Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj chce zasáhnout do miliardového byznysu dopravců. Ale rok to ještě počká

Vedení Zlínského kraje prodlouží o rok výběrové řízení na autobusové dopravce, kteří budou jezdit v regionu. Jejich větší konkurence má zvýšit komfort a případně i snížit ceny jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R67o33m47a35n 54K79o42z55e70l 4647966663224

ČSAD Vsetín - drahé jízdné, ještě snad dva roky zpátky provozoval i Karosy z 80.let, viz foto, to byly dobré dýmovnice. V roce 2013 s velkou slávou pořídil flotilu čínských autobusů Yutong, které fakt za moc nestojí, hlavně že byly levné. Aspoň že do Luhačovic dřív pořídil solidní Mercedesy Intoura.

+3/0
15.3.2017 21:29

J23a23k18u65b 49Ř18e34h46a 5514989388705

Je to cele takova trosku komedie, horka komedie... na jedne strane csad vsetin ktere samo sobe pronajima svym dopravcum nadrazi, samo sobe si uctuje opravy autobusu, vse patricne zahrnute do ceny nejdrazsiho jizdneho... na druhe strane kraj, kde vedouci ekonomickeho odboru je byvaly ekonomicky reditel CSAD VS apod... popravde by me zajimalo, co je v teto zemi jeste mozne... Zit v CR je proste hobby... nekteri se napakuji a zbytek ma smulu, uz tak je mi tech ridicu lito

+2/0
15.3.2017 20:36

J92a50r86d87a 58P72r97o76c77h24á29z68k80a 5773443770359

V tom má bohužel J. Čunek naprostou pravdu. Ve Zlínském kraji je největší podíl autobusových firem napojených na Zemka (ČSAD Vsetín, Krodos a Housacar) a přitom tento dopravce vyčnívá vysokými cenami a starým vozovým parkem. Jestli kraj to myslí se zlepšením služeb skutečně vážně, tak by měl jednat s touto autobusovou firmou o odkupu nádraží a pokud by neuspěl, tak i za cenu postavení nových nádraží, jinak hrozí, že monopol "ČSAD Vsetín group", který bude pokračovat, protože ostatním dopravcům se jednoduše pak nemusí vyplatit vůbec linky provozovat. viz. zajímavý příspěvek na čt z jiného regionu, který sedí na situaci ve ZK http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/kralovehradecky-kraj/2011192-radnice-stavi-nova-autobusova-nadrazi-chteji-si-udrzet-soukrome

+7/0
15.3.2017 17:23
Foto

M92í75r71a 14K34l29a50s 9472987459896

Pokud je účtováno za vjezd cizím i vlastním dopravcům stejně, nevidím důvod proč by to v zásadě mělo být špatně. Stáří vozového parku je bohužel reakcí na skutečnost, že většina výběrových řízení je nastavena na zcela nový vozový park, tj. v případě, že by dopravce soutěž v roce 2019 nevyhrál, jsou mu 2-3 roky staré autobusy k ničemu. Ani je pak pořádně neprodá, protože všude mají kraje podobné požadavky. Tj. i v Plzeňském kraji se prostě čeká na soutěže.

0/−1
16.3.2017 9:25

J44a35r26d33a 18P64r60o38c55h66á22z91k98a 5883433980929

Je to špatně, fiktivně mohou svému dopravci něco naúčtovat a pak mu peníze vrátit zpátky a nebo se tvářit, že jim vydělává celý holding autobusy+nádraží. To že zaplatí sám sobě, je asi stejné, jako byste si předal peníze z levé kapsy do pravé Dopravní infratruktura musí patřit státu, kraji, obci, jinak nejsou zajištěny rovné podmínky pro všechny a budeme světky úpadku. Proto se např. asi vyčlenily nádraží, železnice ze správy ČD pod státní organizaci SŽDC, aby mohlo dojít k možnosti rovnému přístupu kvšem dopravcům. Podívejte se, jak vypadá nádraží pod správou ČSAD Vsetín ve Zlíně i přesto, že vybírali nadprůměrné poplatky?

+1/0
16.3.2017 11:01

J48a83r71d73a 56P20r57o32c66h66á67z30k45a 5503593370189

oprava svědky

0/0
16.3.2017 11:02
Foto

J42a52n 96A94d60l26e26r 2156321676806

Zázraky figur devadesátých let.

" ....výjezd na autobusové nádraží stojí v Čechách průměrně 13 korun, ve Zlínském kraji je to však 90–120 korun ..."

Člen Zemkova gangu to sice zamlžil, ale pokud jde o statistiku oficiální .... smůla, tady je "Zemkovo".

Pročpak asi Karel Housa provozoval za svého života vlastní autobusové nádraží ve Svitu? Bylo to levnější nežli výpalné Zemkovi. Po pohlcení Housy už je vše jinak - vyšší ceny za stejnou kvalitu.

Představitelé kraje/města Zemkovi v souvislosti s novým dopravním terminálem vybudují další možnosti vytěžovat z účastníků a provozovatelů přepravy + obslužných procesů všimné. Snad ještě nejsme tak daleko, abychom obě nádraží obstavili turnikety na vlezné (za naše peníze, samozřejmě).

+12/0
15.3.2017 17:21
Foto

M83í72r24a 90K30l56a97s 9242727269876

Docela by mi zajímalo, kde se vzala suma 13 Kč za vjezd. Např. na Florenci jsou to stovky korun...

0/0
16.3.2017 9:27

J24a68r11d51a 97P91r17o19c26h61á64z90k56a 5903113970879

1. Florenc je v relativní blízkosti centra Prahy

2. Majitel Florence není jedním z dopravců v rámci veřejné dopravní obslužnosti

3. V Praze funguje spousta jiných autobusových terminálů hlavně na uzlech MHD, tudíž i kdyby tam existoval soukromý terminál, což myslím neexistuje, tak je možnost volby

4. Florenc je vysloveně nádraží pro komerční dálkové linky

+1/0
16.3.2017 11:19

L67i55b67o33r 51V76a48v92ř52í76k 7103872523452

Autobusové nádraží ve Zlímském kraji a v Praze na Florenci nelze srovnávat. Ani v oblasti poplatků za vjezd. Z Florence nejezdí žádné regionální linky.

0/0
18.3.2017 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.