kterou je maximálně bezpečně celou trasu projet.

Úplně stejně se testují i zkutečné vlaky, než je jim uděleno oprávnění k provozu drážním úřadem, kde několikrát musí projíždět trasy s umělým zatížením simulující váhu pasažérů. Také se na to mohli vykašlat a říct, ať za vše zodpovídá strojvůdce a rychlost odhadne. Bohužel řídit soupravy není jednoduché ani pro lidi, co to dělají celý život natož tady pán, co jezdí měsíc.

+1/0
10.5.2017 10:43

P35e98t77r 78H66o51n19o37r 8185753727707

nj full gas je sviňa :-)

0/0
9.5.2017 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.