Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní přestavba. Nevzhledný Dům umění se změní v klenot

Přestavba zlínského Domu umění na Památník Tomáše Bati se naplno rozjíždí. V bývalém koncertním sále je jenom prach. Za zhruba rok a půl tady bude viset replika letadla Junkers, v němž se Baťa zabil. MF DNES měla jedinečnou příležitost nahlédnout dovnitř budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F19e70r44d77i11n39a44n44d 30D43u43j17k16a 37, 73I87n86g63. 5566523837549

Mně jen nějak nejde do hlavy, co na tom budou rekonstruovat 2 roky (dle čl. z 19.10.2016) za cenu cca 32 mil. Kč, když ta samá firma rekonstruovala celou budovu "21" v letech 2003-2004 za 630 mil. Kč. Vždyť to bude "prázdná" krabice od které odbourají dva přístavky. A bez topení a pod. Není to nějaký nepoměr?

0/0
9.2.2017 10:49

K21a17r15e79l 31C23h63r17a36s92t39i53n46a 4303704770945

To si nemyslím. Budova byla špatně udržovaná po celou dobu války a komunizmu. Mnoho zařízení se musí vyměnit a mnoho řádně opravit. Ani plášť a střecha nebudou levné a kromě toho rekonstrukce musí vydržet dalších aspoň dvacet let, což při dnešních cenách není maličkost. Spíš si myslím, že investor musel počítat s každou korunou, nebýt dotace, muselo by se šetřit podstatně víc. Nejvíc mě mrzí, že nikde ve Zlíně nejsou umělecké varhany.

0/−1
9.2.2017 11:40

F24e27r41d59i74n63a82n97d 87D53u52j48k69a 80, 34I88n64g58. 5366713317189

Asi jste mně nepochopil - já nezpochybňuji co se má dělat a za jakou cenu, ale NEPOMĚR DOBY PROVÁDĚNÍ u této budovy a daleko větší "21". Vždyť tam se taky prováděla střecha, plášť budovy, veškeré rozvody, vzduchotechnika, klimatizace, výtahy atd. atd. A tady celkem nic nebude.

+1/0
9.2.2017 11:56

K30a79r22e16l 49C76h62r90a52s27t19i68n42a 4343514940465

Nevadí, předpokládám, že ve stavebnictví jste o hodně zběhlejší než je tomu v mém případě s humanitním vzděláním. Můj pohled berte jako názor laika, ale rád se nechám poučit. Přeji vše OK.

0/0
9.2.2017 12:05
Foto

J53a32n 80A43d69l21e68r 2666211156646

Zřejmě půjde o míru nasazení a stavební logistiku. Určitě je Vám jasné, že tolik techniky a zednictva e.t.c., jaké se mohlo víceméně proudovým, navazujícím a téměř sériovým způsobem realisovat ve všech šestnácti etážích jedenadvacítky, ve značně specifické 2-3 etážovce naráz neuspěje.

Ten barák je holt specifický, kusovka.

Mimochodem, stavěli jej dobu kratší nežli rok (nechce se mi to teď hledat).

0/0
9.2.2017 17:22

P81e71t43r 15K72o15t95o61l46a67n 8237157457954

Tak fajn jako krabice jmenem Zlate Jablko nikom na namesti nevadi,ale prestavit zamek s jinym vzhledem to uz rvete.... No ja jsem jenom rad ze se s budovou Domu umeni neco deje. Vzdy tam stal a stat bude. A taky jej navrhl ostatne jako internaty p.Lidie Gahura coz vlastne vyplnuje gahuruv park.

0/−2
9.2.2017 2:48

J10a34n39a 10N48ě98m47e68č21k82o49v50á 3733594681536

A čeho bude klenotem, stále se zahušťujícího středu města, zatékajícího podchodu, prapodivného ježatého kongresového centra a zámku s panelákovou nadstavbou? Pardon, pardon, zapomněla jsem na rozloženou svorku na papíry, či co ten paskvil pod Priorem má být. A na budoucí padesáté obchodní centrum u nádraží.

Dřív, než dneska někdo vezme do huby jména architektů Zlína, měl by se POŘÁDNĚ zamyslet... a někdy si vzápětí dát pár facek.

+4/−8
8.2.2017 19:47

A48n38t71o97n18í80n 83Z13e95l36i38n89k57a 5784398265450

Madam, Vaše názory si zaslouží vytesat do kamene.

+1/−1
8.2.2017 23:02
Foto

J46a69n 85A38d65l71e15r 2266221596606

Už se nepíše o přesném původním vzhledu, ale "přibliženě stejném". Jakési náhražky .... uvidíme.

+1/0
8.2.2017 19:31

A65n31t41o45n92í91n 28Z84e43l47i87n28k50a 5354148225700

To je ale velmi slabé libreto památníku očumovat typ letadla, ve kterém se odehrála tragedie. Navíc tento objekt bude navždy bránit variantě C nového Generelu dopravy města Zlína. To je Přeložce státní silnice 1/49 ze středu města a obchvatu města Zlína. Památník bude vždy jenom záchvěvem motýlích křídel proti věčným potřebám města.

