Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínské nemocnici chybí 99 lidí, uzavřela kvůli tomu oddělení

Baťova nemocnice ve Zlíně má nedostatek personálu. Kvůli chybějícím sestrám musela uzavřít 37 lůžek. Pokud se letos neotevřou, přijde o 18 milionů korun. Nové vedení kvůli krizové situaci oslovuje současné zaměstnance s nabídkou přesčasů, nabízí za ně finanční bonus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e75t95r 84V49o30n87d79r35a87c30e73k 7365511653180

Skvělé řešení takže když chybí personál, tak zavřeme oddělení - já bych raději pozavíral politiky, kteří mají tento stav na svědomí - a možná bych začal u Klause - ať to má dobrý start !!

+2/−1
8.3.2017 5:50

M40i84r80e72k 68P78r17a39ž83s74k77ý 7263222630879

V této nemocnici jsem poprvé ležel před devíti roky a podruhé letos v lednu. Již nikdy více.

Zdravotní sestry, škoda mluvit. V noci debata na chodbě, jako by bylo poledne, o pyžamo jsem musel požádat, no a jeden z lékařů, se kterým jsem přišel do styku při operaci byl tak " upřimný ", až jsem se zděsil. Předepsali a ráno v den odjezdu mě i dali užít lék, ale zapomněli mě říct, že je močopudný. Přílohový leták jsem samozřejmě neměl. Moje cesta domů autobusem byla jedno velké napětí. Udržím, či neudržím ? Udržel jsem, ale po vystoupení jsem musel rychle najít úkryt a "vykonat" to, protože na WC bych už nedošel. Tomáš Baťa, zakladatel, se jistě v hrobě obrací.

+6/0
7.3.2017 20:56

K98a78r26e83l 22C61h53r78a46s31t28i33n31a 4223164110505

Můj názor je možná ohraný. Bylo chybou, že se před pár lety, kdy bylo myšlence nekloněno i ministerstvo, místní i krajské úřady nepokusily o zřízení univerzitní nemocnice. Byly by tím vyřešeny hlavně ekonomické problémy a pomoženo problémům personálním. Touto chybou je zaděláno na vleklé problémy do budoucna, neboť univerzitní nemocnice jsou financovány velkoryseji. Inu - kdo se drží při zemi, vysoko nevzlétne.

+3/−1
7.3.2017 16:29

J21a58r89d16a 20P37r60o92c45h22á19z71k13a 5753263460879

Mate pravdu. Na druhu stranu jsou neuniverzitni nemocnice v cb a usti nad labem a liberci, ktere jsou vetsi, maji stejne nebo i dokonce vice center nez batovka a jsou v plusu.tady je nejvetsi problem smluvy s pojistovnami, kdy batovka ma hrube podseknute ceny za vykon u pojistoven, a to nejem s porovnani spodobne velkymi nemocnicemi, ale dokonce s nemocnicemi jako je v uh. Toto byvale vedeni hrube nezvladlo.

+2/0
7.3.2017 17:14

K51a57r52e39l 13C64h61r48a58s54t44i56n94a 4333814340665

Pane Jardo, v těchto věcech nejsem jako laik dostatečně kovaný, proto se vyjadřuju jen z hlediska občana. Tak se mi však situace jeví. Po baťovské éře je Zlín špatným příkladem místa nevyužitých možností. Měli jsme smůlu, že na rozhodujících místech města, okresu či kraje seděly osobnosti, které braly peníze bůhví za co, ale odpovědná práce to určitě nebyla. Proto je i povedených výsledků málo, příkladem může být UTB, která ukázala, že aby se něco užitečného podařilo, musí se jít štěstí vstříc a nečekat, až se věci udělají samy.

+2/0
7.3.2017 17:42

D67a31v56i77d 71M27a32c47í10k 3518812743691

To jsou ty nesmyslné předpisy vlády, že sestru může dělat jen absolventka VŠ a pak nastoupí za minimální mzdu. Do tohoto paskvilu by mohl jít pracovat jen blázen...

