Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní přestavba. Nevzhledný Dům umění se změní v klenot

Přestavba zlínského Domu umění na Památník Tomáše Bati se naplno rozjíždí. V bývalém koncertním sále je jenom prach. Za zhruba rok a půl tady bude viset replika letadla Junkers, v němž se Baťa zabil. MF DNES měla jedinečnou příležitost nahlédnout dovnitř budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F67e36r53d30i78n21a27n95d 51D86u54j50k35a 45, 40I98n29g66. 5526293337859

Mně jen nějak nejde do hlavy, co na tom budou rekonstruovat 2 roky (dle čl. z 19.10.2016) za cenu cca 32 mil. Kč, když ta samá firma rekonstruovala celou budovu "21" v letech 2003-2004 za 630 mil. Kč. Vždyť to bude "prázdná" krabice od které odbourají dva přístavky. A bez topení a pod. Není to nějaký nepoměr?

0/0
9.2.2017 10:49

K44a20r17e34l 91C45h62r77a59s24t28i92n12a 4763194700155

To si nemyslím. Budova byla špatně udržovaná po celou dobu války a komunizmu. Mnoho zařízení se musí vyměnit a mnoho řádně opravit. Ani plášť a střecha nebudou levné a kromě toho rekonstrukce musí vydržet dalších aspoň dvacet let, což při dnešních cenách není maličkost. Spíš si myslím, že investor musel počítat s každou korunou, nebýt dotace, muselo by se šetřit podstatně víc. Nejvíc mě mrzí, že nikde ve Zlíně nejsou umělecké varhany.

0/−1
9.2.2017 11:40

F19e71r89d87i48n55a97n40d 31D74u19j19k44a 48, 10I31n77g95. 5886843487899

Asi jste mně nepochopil - já nezpochybňuji co se má dělat a za jakou cenu, ale NEPOMĚR DOBY PROVÁDĚNÍ u této budovy a daleko větší "21". Vždyť tam se taky prováděla střecha, plášť budovy, veškeré rozvody, vzduchotechnika, klimatizace, výtahy atd. atd. A tady celkem nic nebude.

+1/0
9.2.2017 11:56

K29a41r15e13l 80C30h34r46a38s58t37i48n51a 4253264830135

Nevadí, předpokládám, že ve stavebnictví jste o hodně zběhlejší než je tomu v mém případě s humanitním vzděláním. Můj pohled berte jako názor laika, ale rád se nechám poučit. Přeji vše OK.

0/0
9.2.2017 12:05
Foto

J94a90n 82A16d35l80e18r 2456381716766

Zřejmě půjde o míru nasazení a stavební logistiku. Určitě je Vám jasné, že tolik techniky a zednictva e.t.c., jaké se mohlo víceméně proudovým, navazujícím a téměř sériovým způsobem realisovat ve všech šestnácti etážích jedenadvacítky, ve značně specifické 2-3 etážovce naráz neuspěje.

Ten barák je holt specifický, kusovka.

Mimochodem, stavěli jej dobu kratší nežli rok (nechce se mi to teď hledat).

0/0
9.2.2017 17:22

P77e43t52r 35K28o62t69o55l43a52n 8277207967384

Tak fajn jako krabice jmenem Zlate Jablko nikom na namesti nevadi,ale prestavit zamek s jinym vzhledem to uz rvete.... No ja jsem jenom rad ze se s budovou Domu umeni neco deje. Vzdy tam stal a stat bude. A taky jej navrhl ostatne jako internaty p.Lidie Gahura coz vlastne vyplnuje gahuruv park.

0/−2
9.2.2017 2:48

J79a60n16a 98N58ě16m61e22č84k88o57v16á 3123934601956

A čeho bude klenotem, stále se zahušťujícího středu města, zatékajícího podchodu, prapodivného ježatého kongresového centra a zámku s panelákovou nadstavbou? Pardon, pardon, zapomněla jsem na rozloženou svorku na papíry, či co ten paskvil pod Priorem má být. A na budoucí padesáté obchodní centrum u nádraží.

Dřív, než dneska někdo vezme do huby jména architektů Zlína, měl by se POŘÁDNĚ zamyslet... a někdy si vzápětí dát pár facek.

+4/−8
8.2.2017 19:47

A67n52t58o56n68í94n 15Z12e29l87i54n69k49a 5594778795850

Madam, Vaše názory si zaslouží vytesat do kamene.

+1/−1
8.2.2017 23:02
Foto

J77a55n 29A11d45l78e64r 2256641576626

Už se nepíše o přesném původním vzhledu, ale "přibliženě stejném". Jakési náhražky .... uvidíme.

+1/0
8.2.2017 19:31

A77n22t59o75n94í46n 84Z73e60l49i69n83k54a 5144788695610

To je ale velmi slabé libreto památníku očumovat typ letadla, ve kterém se odehrála tragedie. Navíc tento objekt bude navždy bránit variantě C nového Generelu dopravy města Zlína. To je Přeložce státní silnice 1/49 ze středu města a obchvatu města Zlína. Památník bude vždy jenom záchvěvem motýlích křídel proti věčným potřebám města.

