Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj chce zasáhnout do miliardového byznysu dopravců. Ale rok to ještě počká

Vedení Zlínského kraje prodlouží o rok výběrové řízení na autobusové dopravce, kteří budou jezdit v regionu. Jejich větší konkurence má zvýšit komfort a případně i snížit ceny jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R34o48m27a46n 96K98o70z44e65l 4657226123224

ČSAD Vsetín - drahé jízdné, ještě snad dva roky zpátky provozoval i Karosy z 80.let, viz foto, to byly dobré dýmovnice. V roce 2013 s velkou slávou pořídil flotilu čínských autobusů Yutong, které fakt za moc nestojí, hlavně že byly levné. Aspoň že do Luhačovic dřív pořídil solidní Mercedesy Intoura.

+3/0
15.3.2017 21:29

J72a20k27u42b 75Ř30e18h78a 5904889418165

Je to cele takova trosku komedie, horka komedie... na jedne strane csad vsetin ktere samo sobe pronajima svym dopravcum nadrazi, samo sobe si uctuje opravy autobusu, vse patricne zahrnute do ceny nejdrazsiho jizdneho... na druhe strane kraj, kde vedouci ekonomickeho odboru je byvaly ekonomicky reditel CSAD VS apod... popravde by me zajimalo, co je v teto zemi jeste mozne... Zit v CR je proste hobby... nekteri se napakuji a zbytek ma smulu, uz tak je mi tech ridicu lito

+2/0
15.3.2017 20:36

J81a36r82d87a 47P89r84o13c34h14á75z90k97a 5113283660859

V tom má bohužel J. Čunek naprostou pravdu. Ve Zlínském kraji je největší podíl autobusových firem napojených na Zemka (ČSAD Vsetín, Krodos a Housacar) a přitom tento dopravce vyčnívá vysokými cenami a starým vozovým parkem. Jestli kraj to myslí se zlepšením služeb skutečně vážně, tak by měl jednat s touto autobusovou firmou o odkupu nádraží a pokud by neuspěl, tak i za cenu postavení nových nádraží, jinak hrozí, že monopol "ČSAD Vsetín group", který bude pokračovat, protože ostatním dopravcům se jednoduše pak nemusí vyplatit vůbec linky provozovat. viz. zajímavý příspěvek na čt z jiného regionu, který sedí na situaci ve ZK http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/kralovehradecky-kraj/2011192-radnice-stavi-nova-autobusova-nadrazi-chteji-si-udrzet-soukrome

+7/0
15.3.2017 17:23
Foto

M16í77r43a 26K84l54a16s 9162407519336

Pokud je účtováno za vjezd cizím i vlastním dopravcům stejně, nevidím důvod proč by to v zásadě mělo být špatně. Stáří vozového parku je bohužel reakcí na skutečnost, že většina výběrových řízení je nastavena na zcela nový vozový park, tj. v případě, že by dopravce soutěž v roce 2019 nevyhrál, jsou mu 2-3 roky staré autobusy k ničemu. Ani je pak pořádně neprodá, protože všude mají kraje podobné požadavky. Tj. i v Plzeňském kraji se prostě čeká na soutěže.

0/−1
16.3.2017 9:25

J90a51r91d41a 44P19r24o21c32h53á80z62k87a 5963463800229

Je to špatně, fiktivně mohou svému dopravci něco naúčtovat a pak mu peníze vrátit zpátky a nebo se tvářit, že jim vydělává celý holding autobusy+nádraží. To že zaplatí sám sobě, je asi stejné, jako byste si předal peníze z levé kapsy do pravé Dopravní infratruktura musí patřit státu, kraji, obci, jinak nejsou zajištěny rovné podmínky pro všechny a budeme světky úpadku. Proto se např. asi vyčlenily nádraží, železnice ze správy ČD pod státní organizaci SŽDC, aby mohlo dojít k možnosti rovnému přístupu kvšem dopravcům. Podívejte se, jak vypadá nádraží pod správou ČSAD Vsetín ve Zlíně i přesto, že vybírali nadprůměrné poplatky?

+1/0
16.3.2017 11:01

J26a24r18d44a 11P10r56o71c55h60á75z29k51a 5453243980429

oprava svědky

0/0
16.3.2017 11:02
Foto

J20a91n 68A65d76l86e77r 2736851326276

Zázraky figur devadesátých let.

" ....výjezd na autobusové nádraží stojí v Čechách průměrně 13 korun, ve Zlínském kraji je to však 90–120 korun ..."

Člen Zemkova gangu to sice zamlžil, ale pokud jde o statistiku oficiální .... smůla, tady je "Zemkovo".

Pročpak asi Karel Housa provozoval za svého života vlastní autobusové nádraží ve Svitu? Bylo to levnější nežli výpalné Zemkovi. Po pohlcení Housy už je vše jinak - vyšší ceny za stejnou kvalitu.

Představitelé kraje/města Zemkovi v souvislosti s novým dopravním terminálem vybudují další možnosti vytěžovat z účastníků a provozovatelů přepravy + obslužných procesů všimné. Snad ještě nejsme tak daleko, abychom obě nádraží obstavili turnikety na vlezné (za naše peníze, samozřejmě).

+12/0
15.3.2017 17:21
Foto

M79í96r44a 72K38l91a97s 9942507329436

Docela by mi zajímalo, kde se vzala suma 13 Kč za vjezd. Např. na Florenci jsou to stovky korun...

0/0
16.3.2017 9:27

J79a46r79d68a 89P71r74o18c54h48á51z94k37a 5793143350489

1. Florenc je v relativní blízkosti centra Prahy

2. Majitel Florence není jedním z dopravců v rámci veřejné dopravní obslužnosti

3. V Praze funguje spousta jiných autobusových terminálů hlavně na uzlech MHD, tudíž i kdyby tam existoval soukromý terminál, což myslím neexistuje, tak je možnost volby

4. Florenc je vysloveně nádraží pro komerční dálkové linky

+1/0
16.3.2017 11:19

L49i32b21o82r 30V59a36v82ř32í83k 7313562943912

Autobusové nádraží ve Zlímském kraji a v Praze na Florenci nelze srovnávat. Ani v oblasti poplatků za vjezd. Z Florence nejezdí žádné regionální linky.

0/0
18.3.2017 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.