+2/−1
7.3.2017 15:55

V14í80t 45B79r64z62o71b46o55h96a50t56ý 7640922133971

To je těžko, když ještě nedávno visel na stránkách KNTB inzerát na kuchaře/kuchařku za 15tisíc hrubého měsíčně a hned vedle inzerát na všeobecnou sestru za 14500 hrubého měsíčně. Vůbec se nedivím, že jim tam s takovým přístupem nikdo dělat nechce a raděj odchází jinam. To i Lídl platí za pokladnou líp a bez zodpovědnosti :-D

+5/0
7.3.2017 14:47
Foto

J22a39n 84A14d45l53e68r 2686261336346

Třeba uvést celou informaci. Ta kuchařka to měla jako cílový plat, sestra jako startovací základ (t.zn. bez příplatků, které u sester mohou činiti více jak 2/3 základu).

+1/−4
7.3.2017 15:02

V14l39a60s82t85a 78H54l73i98s76n40i69k19o87v20s69k80á 9109223780

Zdravotní sestry jsou dnes vysokoškolačky. Pokud na tomto vzdělání nemocnice trvají, dát jim jako základ 14500 hrubého je ostuda. Aby plat doháněly přesčasy a nočními směnami je ostuda ještě větší.

+9/−2
7.3.2017 15:13
Foto

J24a33n 35A69d66l76e38r 2266451216286

Formálně vysokoškolačky jsou.

V této otázce ale podléháte manipulaci se základnou výše platu jako mnozí jiní.

Mzda se uvádí (vždy) celá, hrubá, včetně odměn, prémií, příplatků a pod. To je obecná zásada poměřitelnosti, která bývá zhusta porušována právě těmi, kteří chtějí přidat a pomáhají si médii (odbory tím vynikají).

To znamená, že 14 500 hrubého (kterýžto základ je navíc pouze výchozí) není ostuda, protože celá mzda může dělat i více jak dvojnásobek. O žádné "dohánění platu" nejde, pouze o souměřitelnost s jinými (kteří třeba mají, na rozdíl od zdravotníků, příplatky už v základu).

Myslíte si, že jiné profese nemají pobídkové složky platů? Určitě ne. Základ je pouze část mzdy, odvolávat se na něj je (minimálně) manipulace.

0/−1
7.3.2017 17:59

V55í39t 57B42r84z72o21b71o12h90a92t35ý 7660512293961

Ony ty sestry jsou vysokoškolačky formálně i neformálně. Zkrátka aby mohli vykonávat své povolání tak mají vysokoškolské vzdělání - jen hlupák a ignorant tohle může zpochybňovat - proč vůbec na toto reagujete??

Základní mzda sestry 14500 byla tehdy uvedena jako konečná a uchazečkám o práci byla skutečně nabízena, ovšem bez přesčasů, které se nikdy neuvádí.

Odpovím Vám i na ty Vaše bláboly níže, abych zbytečně nepsal mnoho komentářů. - Přesčasy od mzdy odečítám právě proto, abych mohl porovnat dvě výplaty - ona totiž ta sestra dostane těch 14500,- za stejnou dobu jak ta kuchařka 15000,- s přesčasy je samozřejmě výplata vyšší, ALE za více odpracovaných hodin v měsíci!!!!! Lze to také vypočítat tak, že podělím čistou mzdu sestry hodinami, které strávila v práci a stejnětak to udělám u kuchařky - ale tento způsob není šťastný, protože výsledek budou hodně zkreslovat odpočty (např. na dítě). Porovnání hrubé mzdy za HPP bez přesčasů je tak nejvíce vypovídající.

Ale klidně se do mě můžete navážet dál, víte já jsem záměrně dvakrát psal (a Vy jste na to raděj záměrně nereagoval), že kousek od KNTB stojí lídl, ve kterém si prodavačka vydělá víc jak některé sestry v KNTB a to proto, že znám takové, které s VŠ vzděláním a létami praxe šli radši do toho Lídlu za pokladnu, než aby pracovali ve stresovém prostředí plném nemocí s exponenciálně vyšší zodpovědností za méně peněz. - Tohle je zkrátka facka těm, kteří se starají o zdraví a životy ostatních a jen naprostý tupec to může obhajovat.

+2/0
7.3.2017 18:24
Foto

J93a75n 71A68d56l47e18r 2106781686936

O vysokoškolačkách jsem nezačal já, jen tak naokraj. O redukování tohoto systému by byla další rozsáhlá kapitola, tak nechci zabíhat do podrobností.