0/−10
8.2.2017 18:04

K90a71r34e21l 76C29h33r48a40s94t31i72n92a 4413134460525

Pane Antoníne, chápu Vaše rozpoložení, máte svým způsobem pravdu, ale podle mého mínění je originál Památníku TB podstatně vyšší hodnotou než silniční trasa, která může vést jinudy.

Před časem jste projevil zájem o setkání, já s ním souhlasil, pokud zájem trvá, ozvěte se na e-mail: karel.chrastina@centrum.cz.

+5/0
8.2.2017 18:46

A34n17t38o77n74í13n 74Z13e28l46i18n70k74a 5964658195130

Smůla je v tom, že přivaděč Zlín - centrum bohužel nemůže vést jinudy. Nebo ho snad vidíte v místě Březnické?

Dobře, že jste s naším setkáním nesouhlasil, protože jsem měl v úmyslu Vás zneužít. Chtěl jsem Váš přehled, moudrost a Vaši slovesnost zneužít pro svoje dopravní vize. Dnes vidím, že by se mně to stejně nepovedlo. Omlouvá mne snad jenom to, že by to bylo ve prospěch 100 000 obyvatel Otrokovicko Vizovické aglomerace.

Nestal byste se obětí nesmyslu. Za pravdu mně v tuto chvíli dává nový "Generel dopravy města Zlína" ve variantě C se zakresleným jediným možným místem přivaděče Zlín - centrum a to v místě Baťova památníku.

0/−1
8.2.2017 22:56

K34a91r33e50l 10C91h35r37a63s50t62i11n67a 4183654460115

I tak přeju vše OK, odlišné názory nejsou překážkou k tomu, abychom nemohli diskutovat. Vzájemně respektovaná diskuze je motorem jak demokracie, tak pokroku.

+5/0
9.2.2017 4:37
Foto

J78a71n 41A82d25l68e59r 2186571826256

Kdysi (počátkem osmdesátých let) chtěla tlupa iniciativních smést vilu T.B. jakousi hnusnou čtyřproudovkou, vedenou pod Jižními Svahy. Za totáče jim tahle bláznivina neprošla.

V době, kdy peníze zmůžou vše, doufejme, že Gahurův klenot Zlína z let 1932/33 nepadne coby daň motorismu za oběť nějaké hloupé ulici.

Přebujelý motorismus nepatří ani do města, ani do lesa. Na rozdíl od objektu památníku.

+11/0
8.2.2017 19:30

A76n64t96o65n63í88n 17Z20e23l12i33n24k12a 5504218625220

Mussolini nechal vybourat středověký Řím, protože to jinak nešlo.

Dopravu Zlína nelze zakonzervovat podle T. a J. Bati. Škodlivin je nesrovnatelně víc. Je lepší, když 70% dopravy mine Zlín bez POPOJÍŽDĚNÍ NA NEJVYŠŠÍ převodový stupeň. Novou tolik potřebnou prosperitu Zlína nesmí blokovat západo - východní průtah městem z doby prvobytně pospolné společnosti.

0/−1
8.2.2017 23:19

A12n60t38o51n33í72n 27Z92e76l30i18n33k72a 5414528195200

....bez popojíždění A na nejvyšší převodový stupeň.

0/0
9.2.2017 7:18
Foto

J60a97n 52A96d46l77e10r 2556321986556

Že vy tu umanutost vyhnat motorové plechovky do lesů máte jako téma na skupinovou terapii?

Nic ve zlém, ale na světě jsou lepší věci nežli ničit města a přírodu hordami znečišťovatelů ovzduší.

+1/0
9.2.2017 17:17

A57n38t42o14n15í46n 16Z95e54l72i52n91k79a 5714858685970

Ale no tak. Mám okamžitou spotřebu při rozjezdu na os. automobilu 1,4 l přes 40 l benzinu za hod. Náklaďák může mít i o ŘÁD VÍC. Všiml jste si jak se snaží před křižovatkou udržet alespoň nepatrný pohyb? Jednak doprava na rychlé vozovce oproti městu vypadá jinak a navíc zplodin je daleko méně a inhalují je jenom veverky.

0/0
10.2.2017 6:54

A85n49t69o79n15í91n 89Z22e19l25i64n81k37a 5954118735710

Oprava: ne 40 l za hodinu, ale na 100 km

0/0
10.2.2017 11:46
Foto

J45a48n 87A14d27l35e35r 2556631466176

Ale no tak.

Já mám denní spotřebu tak 3 litry vody denně, výjimečně nějaké to pivo. Zplodin vyprodukuji daleko méně. Výhoda pěších (se zdravými nohami).

-------

Ale vážně - žádná jižní silnice lesy okolo města není potřeba - Zlín slouží pro průjezd asi 8 % automobilů. Všichni ostatní se Vám v budou pohybovat (ve Vašem pojetí děsu "cukat") ve městě, ať už zničíte pás lesa pro průjezd nebo ne.

Takže rezultát pro udržitelnost života: neničit les, omezit automobily.

0/−1
10.2.2017 13:14

A16n72t34o59n19í12n 68Z82e39l74i51n45k52a 5904958315500

Jste bohužel na velkém omylu. Já bych stejně jako Vy tek kouzelný a neopakovatelný prohled na památník zachoval. Ale nejde to. Rád Vám pošlu zdůvodnění. Zatrhl jsem "Zasílat emailem přímé reakce." Sdělte prosím svoji adresu.

0/0
11.2.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.