0/−10
8.2.2017 18:04

K56a20r42e52l 32C15h37r89a81s25t82i65n65a 4803944310325

Pane Antoníne, chápu Vaše rozpoložení, máte svým způsobem pravdu, ale podle mého mínění je originál Památníku TB podstatně vyšší hodnotou než silniční trasa, která může vést jinudy.

Před časem jste projevil zájem o setkání, já s ním souhlasil, pokud zájem trvá, ozvěte se na e-mail: karel.chrastina@centrum.cz.

+5/0
8.2.2017 18:46

A47n73t94o91n96í65n 59Z54e82l96i58n50k44a 5124608595440

Smůla je v tom, že přivaděč Zlín - centrum bohužel nemůže vést jinudy. Nebo ho snad vidíte v místě Březnické?

Dobře, že jste s naším setkáním nesouhlasil, protože jsem měl v úmyslu Vás zneužít. Chtěl jsem Váš přehled, moudrost a Vaši slovesnost zneužít pro svoje dopravní vize. Dnes vidím, že by se mně to stejně nepovedlo. Omlouvá mne snad jenom to, že by to bylo ve prospěch 100 000 obyvatel Otrokovicko Vizovické aglomerace.

Nestal byste se obětí nesmyslu. Za pravdu mně v tuto chvíli dává nový "Generel dopravy města Zlína" ve variantě C se zakresleným jediným možným místem přivaděče Zlín - centrum a to v místě Baťova památníku.

0/−1
8.2.2017 22:56

K69a11r26e17l 42C26h14r54a20s76t45i28n76a 4653914960275

I tak přeju vše OK, odlišné názory nejsou překážkou k tomu, abychom nemohli diskutovat. Vzájemně respektovaná diskuze je motorem jak demokracie, tak pokroku.

+5/0
9.2.2017 4:37
Foto

J87a40n 27A77d59l54e82r 2976491176776

Kdysi (počátkem osmdesátých let) chtěla tlupa iniciativních smést vilu T.B. jakousi hnusnou čtyřproudovkou, vedenou pod Jižními Svahy. Za totáče jim tahle bláznivina neprošla.

V době, kdy peníze zmůžou vše, doufejme, že Gahurův klenot Zlína z let 1932/33 nepadne coby daň motorismu za oběť nějaké hloupé ulici.

Přebujelý motorismus nepatří ani do města, ani do lesa. Na rozdíl od objektu památníku.

+11/0
8.2.2017 19:30

A49n47t22o31n16í31n 21Z92e14l25i14n56k90a 5464858875230

Mussolini nechal vybourat středověký Řím, protože to jinak nešlo.

Dopravu Zlína nelze zakonzervovat podle T. a J. Bati. Škodlivin je nesrovnatelně víc. Je lepší, když 70% dopravy mine Zlín bez POPOJÍŽDĚNÍ NA NEJVYŠŠÍ převodový stupeň. Novou tolik potřebnou prosperitu Zlína nesmí blokovat západo - východní průtah městem z doby prvobytně pospolné společnosti.

0/−1
8.2.2017 23:19

A35n15t40o66n52í26n 23Z30e41l65i19n56k43a 5184918195350

....bez popojíždění A na nejvyšší převodový stupeň.

0/0
9.2.2017 7:18
Foto

J15a72n 64A24d22l55e54r 2976921126836

Že vy tu umanutost vyhnat motorové plechovky do lesů máte jako téma na skupinovou terapii?

Nic ve zlém, ale na světě jsou lepší věci nežli ničit města a přírodu hordami znečišťovatelů ovzduší.

+1/0
9.2.2017 17:17

A82n36t40o72n65í68n 72Z44e75l21i95n30k97a 5104738645110

Ale no tak. Mám okamžitou spotřebu při rozjezdu na os. automobilu 1,4 l přes 40 l benzinu za hod. Náklaďák může mít i o ŘÁD VÍC. Všiml jste si jak se snaží před křižovatkou udržet alespoň nepatrný pohyb? Jednak doprava na rychlé vozovce oproti městu vypadá jinak a navíc zplodin je daleko méně a inhalují je jenom veverky.

0/0
10.2.2017 6:54

A46n70t16o21n47í64n 41Z23e33l98i23n58k85a 5674598245390

Oprava: ne 40 l za hodinu, ale na 100 km

0/0
10.2.2017 11:46
Foto

J46a15n 35A45d89l73e45r 2576421246196

Ale no tak.

Já mám denní spotřebu tak 3 litry vody denně, výjimečně nějaké to pivo. Zplodin vyprodukuji daleko méně. Výhoda pěších (se zdravými nohami).

-------

Ale vážně - žádná jižní silnice lesy okolo města není potřeba - Zlín slouží pro průjezd asi 8 % automobilů. Všichni ostatní se Vám v budou pohybovat (ve Vašem pojetí děsu "cukat") ve městě, ať už zničíte pás lesa pro průjezd nebo ne.

Takže rezultát pro udržitelnost života: neničit les, omezit automobily.

0/−1
10.2.2017 13:14

A52n65t23o47n89í53n 61Z32e95l71i45n70k98a 5594428695590

Jste bohužel na velkém omylu. Já bych stejně jako Vy tek kouzelný a neopakovatelný prohled na památník zachoval. Ale nejde to. Rád Vám pošlu zdůvodnění. Zatrhl jsem "Zasílat emailem přímé reakce." Sdělte prosím svoji adresu.

0/0
11.2.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.