Jinak se divím, že tak rozsáhlou manipulaci jste vyvinul kvůli takovému tupci. No a ještě s čistou mzdou .... zase fuj.

Nechám toho, jsem z oboru a to neprorazíte - ale oceňuji, že se alespoň snažíte. Pár duší Vám možná uvěří.

Mějte se.

0/−1
7.3.2017 18:37

V15í56t 61B18r62z79o31b11o21h76a12t46ý 7580192973311

O vysokoškolačkách jste nezačal, pravděpodobně ale narážíte na to, že to VŠ vzdělání je pro ně k ničemu - on to ani nikdo nepopírá, nicméně si ho museli udělat, aby své povolání mohli vykonávat a to stojí čas, námahu a peníze, takže zpochybňování není na místě.

Já žádnou manipulaci nedělám, to Vy se tu snažíte manipulovat tím, že dáváte na stejnou úroveň výplatu bez přesčasů a tu s přesčasy, přičemž ta s přesčasy je za více odpracovaných hodin. I tupec pak pochopí, že tohle zkrátka srovnávat nejde, protože pro srovnání potřebujete mít stejné vstupní hodnoty, což jaksi při rozdílných hodinách nemáte. Sice netuším proč nedokážete uznat to co jsem napsal, ale dobrá, pro srovnání by asi nejlepším ukazatelem byla hodinová hrubá mzda. Tu Vy ale nejspíš u daných profesí v KNTB neznáte a já ji zveřejnit nesmím.

Z oboru být můžete, ale poměry v KNTB zřejmě neznáte.

+2/0
7.3.2017 19:14

V84í88t 66B83r49z69o82b62o53h75a64t80ý 7460382783731

Nemáte pravdu. V KNTB záleží dost silně na oddělení. Někde je nadtarif sešrtán až na dřeň a jediné příplatky jsou za přesčasy. Jediné co bych uvedl na pravou míru je, že u mzdy sestry bylo v dotčeném inzerátu slovíčko "od" ovšem ze zkušeností vím, že ten mnou zmíněný plat tam opravdu nabízí a to bez jakýchkoli dalších příplatků. Dokonce před sebou mám výplatní lístek jedné sestry a mohu Vám sdělit, že pokud odečtu proplacené přesčasy, tak mi v hrubém vychází necelých 17tisíc, což po desetileté praxi na ARO přijde spíše jako výsměch, protože v konečném důsledku na tom bude ta kuchařka snad i líp a to nemluvím o tom, že kousek od nemocnice v Lídlu nabízí pokladním v základu přes 18tisíc. Fluktuace z KNTB je taky zajímavá - jakto, že okolní nemocnice (UH, Kroměříž, Vsetín) nabízí sestrám s praxí podstatně vyšší plat než "hlavní" Krajská nemocnice?

+3/0
7.3.2017 15:23
Foto

J90a67n 63A19d92l38e23r 2146651396526

Proč odečítáte přesčasy? Ty jsou také součástí mzdy. Základ je pouze jednou ze složek mzdy - viz můj text výše.

0/−6
7.3.2017 18:00

F93r56a26n62t70i35š61e29k 43I94n28g33r 6322920187

Pane Adlere, jak máte normálně rozumné názory, v tomto jste dost mimo. Jestli má sestra základ 14500 a kuchařka 15000, ta je to pro sestru výsměch. Jistě, s přesčasy si vydělá víc, ale to ta kuchařka taky a zase je to výsměch. A jaké další příplatky, které se té sestře připočítají a kuchařka je má již v základu započítané, máte na mysli?

Krom toho, argumentovat tím, že s přesčasy si vydělají víc a vlastně na tom nejsou tak zle je stejně scestné, jako když tady někteří vykřikují, jak neví, když už jsme u toho zdravotnictví, co vlastně třeba ti doktoři ještě chtějí, když mají v průměru 60tis. Že to je mzda vč. 100-150 hodin přesčasů, už jaksi nevidí. Což bez přesčasů znamená kolem 30k, když dobře.. Ale jinak se maj jako prrasata v žitě, že? Stejně jako ty sestry, které si vždycky můžou lupnout pár přesčasů, aby měly stejně, jako třeba ta prodavačka v Lidlu.. A když nebudou líné a těch přesčasů si naberou víc, to by bylo, aby si třeba i těch 40k nevydělaly. Takže viděno Vaší optikou fakt nechápu, na co si vlastně stěžují..

+2/0
7.3.2017 23:35
Foto

J42a96n 97A83d72l42e13r 2216781936986

Vystihnul jste to přesně a bude to (snad) pěkná tečka za "tím naším případem". Více peněz za více práce, to by mělo platit vždy.

Poměr kuchařka/sestra jsem sem nezavlekl já, ale odkaz jednoho účastníka diskuse na podivné inseráty B.N., stažené z úřadu práce a zveřejněné (dohromady) coby poplašná zpráva na jiném serveru. Byly špatně publikované, to se shodnuli u účastníci diskuse na vzpomínaném americkém serveru.

A to nešťastné vzdělání? To mi zde také podsunuli, ale: jde o nesmysl, který si Bůh ví kdy vyloboval Bůh ví kdo v parlamentu a dostalo se to do pravidel vzdělávání/praxe zdravotních sester a bratrů. Od počátku všichni věděli, že jde o ptákovinu, nyní se pod všeobecným nátlakem zmírňují pravidla. Bohužel na akci doplatila spousta zdravotníků - nepopírám, nejsem příznivcem této akce.

Mávat papírem s vysokou školou a chtít za to více peněz? To ne - znám vysokoškoláky s třeba čtvrtstoletou praxí, znalé jazyků a pod., kteří jsou nuceni pracovat za mzdu minimální. Když mají štěstí a mohou dělat v nepřetržitém provozu (jako sestry), dostanou ovšem jenom 16 tisícovek hrubého.

Jejich vada? Mají přes padesát a nikdo je jinak nezaměstná. Nemají ani štěstí na firmu dotovanou, nebo odměňovanou zvenku (jako např. BN od kraje a ze zdravotního pojištění).

VŠ není pro mne argument, tím zůstává pouze odvedená práce.

Ještě bychom mohli začít srovnávat zdravotní sestry v BN a Atlasu, ale ...

slíbil jsem že končím, tak dost.

0/0
9.3.2017 14:34

V14í91t 71B84r11z53o96b75o35h45a89t15ý 7390292263931

Je zajímavé jak najednou dáváte za pravdu člověku, který s Vámi nesouhlasí a píše defakto to samé co já před několika dny a zároveň se snažíte vybruslit dalším zcestným obhajováním těch Vašich blábolů.

Žádný poměr kuchařka/sestra tu nikdo nezavlekl, ale srovnání (neškodilo by si neplést slova rozličného významu). Inzeráty nemám stažené z ÚP a už vůbec nevím jaký americký server myslíte. - Inzeráty mám z intranetu KNTB, kam mám z pracovních důvodů přístup - pouze jsem podotknul, že určitou dobu visely i na stránkách ÚP.

To vzdělání není nešťastné jak říkáte, ale momentálně stále nutné pro výkon povolání. Ty sestry rozhodně nešly studovat proto, aby dostaly papír, kterým by mohly mávat a chtít zvýšení mzdy, ale proto, aby mohly dál své povolání vykonávat. - To že za své pozice, u kterých byly donuceny pod nátlakem dodělat VŠ vzdělání chtějí vyšší výplatu než někdo s výučním listem s nulovou zodpovědností je pak naprosto logické a správné.

Situaci v Atlasu neznám - nikdy jsem pro ně nic nedělal a byť tam mám pár kontaktů a přátel, tak si netroufám hodnotit, ale to jak se v KNTB dělá mzdová politika, jak jsou mzdové účetní (ne)schopné a kolikrát se po přepočítání výplaty někdo dozví, že má už několik let brát o něco víc, protože mu něco zapomněly odpočítat....to jak je neustále porušován zákoník práce (zvláště pěkné je to třeba na ARO/JIP)...jak si nařízení vlády vykládá KNTB tak nějak svérázně po svém (protože oni přece nejsou státní státní nemocnice tak to pro ně neplatí) - o tom bych mohl taky napsat několik stran textu......

0/0
14.3.2017 17:30
Foto

J54a66n 45A69d11l60e40r 2246291926956

Vlastně potvrzujete, že pro argumentaci platem manipulujete. No fuj.

Ta kuchařka na tom nebude lépe, už si více nepřidá. Sestra ano.

0/−3
7.3.2017 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.